Spragleknas Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Har ordna meg hjemmeside på www.home.no Problemet er at jeg ikke får koblet meg til via FTP programmet (WS_FTP), eller via explorer for den saks skyld (ftp://[email protected]). Har prøvd FAQ: Du har oppgitt galt brukernavn og/eller passord. Dobbeltsjekk og bruk eventuelt klipp & lim fra velkomstmailen for å være sikker på at du har stavet passordet riktig. JA! FTP-kontoen din er ikke aktivert ennå. Det kan ta opptil en time etter at du har logget inn på web første gang og aktivert kontoen din før FTP-kontoen begynner å fungere. JO! FTP-programmet ditt er satt opp til å logge inn som anonym bruker istedenfor å sende med brukernavn og passord. NEI! Dersom du sitter bak en brannmur, et kabelmodem eller en ADSL-ruter som bruker adresseoversetting av IP-adresser (NAT), så kan det hende at såkalt aktiv FTP ikke fungerer. Da må du krysse av i FTP-programmet ditt at du skal bruke passiv FTP i stedet. Eh... hæ? Håper på hjelp her (fort) da jeg skal laste opp en fil som er for stor til mail! PS: Er GRØNN på FTP Takker! EDIT: Får logget meg inn på vanlig måte Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Prøvde også Smart FTP. Resultat: Resolving host name ftp.home.no... Connecting to (ftp.home.no) -> IP: 194.63.250.45 PORT: 21 Connected to (ftp.home.no) -> Time = 63ms Socket connected waiting for login sequence. 220 home.no FTP server ready USER jegjerseth 331 Password required for jegjerseth. PASS (hidden) 530 Login incorrect. Cannot login waiting to retry (30s)... Continue to login attempt 2... Connecting to (ftp.home.no) -> IP: 194.63.250.45 PORT: 21 Connected to (ftp.home.no) -> Time = 47ms Socket connected waiting for login sequence. 220 home.no FTP server ready USER jegjerseth 331 Password required for jegjerseth. PASS (hidden) 530 Login incorrect. Cannot login waiting to retry (30s)... Lenke til kommentar
coil Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 ta en titt på den siste loggen der, så finner du svaret.. 530 Login incorrect. Sikker på at du har rett brukernavn / passord? store / små bokstaver.. mellomrom etc etc. Ta også en titt på hva som er oppstartskatalogen for ftp. Sett den til rot. Sjekk også linken.. http://support.ipswitch.com/kb/WS-19980508-BK03.htmv ~coil Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Det er rett i følge mail (klipp og lim). Kommer meg inn på hjemmesiden med den Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 hmmm, merkelig. jeg laga en side i Front Page 2000 har holdt på med den lenge, endra litt osv. så når turen kom til at jeg skulle legge den ut så gikk det ikke, da brukte jeg forskjellige program, Cute FTP, og noen fler husker ikke på alle, men for 2 dager siden så bestemte jeg meg for å gjøre et forsøk til på ny-maskina mi, da laga jeg meg en ny konto på home.no å logga inn, så leste jeg litt om å legge ut siden via ftp. så starta jeg smart FTP, å logga inn, lasta inn hjemmesia til FTP serveren å den var på nett, det stod noe om at man måtte ha en index side for at man skulle få lagt den ut på nett, eller FTP serveren da. du kan ha forsiden din som heter index.html eller htm, da vil den dukke opp mest sannsynlig. Når du starter smartFTP å du skal logge inn så må du skrive inn brukernavn og passordet ditt. der det står server så visker du ut your server å skriver inn FTP.hom.no da logger den inn på din personlige FTP server å da er det bare å styre å herje som du vil. Gjør et forsøk til. kan hende det er noe galt med home.no også, eller så kan du prøve å opprette en ny konto, jeg oppretta mange kontoer før jeg fikk det til men det gikk tilslutt. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Takker for svar! Er ikke noe galt nå, ha prøvd leeeeenge. Haster bare litt nå.... prøver det du skriver (ellers er instillingene rette) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Får denne når jeg prøver å bruke "hjemmeside editoren": index.html er ikke opprettet av hjemmesideeditoren, og kan derfor ikke redigeres med dette verktøyet. MØKK Lenke til kommentar
Neme Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Er ikke sikkert du gjør noe galt, jeg har også problemer med å komme inn på ftp.home.no noen ganger. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 home.no kan være lei av og til Men i det siste har jeg kommet inn hver eneste gang Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Prøv: ftp://user:[email protected] Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Prøv på kvelden Det pleier å funke Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Prøv på kvelden Det pleier å funke Jez, for en sorry tjeneste. Høres ubrukelig ut. Lenke til kommentar
Seldal Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Får alltid kontakt med ftp.home.no eg Bruk det innebygde ftpprogrammet, hvis de andre ikke virker Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 lagde ny kont og alt... gir opp Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Finn en annen tjeneste sier jeg bare... home.no er dritt tvers igjennom. Kan ikke se en eneste grunn for å bruke dem...!?! Se om du finne noe bra på denne listen. http://www.freecenter.com/homepages.html Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 www.start.no funker upåklagelig hos meg. Også med ftp. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Bare det at du må vente en time for helt basic endringer diskvalifiserer dem deluxe, spør du meg... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Det står veldig tydelig at kontoen er ikke aktiv før etter en halvtilme eller noe slikt. Min erfaring var at det gikk minst en time. Har du prøvd å logge på når det har gått ca 1 time etter at du registrerte? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Prøvde på Tiscali og ... nyttesløst. Kanskje det er noe galt med instillingene mine? Info: Win XP Pro VDSL Telenor (Hadde Tiscali før, samme resultat) Har altså ikke fast IP. Brannmur: Zone Alert (WinXP FW er av) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå