Fphonex Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hei. Jeg har et problem med mitt Edimax EW-7727In nettverkskort! Min lenke Har egentlig 4mb/s linje, jeg får kontakt med nettet, men får bare en utrolig ustabil tilgang med 0.28mb/s ish etter hva www.speedtest.net viser, med en ping på rundt 250ms! Men det som er tingen er at med min USB Jensen får jeg inn den speeden jeg skal ha og alt går smooth, men den er desverre ødelagt. Har også 4 andre klienter som kjører på nettet uten problem. Hatt med meg pcen til noen kompiser og der fungerer Edimax kortet brillefint opp til over 25mb/s! Ruteren jeg har er en D-link DIR-655: Min lenke Har foresten prøvd laste ned ny driver, men ser ikke ut til å fungere. Prater mitt nettverkskort og ruter forskjellige språk eller er det noen innstillinger jeg må endre? Mvh Fphonex Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Hvordan er det med signalstyrke, og hvilken hastighet viser statusvinduet når du er koblet til nettverket? Gå til Start > Control panel > Network and sharing center > Change adapter settings > og dobbelklikk på nettverkstilkoblingen der. Se etter hastighet, og hvor mange grønne streker du har. Sjekk at antennene er skrudd skikkelig på. I utgangspunktet skal man få best resultat når alle antenner peker rett opp, men du kan forsøke å vri de litt, både på nettverkskortet, og ruteren. Det kortet du viser der støtter 802.llN (300Mbit), mens USBen din sannsynligvis var 802.11G (54Mbit), med andre ord, 2 forskjellige språk (ruteren støtter begge deler, så det i seg selv er ikke et problem). Du kan forsøke å låse nettverkskortet til å bruke 802.11G (54Mbit) i tilfelle det er noe problemer med de ekstra frekvensene som N-standarden bruker, selvom jeg egentlig tviler på det. Da går du fra status-skjermen der du ser signalstyrke osv, og trykker Properties > Configure... > Advanced, og så ser du nedover listen etter noe som heter "Wireless mode" eller tilsvarende (navnet er avhengig av driveren, og har derfor litt forskjellige navn). Forsøk å velge "B/G Only" og se om det hjelper. Det er ikke alle drivere som lar deg endre dette, men stort sett, vil innstillingen være tilgjengelig. Alternativt kan du logge inn i ruteren din og se om du får endret til en annen kanal, det kan være du har noe som forstyrrer kanalen som ruteren ligger på, eller sette ruteren til å bare bruke B/G, hvis nettverkskortdriveren ikke lar deg velge dette. Endret 3. juni 2011 av Scriptgutten Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Beste trådløsdriver finner du trolig her: http://www.ralinktech.com/support.php Velg den øverste som støtter RT2860, chipset på kortet ditt. Ellers kan det selvsagt ha noe med signalstyrke å gjøre, som nevnt over. Lenke til kommentar
Fphonex Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Takker for gode svar! Signalstyrken er på ca 40% eller noe, vist jeg ikke husker helt feil. Ser på det når jeg kommer hjem i morra, gir lyd fra meg om det funker eller ikke. Har startet i ny jobb for sommeren så har hatt my i tankene siste uka, så beklager for sen tilbakemelding ^^ Endret 10. juni 2011 av Fphonex Lenke til kommentar
Fphonex Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Har ikke brukt den stasjonære pcen min nå på ei uke, men starta den nå istad instalerte driver fra nevnt side og mikset litt med antenner.. Ser ut som det funkerer som det skal nå hvertfall! Antagelig driveren ifra Edimax sin side som det kanskje er noe med.. Får se om det varer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå