Camlon Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg skal ikke ta fra deg illusjonen. Det er selvfølgelig et definisjonspørsmål, men det har alltid vært mange forskjellige kulturer i USA. Det har vært mange forskjellige europeriske grupper, og selv i 1790 så var det 19% svarte. Det er noe helt annet enn Europa hvor det har vært veldig homogent (selv om enkelte politikere later som om de var multikulturelt fra dag en). 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg har inntrykket mange nordmenn glemmer at europeerne som seilte ti USA tidlig i amerikansk historie ikke hadde gode forhold mellom hverandre som idag. Integreringsprosessen var veldig vanskelig blant europeere enn det som skjer idag. Det lignet mer som palestinere-israel forhold enn Norge -Sverige (forholdet idag) forhold på den tiden Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg skal ikke ta fra deg illusjonen. Helt greit. Den beste måten å unngå ydmykelse er ikke å svare direkte, da tar du aldri feil, selv om debatten blir meningsløst 2 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 En annen måte er å stille dumme spørsmål og kreve svar. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Nei dumme spørsmål fører til ydmykelse. Å be noen å forklare seg hva en mener blir aldri et dumt spørsmål og alltid foret til en mer saklig debatt. Å bare svare med korte uklare kommentar er ikke debatt og er useriøs. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå