Gå til innhold

Hjelp ved valg av kabel

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, takk for at du leser dinna posten:) !

Bestilte - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599897 idag

Folk sier de IKKE kommer med Dvid kabel, noen som kunne gitt meg et konkret svar?

Så eg lurte, på pcen min er de tilgang til hdmi, og eg har en 10meters lang HDMI kabel, så eg lurte på om eg kunne kjøpt en slags hdmi/dvid ende for å kunne bruke skjermen til pcen. Eller er de andre muligheter? Grunnen for at eg ville bruke HDMI kabelen, er fordi det er ganske greitt å bruke 10meter kabelen.. Er splitter ny også.

Tusen takk for tips/hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det finnes overganger fra HDMI til DVI-D.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=300560

Nå er jeg litt usikker på om du trenger det omvendte av dette. Kjøpte en slik overgang på Spaceworld for litt siden. Kan ta en titt når jeg kommer hjem. :)

Er jo nesten som å selge en sko uten skolisser!

Da sitter eg her, skjermen kommer på fredag mest sannsynlig. Så de eg trenger er en overgang på enden som eg plugger i skjermen:)

Skjermen bestilte eg igår og akkurat no står de" Frigjort til plukking", lurte om kunne slengt i den dvi overgangen så eg slipper å ha skjermen der uten å bruke den.

Trur du eg kanskje finner en sånn overgang på Elkjøp eller? Bor i Florø, og Elkjøp blir da de nærmeste.

Takker for svar

Lenke til kommentar

Det der er en kabel. Det han trenger er en ren overgang så han kan bruke 10m-kabelen sin.

F.eks. en slik.

Ser ut som det er noe sånt eg treng, dumt eg ikkje er så nært Biltema idag då...

som nevnt tidligere, vil eg kunne fått skaffa meg en sånn innpå Elkjøp? pga den er nærmest.

Det der er en kabel. Det han trenger er en ren overgang så han kan bruke 10m-kabelen sin.

F.eks. en slik.

Ser ut som det er noe sånt eg treng, dumt eg ikkje er så nært Biltema idag då...

som nevnt tidligere, vil eg kunne fått skaffa meg en sånn innpå Elkjøp? pga den er nærmest.

Lurte også, er det noe serlig forskjell på kvalitet på HDMI kabler, og vil de bli noe endringer når eg bruker "omformern" ? Med tanke på at eg har en 10m kabel 1080 som eg kjøpte på biltema i sist uke.

Litt offtopic :p

Endret av Aleks94
Lenke til kommentar

Jeg bruker selv 10m-biltemakabel og adapter. Fungerer 100%.

Gleder meg til å teste den ut! :)

No gjenstår de bare å finne en slik adapter, kanskje eg skal innom biltema i slutten av veka.

Vist ikke, vil eg kunne få tak i en sånn i vanlig Elkjøp butikk(ikke nett)?

Lenke til kommentar

Er ikke sikker. Er stor fare for at de enten vil selge deg en dyr kabel eller at overgangen koster skjorta. Hvis du bor i nærheten så får du nesten høre med de. Blir det dyrt kan du prøve å henvise til Biltema sine priser og prøve å prute litt.

Lenke til kommentar

Har man Elkjøp i Florø? Vet at det er i Førde, er der fra selv. Biltema har du i Førde. Ellers er det også mulig å kjøpe over nett. Kan også være lurt å stikke innom en elektrobutikk som har litt diverse kabler. Litt usikker på tilbudet i Florø da jeg sjelden er der. :)

Lenke til kommentar

Er ikke sikker. Er stor fare for at de enten vil selge deg en dyr kabel eller at overgangen koster skjorta. Hvis du bor i nærheten så får du nesten høre med de. Blir det dyrt kan du prøve å henvise til Biltema sine priser og prøve å prute litt.

Jepp, liker egentlig ikke å handle på elkjøp, først av alt er de dårlig forklaring, og normalt går du ut der med feil kabel. Og gjerne er de mangel på kunnskap.

Men da er det denne karen her eg treng @ http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Radio-og-TV/Kabler/DVI-D--HDMI-adapter/ ?

Skal ta en titt idag eller morgendagen, hadde jo bare vert konge å hatt kabelen når skjermen kommer, mon tro koffor det ikke følger kabel med skjermen? som sagt er jo det å selge sko uten skolisser.

Takker for svar:)

Lenke til kommentar

Ja, det er Elkjøp nede ved fugleskjærskaia. Skal gå ned dit å se om kan få tak i noe. Montro kor ellers eg kan finne en slik adapter. Er ikkje store greiene i Florø, skal si Førde har meir butikker! Kanskje eg skal ta meg en tur inn å bare kjøpe på biltema. fuller eg tanken opp, vil eg nokk tjene inn turen også, imo billigere bensin der:)

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...