Gå til innhold

Komplett begynt å bli meget trege til hentelager?


Kompletts leveringstid til hentelager  

87 stemmer

  1. 1. Hva er din erfaring med leveringstiden siste 6 mnd? (varer som er på lager)

    • Får nesten alltid varen dagen etter når jeg bestiller før kl. 09:00.
    • Tar av og til lengre tid
    • Kan ofte gå 2-3 virkedager
    • Tar nesten alltid over 3 virkedager


Anbefalte innlegg

@Marekatten. Navnet på denne tråden er "Komplett begynt å bli meget trege til hentelager"

Jeg deler derfor mine 2 siste erfaringer med bestillinger til hentelager. Det kommer klart og tydlig frem på Komplett's sider at varer bestillt før kl 09:00 sendes normalt samme dag, og at varer bestillt etter 17:00 kan hentes kl 10:00 påfølgende dag. Jeg kan desverre ikke forholde meg til noe annet.

 

Beklager hvis tråkket noen på tærene ved å si at jeg aldri skulle handle hos Komplett igjen, her var jeg tydligvis litt tilbakeholden på info.

 

Jeg har tidligere lagt inn sikkert 15-20 ordre som jeg har hentet på Vindern, og kun 4 av disse har ikke kommet samme dag. Jeg bestiller kun fra komplett når det er varer jeg ønsker innen 24 timer. Årsaken til dette er at priser hos Komplett som regel ligger høyere, enn hos de andre nettbutikkene jeg bestiller hos.

 

Når de ikke klarer dette, kan ikke jeg som kunde forholde meg til de som leverandør.

Endret av Medicaner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansellerte nettopp en ordre på 5K, med varer som var på lager, etter at den hadde stått åpen i 12 dager. Er over en uke siden jeg sendte mail til kundesenteret, og har ennå fått svar. -Så nå er det takk og farvel til Komplett for min del.

Lenke til kommentar

Venter fortsatt på en ordre hvor alle varene har vært på lager siden onsdag, dette gjelder MPX (samme system). Jeg har aldri opplevd slik treghet før uten at man får noe beskjed. Vurderer å bestille hos Dustin istedet nå hvis de holder på slik.

Lenke til kommentar

Oi, godt å høre at ikke bare jeg har problemer.

sitter og venter på en forsending (delt opp i fire pakker) der alle er pakket og står som sendt men bare en pakke har kommet fram. Har vært der 3 dager nå om lovnader at resten av pakkene kommer morgen. Kan nevne at alt var pakket og klart og ble sendt samtidig (står ihvertfall det på komplett.no)

 

Dette var på Vinderen så virker som der er no esurr ett sted, jeg skal ringe dem imorgen og høre i hva huleste som skjer...

Lenke til kommentar

Jeg har nå endelig fått beskjed om å kunne hente ordren på hentelager, som jeg bestilte for 11 dager siden med begge varenummer på lager i godt monn.

 

Jeg forstår at det kan være tildels kraftig turbulens ved større omstruktureringer men da skulle en bedrift som Komplett være i stand til å informere om dette på sine sider med en enkel melding som.

 

" Vi beklager ulempen, men våre leveringstider vil i en periode fremover rammes av *fyll inn det som er tilfelle* "

 

Det er faktisk en del som handler hos Komplett fordi man regner med eller er avhengig av rask levering og dette aspektet kan man ikke lenger stole på når man må vente 3-11 dager på lagervarer til hentelager.

 

Ut i fra avstemningen er det også ca. dobbelt så mange som opplever at det tar over 2-5 virkedager. Dette bør Komplett ta til seg.

 

 

EDIT:

Dette med å ha respekt for kundene og informere om slike store endringer som vil påvirke leveringstid i kraftig grad er viktig for å beholde selv trofaste kunder. Det blir desverre sett på som arrogant ovenfor kundene når man ikke informerer.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nå endelig fått beskjed om å kunne hente ordren på hentelager, som jeg bestilte for 11 dager siden med begge varenummer på lager i godt monn.

 

Jeg forstår at det kan være tildels kraftig turbulens ved større omstruktureringer men da skulle en bedrift som Komplett være i stand til å informere om dette på sine sider med en enkel melding som.

 

" Vi beklager ulempen, men våre leveringstider vil i en periode fremover rammes av *fyll inn det som er tilfelle* "

 

Det er faktisk en del som handler hos Komplett fordi man regner med eller er avhengig av rask levering og dette aspektet kan man ikke lenger stole på når man må vente 3-11 dager på lagervarer til hentelager.

 

Ut i fra avstemningen er det også ca. dobbelt så mange som opplever at det tar over 2-5 virkedager. Dette bør Komplett ta til seg.

 

 

EDIT:

Dette med å ha respekt for kundene og informere om slike store endringer som vil påvirke leveringstid i kraftig grad er viktig for å beholde selv trofaste kunder. Det blir desverre sett på som arrogant ovenfor kundene når man ikke informerer.

 

 

I mitt tilfelle med en ordre delt opp i flere pakker der 4/4 av pakker er registrert sendt men kun 1/4 har dukket opp på pick-up pointet er sjanseløst, jeg kan ikke se hvor vanskelig det er å kunne få sendt samme ordre (pakket/sendt samtidig) SAMLET. Ringte kundeservice idag og de opprettet en sak så får se hvor det bærer hen. Det er heller ingen trøst at den ene pakken har kommet frem da jeg ikke får lov å hente ut deler av ordren før alt er kommet, det er nå 3 virkedager siden første pakke ankom.

 

Er enig at omleggingsproblemet bør bli nevnt på komplett sine sider og at "lovnaden" om at pakker blir sendt samme dag skal endres, selv om det er skrevet slik at det ikke er ett bindende løfte er det fortsatt misvisende. Hadde jeg sendt pakkene med posten hadde jeg hatt varene allerede (selv om postkontoret jeg er tilknyttet stenger 17)

 

 

Håper å dette er et forbigående problem som løser seg fort da man ellers er en veldig fornøyd komplett-kunde :)

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Er Komplett i ferd med å bli det nye Amentio ? :)

 

Håper det ordner seg. Fikk noe svada om oppgradering av noen systemer eller noe sist når jeg purret på. Fremover blir det vel ferieavvikling og så nye oppgraderinger igjen til høsten ...

Lenke til kommentar

Jeg har nå ventet i 14 dager på min bestilling (Vinderen). Har forsøk å kontakte Komplett, men de er aldri i stand til å svare på noe rundt levering. Jeg kan akseptere at de for en gangs skyld har problemer med levering, men mangel på klare tilbakemeldinger og varsling er utilgivelig.

 

Jeg forstår ikke hvordan Komplett kan tro at slike oplevelser ikke skal påbirke meg negativt neste gang jeg skal besille varer. Hvordan skal jeg kunne forholde meg til en leverandør som ikke kan være ærlig i sin kommunikasjon med meg som kunde. Om de vet de ikke kan levere på to uker er vel det minste man kan forlange at de faktisk opplyser om dette.

 

Edit: Jeg fikk nettopp melding nå om at ordren var sendt. Men 14 dagers venting på varer de hadde på lager er ikke det jeg forventer av en leverandør som Komplett

Endret av mikaelg
Lenke til kommentar

Jeg hadde et prosjekt fra forrige ordre som var avhengig av denne ordren for å ferdigstilles. Nå har jeg ventet 11 dager og har ikke tid til prosjektet lenger og varene får ligge å vente til andre ting som har prioritert er ferdigstilt.

 

Man setter av tid til å jobbe med planlagte prosjekter innenfor en ukes tid som regel og man bestiller ikke varen til hentelager når det tar over en uke, da kan man heller få det levert på det lokale postkontoret.

 

I tillegg har jeg i det siste opplevd at de har nektet av varelinjer kanselleres selv om ordren er åpen for kansellering og at dette måtte klages på og tas manuelt. Varelinjer ble kansellert i ordresystemet en søndag hvor den stod åpen for kansellering og kanselerringen ble avvist påfølgende mandag.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

I tillegg har jeg i det siste opplevd at de har nektet av varelinjer kanselleres selv om ordren er åpen for kansellering og at dette måtte klages på og tas manuelt. Varelinjer ble kansellert i ordresystemet en søndag hvor den stod åpen for kansellering og kanselerringen ble avvist påfølgende mandag.

Jeg opplevde akkurat det samme med min ordre. Forsøkte å kanselere en ordrelinje som ikke lenger var aktuell, men dette ble avvist av systemet. Dette var mens varen lå som reservert, men flere dager før den ble satt til plukket.

Lenke til kommentar

Bestilte noe (som ikke haster, og Komplett var de eneste som har på lager) mandag kveld i syv-tiden. Halvannen time senere får jeg leveringsbekreftelse, og i dag (onsdag) ankom pakken.

 

Dette er riktignok sendt med Posten, men underlig om det å levere til hentelager i stedet skulle være noe problem. Så hva er grunnen til at noen bestillinger lagt for to uker siden enda ikke er sendt, mens ordren jeg la på mandag kveld kom i dag? For ordens skyld er jeg langt fra Komplett sin beste kunde... heller en av de "dårlige".

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av kundeservicen til komplett i dette tilfellet. Jeg (og pick-up-pointet) har ringt inn og meldt fra om manglende forsending (1/4 av pakkene har kommet fram) på tirsdag. Jeg ringt idag og kundeservice vet ikke fnugg, eneste jeg blir fortalt er at det er en kar på saken og at de nærmest ikke kan gjøre noe mer da de ikke sitter ved lageret.. Hva f***? Er det så vanskelig å finne pakka mi som er pakket OG registrert sendt men befinner seg på lageret? Nesten så jeg er fristet til å avbestille og bestille via f.eks netshop med vanlig post, da sitter jeg garantert med pakkene på lørdag.

 

Man velger pick-up point fordi man vil ha varene raskt (og i mitt tilfelle kunne hente dem etter kl 17), dette må da komplett skjønne at dette ikke er ba for ryktet og må få satt inn ekstra resurser for å få opphopningen (eller hva det nå enn er) igang!

Lenke til kommentar

Av egen erfaring så må eg tilføye at eg også har merket at leveranse tek mykje lengre tid enn før. Delene mine har stått på lageret i 6dager no hvor det står at den er sendt, men når jeg sporer pakken på posten, står det Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding... Så joda, det virker som det skjer noe med komplett, sist leveranse brukte 8dager, og det var midt i april.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt problemer med komplettleveranser før nå. Jeg har bestilt MYE varer derfra, og alltid vært superfornøyd med levering, kundeservice, oppfølging osv.

 

Men som trådstarter antyder, noe har skjedd. Siste bestilling ble gjort for 6 dager siden, og ble ganske raskt plukket, så skjedde det ingenting (jeg bruker pick up i Sandefjord, og der skal vanligvis varer bestillt før klokka 13:00 kunne hentes samme dag).

 

Jeg ringte til komplett og etterlyste fremdrift. Han jeg snakket med var veldig hyggelig, men kunne ikke svare direkte, men skulle sjekke dette opp. Han ringte tilbake en time etterpå og forklarte at det har skjedd noe kluss, men skulle være i orden nå.

 

Jeg fulgte da ordren på nett helt til status ble satt til sendt (to dager siden). Ingen SMS dukket opp, og jeg måtte da ringe igjen igår. Fikk da forklart av en mindre hyggelig fyr at jeg måtte belage meg på at det kan ta inntil ett døgn fra varen er sendt til den er registrert på pick up. Aldri vært borti det før, men ok. Nytt døgn har gått og ingenting har skjedd. Ringte på nytt igjen idag, men ingen kunne da gjøre rede for hvor varen er. Men måtte bare smøre meg med litt tålmodighet.

 

Varene ble belastet meg økonomisk igår, så nå har jeg betalt for vare som komplett har sendt en plass som de ikke klarer å gjøre rede for.

Hvis dette er trenden, så må jeg snart se meg om etter en annen leverandør.

Lenke til kommentar

Selv på Twitter bagateliserer de disse problemene og later nærmest som om de ikke eksisterer. På facebook kommer man ikke inn for å se uten å trykke "LIKER" og banneren som ba meg trykke "LIKER" først dekket loginmuligheten.

 

post-38451-0-04287700-1308235966_thumb.png

 

Ellers virker de opptatte med å lage en ny reklamefilm.

 

 

EDIT:

På Twitter klarte jeg til slutt å finne en melding som snakker om at det er "utført en systemoppgradering første uken i mai" som skal ha skapt uforutsette problemer. Tydeligvis skapte dette problemer også i april og mars, samt fortsatt nå.

 

Hvorfor hadde de ingen informasjon om dette på hjemmesidene sine? Må man bruke Twitter for å bli informert?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Litt artig dette her, bestilte en pakke i starten av Mai rett i det komplett begynte å bygge om lageret sitt uten å informere om dette.

 

Pakken brukte vel 15 dager før den ankom, så går komplett ut på facebook og sier at robot systemet dems er tilbake til normalt og at det er kun er forsinkelser på pc bygging.

 

Stoler på denne infoen og bestiller en pakke på nytt 30 mai for henting, alle de små varene blir plukket innenfor 1 døgn. Mens kabinettet mitt som er for stort til at robotene kan ta det drøyer ut. Etter en uke ringer jeg inn og hører på status og får vite at det nå er forsinkelser på alle varer som må manuelt plukkes.

 

Men de lover at dette skal bli orden på straks og at de jobber overtid, standard bs historien som flere andre har fått.

Etter 1.5uke med venting har jeg fått nok og bestemmer meg for å avbestille hele ordren og bestiller derfor hos dustinhome.

Komplett klarer dog ikke å kansellere bestillinga mi siden den er delvis pakket(men ikke sendt).

 

Slutten på historien er at dustinhome leverte på 3 dager fra sverige til Trondheim, mens komplett pakken ankom 2 dager senere til hentelageret. Altså litt over 2 uker etter bestillings dato

 

Nå venter jeg spent å se hvor lang tid det tar før penga mine blir kreditert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...