runejors Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Oppgavebehandler i XP viser at system bruker 50-70% av CPU. uten at maskinen blir brukt. hvordan kan en få fikset dette Endret 1. juni 2011 av runejors Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Under prosesser, trykk på CPU for å få høy til lav sortering. Se hvilke .exe-filer som bruker mest CPU. Lenke til kommentar
runejors Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Hei som på ditt bilde , så er det system som bruker mest. kan ikke slette denne. den må vel være aktiv. resten av prosessene er nærmest 0 Rune Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Den øverste er "system idle process" altså denne indikerer bare hvor mye som er igjen, på mitt bilde ca. 98% . Hva står CPU Usage på helt nederst på siden? Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Ville anbefale deg å installere Ubuntu. Ubuntu får gjort alt det en netbook er laget for å gjøre pluss mere, men krever nesten ingenting. Kjører smertefritt på min gamle EEE med en 900mhz Celeron CPU og 1gb minne. Lenke til kommentar
Farenholme Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hei. Jeg hadde lignende problemer på min laptop, 80-90% CPU usage uten at jeg gjorde noen ting som helst. Jeg feilsøkte mye på nett, og folk sa jeg skulle prøve en skikkelig virusscan. Det fikset problemet for meg ihvertfall. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) ...ooog hvis du installerer Ubuntu så slipper du å tenke på det med virusscan, og slipper å ha antivirusprogram som kjører i bakgrunnen og krever resurser. Endret 2. juni 2011 av tobias6666 Lenke til kommentar
runejors Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 ...ooog hvis du installerer Ubuntu så slipper du å tenke på det med virusscan, og slipper å ha antivirusprogram som kjører i bakgrunnen og krever resurser. nå kjenner ikke jeg til Ubuntu. hvordan fungerer det og hvordan installerer jeg det. er der noe jeg kan lese på i denne sammenhengen. benytter denne maskinen til musikk for det meste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå