Cr4ZyF34R Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hei har nylig kjøpt meg et anlegg fra creative, (Creative Gigaworks S750) jeg syntes personlig at det er et ganske sjukt anlegg, men jeg kjøpte brukt, og han jeg kjøpte av har presset den litt for hardt tror jeg, og lurte på om at jeg får kjøpt bare elementet en plass, og jeg har rekna ut at anlegget har jo 750W, og ytet 700, så kan jeg da ta på en 260W sub siden den jeg har fra før av er på 210? hadde vert kjekt å ikke FAILE så hardt Lenke til kommentar
madammim Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Du bør ta ut elementet og sjekke om det er merket med navn/nummer på noen måte. Hvis så kan søke det opp og finne teknisk data eller kanskje et bytte-element. Hvis det ikke er merket blir det litt vanskeligere. Du kan måle DC-motstand og gjette deg til om hva dette tilsvarer i AC-motstand (vanligvis måler man litt lavere motstand enn hva som er oppgitt som AC-motstand), og standaren er 4 og 8 ohm, men på elementer kan andre forekomme som 6 og 9 ohm. Wattstyrke som er oppgitt er ikke så vesentlig. Det som teller mest er motstanden i elementet, følsomhet og om konstruksjonen på elementet er beregnet for en slik bruk. Her er en butikk som selger en del elementer. Her er et datablad på et element de har som kanskje kunne egnet seg (uten at jeg har noen ide om størrelsen eller noe, men det er egnet til den type konstruksjon). Endret 2. juni 2011 av madammim Lenke til kommentar
Cr4ZyF34R Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Du bør ta ut elementet og sjekke om det er merket med navn/nummer på noen måte. Hvis så kan søke det opp og finne teknisk data eller kanskje et bytte-element. Hvis det ikke er merket blir det litt vanskeligere. Du kan måle DC-motstand og gjette deg til om hva dette tilsvarer i AC-motstand (vanligvis måler man litt lavere motstand enn hva som er oppgitt som AC-motstand), og standaren er 4 og 8 ohm, men på elementer kan andre forekomme som 6 og 9 ohm. Wattstyrke som er oppgitt er ikke så vesentlig. Det som teller mest er motstanden i elementet, følsomhet og om konstruksjonen på elementet er beregnet for en slik bruk. Her er en butikk som selger en del elementer. Her er et datablad på et element de har som kanskje kunne egnet seg (uten at jeg har noen ide om størrelsen eller noe, men det er egnet til den type konstruksjon). eneste jeg vet er at den er 8tommers, og er litt usikker på å faktisk skru opp subben :/ kan risikere på å ødelegge hele greia, elns. men kan ta å sjekke når jeg får tid. med en kompiss som jobber med en del høytaler osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå