Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP hjelp på home.no - HASTER!


Anbefalte innlegg

Har ordna meg hjemmeside på www.home.no

Problemet er at jeg ikke får koblet meg til via FTP programmet (WS_FTP), eller via explorer for den saks skyld (ftp://[email protected]).

 

Har prøvd FAQ:

Du har oppgitt galt brukernavn og/eller passord. Dobbeltsjekk og bruk eventuelt klipp & lim fra velkomstmailen for å være sikker på at du har stavet passordet riktig. JA!

FTP-kontoen din er ikke aktivert ennå. Det kan ta opptil en time etter at du har logget inn på web første gang og aktivert kontoen din før FTP-kontoen begynner å fungere. JO!

FTP-programmet ditt er satt opp til å logge inn som anonym bruker istedenfor å sende med brukernavn og passord. NEI!

Dersom du sitter bak en brannmur, et kabelmodem eller en ADSL-ruter som bruker adresseoversetting av IP-adresser (NAT), så kan det hende at såkalt aktiv FTP ikke fungerer. Da må du krysse av i FTP-programmet ditt at du skal bruke passiv FTP i stedet. Eh... hæ?

 

Håper på hjelp her (fort) da jeg skal laste opp en fil som er for stor til mail!

 

PS: Er GRØNN på FTP

 

 

Takker!

 

EDIT: Får logget meg inn på vanlig måte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde også Smart FTP.

Resultat:

Resolving host name ftp.home.no...

Connecting to (ftp.home.no) -> IP: 194.63.250.45 PORT: 21

Connected to (ftp.home.no) -> Time = 63ms

Socket connected waiting for login sequence.

220 home.no FTP server ready

USER jegjerseth

331 Password required for jegjerseth.

PASS (hidden)

530 Login incorrect.

Cannot login waiting to retry (30s)...

Continue to login attempt 2...

Connecting to (ftp.home.no) -> IP: 194.63.250.45 PORT: 21

Connected to (ftp.home.no) -> Time = 47ms

Socket connected waiting for login sequence.

220 home.no FTP server ready

USER jegjerseth

331 Password required for jegjerseth.

PASS (hidden)

530 Login incorrect.

Cannot login waiting to retry (30s)...

Lenke til kommentar

hmmm, merkelig. jeg laga en side i Front Page 2000 har holdt på med den lenge, endra litt osv.

så når turen kom til at jeg skulle legge den ut så gikk det ikke, da brukte jeg forskjellige program, Cute FTP, og noen fler husker ikke på alle, men for 2 dager siden så bestemte jeg meg for å gjøre et forsøk til på ny-maskina mi, da laga jeg meg en ny konto på home.no å logga inn, så leste jeg litt om å legge ut siden via ftp.

så starta jeg smart FTP, å logga inn, lasta inn hjemmesia til FTP serveren å den var på nett, det stod noe om at man måtte ha en index side for at man skulle få lagt den ut på nett, eller FTP serveren da.

du kan ha forsiden din som heter index.html eller htm, da vil den dukke opp mest sannsynlig.

 

Når du starter smartFTP å du skal logge inn så må du skrive inn brukernavn og passordet ditt. der det står server så visker du ut your server å skriver inn FTP.hom.no da logger den inn på din personlige FTP server å da er det bare å styre å herje som du vil.

 

Gjør et forsøk til. kan hende det er noe galt med home.no også, eller så kan du prøve å opprette en ny konto, jeg oppretta mange kontoer før jeg fikk det til :D men det gikk tilslutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...