Gå til innhold

When the Darkness Falls: The Racially Divided States of America

Anbefalte innlegg

http://www.youtube.com/watch?v=QuGpV-pFpKg&feature=related

For several decades now, an unprecedented attack on white culture has been occurring, changing America's civilization to something that has differed markedly from what was envisioned by its Founding Fathers. But what, exactly, did America's Forefathers believe, and how does America's current multicultural experiment differ from America's founding principles? In this video, you will go on a politically incorrect journey through time, learning the whole truth of what America's former leaders believed. From George Washington to Abraham Lincoln to Harry Truman, you will discover the lessons we have been taught in today's history books are far from the truth. More importantly, you will see what occurred to other civilizations in more recent times that embraced the multicultural experiment that is being praised throughout the land, and how it ultimately caused the end of civilization as we know it in other countries such as in the San Domingo, Congo, Rhodesia, and South Africa.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fryder meg når amerikanere prater om enhetlig kultur. Det finnes vel knapt et folk som er sydd sammen av flere typer kultur og mennesker. Hørt om begrepet "the melting pot", anyone? Selve fundamentet deres er at de er forskjellige.

Hva slags "angrep på hvit kultur" er det snakk om her, egentlig? Jeg føler meg ikke angrepet som hvit nordmann. Forresten, hvem bestemmer hva som er hvit kultur og hvorfor skal vi leve etter denne?

Lenke til kommentar

Hørt om begrepet "the melting pot", anyone? Selve fundamentet deres er at de er forskjellige.

Fundamentet er lagt på å undertrykke de som er forskjellige.

Melting pot? Nevnes i løpet av de to første min av filmen. Så ja.

Lenke til kommentar

Hørt om begrepet "the melting pot", anyone? Selve fundamentet deres er at de er forskjellige.

Fundamentet er lagt på å undertrykke de som er forskjellige.

Melting pot? Nevnes i løpet av de to første min av filmen. Så ja.

Utdyp gjerne dette med undertrykkelse og hvem som er forskjellige (og hva er normalen?).

Lenke til kommentar

Jeg fryder meg når amerikanere prater om enhetlig kultur. Det finnes vel knapt et folk som er sydd sammen av flere typer kultur og mennesker. Hørt om begrepet "the melting pot", anyone? Selve fundamentet deres er at de er forskjellige.

Hva slags "angrep på hvit kultur" er det snakk om her, egentlig? Jeg føler meg ikke angrepet som hvit nordmann. Forresten, hvem bestemmer hva som er hvit kultur og hvorfor skal vi leve etter denne?

Jeg føler meg beriket av de mange kulturer og farger her i mitt hjemmeland i Ohio. Det er problemere, selvsagt men uten innvandring ville USA ikke blir en økonomisk og teknologisk supermakt. 50% av nobel prisvinnere (som amerikaner dominerer) er innvandrere eller deres barn.

Jeg ville bli lei meg i Norge etter en stund, kjedelig, jante lov elskende som det kan bli hvor 90% ser det samme ut uten stor variasjon i meninger. Sjarmerende ja, men kjedelig på samme tid. Ingen Silicon Valley i Norge eller Europa, den ble startet av innvandrer, ikke-vestlige innvandrer!!!

Problemer ja, men jeg har lite lyst til å bo i et kjedelig land uten et slags melting pot. California er best, den har ingen flertall rase og ville bli nummer 8 i GDP i verden

Lenke til kommentar

Jeg føler meg beriket av de mange kulturer og farger her i mitt hjemmeland i Ohio. Det er problemere, selvsagt men uten innvandring ville USA ikke blir en økonomisk og teknologisk supermakt. 50% av nobel prisvinnere (som amerikaner dominerer) er innvandrere eller deres barn.

Jeg ville bli lei meg i Norge etter en stund, kjedelig, jante lov elskende som det kan bli hvor 90% ser det samme ut uten stor variasjon i meninger. Sjarmerende ja, men kjedelig på samme tid. Ingen Silicon Valley i Norge eller Europa, den ble startet av innvandrer, ikke-vestlige innvandrer!!!

Problemer ja, men jeg har lite lyst til å bo i et kjedelig land uten et slags melting pot. California er best, den har ingen flertall rase og ville bli nummer 8 i GDP i verden

Ja, jeg har hørt det går så det suser i California.

Lenke til kommentar

Utdyp gjerne dette med undertrykkelse og hvem som er forskjellige (og hva er normalen?).

En diskusjon jeg her null interesse av å ta. Om det ikke sier seg selv så får det bare være.

Så du klarer ikke engang å fortelle hva du mener med det?

Stå for det du sier/skriver. Jeg står ved mitt: det å være forskjellige og diverse er selve essensen av USA.

Lenke til kommentar

Elsker når de bruker "hva the founding fathers" så for seg som argument. Ja, for de var helt sikkert feilfrie. Jeg er sikker på at Harald Hårfagre så for seg en del mer slåssing enn det vi har i dag, men graver ikke opp stridsøksa av den grunn.

USA ville ikke blitt stort om det hadde hengt seg overdrevet mye opp i utgammelt tankegods.

Lenke til kommentar

Dux:

Jeg har ingen interesse av å diskutere begrepene undertrykkelse av de som er "forskjellige" i forhold til USA. Betyr det at jeg ikke står for hva jeg mener? Dumskapen på diskusjon.no når stadig nye høyder.

Du får sette deg inn i USA sin historie. Kanskje det vil hjelpe deg. Du har åpenbart sovet i historietimen.

Lenke til kommentar

Elsker når de bruker "hva the founding fathers" så for seg som argument. Ja, for de var helt sikkert feilfrie. Jeg er sikker på at Harald Hårfagre så for seg en del mer slåssing enn det vi har i dag, men graver ikke opp stridsøksa av den grunn.

USA ville ikke blitt stort om det hadde hengt seg overdrevet mye opp i utgammelt tankegods.

Jefferson blir blant mange amerikanere sett på som en av de største presidentene USA noengang har hatt. Hvorfor ikke trekke frem ham siden han er beundret av mange? At du sammenligner Jefferson med Harald Hårfagre sier vel sitt om din egen uvitenhet. Du kunne i det minste sammenlignet med noen som satt på Eidsvoll i 1814.

Har du hørt om second amandement?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dux:

Jeg har ingen interesse av å diskutere begrepene undertrykkelse av de som er "forskjellige" i forhold til USA. Betyr det at jeg ikke står for hva jeg mener? Dumskapen på diskusjon.no når stadig nye høyder.

Du får sette deg inn i USA sin historie. Kanskje det vil hjelpe deg. Du har åpenbart sovet i historietimen.

Takk for at du viser hvor dårlig argumentasjon dere har.

Bare for å dekke alle mulige felt: du snakker ikke om USAs utenlandshistorie og krig her? Jeg snakker om innenriks historie, og hvordan USA alltid har vært et rimelig multikulturelt samfunn.

Lenke til kommentar

California er ikke best, det er ihvertfall sikkert. California var et av de beste stedene i USA, det er det ikke lenger.

For å gå igjennom noe statistikk

- California er en av de dårligste statene akademisk. Sammenlign testskorene (PISA) for forskjellige grupper i New York, Texas og California. og California havner på bunn på alle sammen. F.eks. asiatere i California får 510 på PISA som er nesten norsk nivå. Texas og New York får ca 560, som er høyest i verden, og connecticut slår dem igjen.

- California har et fengselsystem som ikke fungerer. De fleste ender opp med å gjøre kriminalitet igjen.

- Arbeidsledigheten i California er på 13%. Mye høyere enn nasjonalt gjennomsnitt.

- California har store gjeldsproblemer.

- BNP-veksten deres har vært svak

tino2.jpg

Jeg tror Texas eller Colerado er de beste statene om du er høyrevridd. Om du er venstrevridd så vil nok New Hampshire, New Jersey og Connecticut passe best. Det er en grunn til at folk derar vekk fra california på tross av at de har fantastisk vær.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jefferson blir blant mange amerikanere sett på som en av de største presidentene USA noengang har hatt. Hvorfor ikke trekke frem ham siden han er beundret av mange? At du sammenligner Jefferson med Harald Hårfagre sier vel sitt om din egen uvitenhet. Du kunne i det minste sammenlignet med noen som satt på Eidsvoll i 1814.

Har du hørt om second amandement?

Der avslørte du meg. Jeg vet jo faktisk ingen verdens ting. Gosj, så flaut. Noe amandement har jeg i hvert fall ikke hørt om.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare for å dekke alle mulige felt: du snakker ikke om USAs utenlandshistorie og krig her? Jeg snakker om innenriks historie, og hvordan USA alltid har vært et rimelig multikulturelt samfunn.

Jeg er en enkelt person. Hvorfor du da bruker "dere" har jeg problemer med å forstå. Og nei, amerikanernes krigføring i utlandet har ikke streifet mine tanker.

Har du virkelig ingen kunnskap om undertrykkelse av ulike kulturer innenfor USA? At jeg må presisere at det er snakk om afroamerikanere og indianere sier vel det meste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Der avslørte du meg. Jeg vet jo faktisk ingen verdens ting. Gosj, så flaut. Noe amandement har jeg i hvert fall ikke hørt om.

Det er en stor forskjell på å si at du ikke vet noen ting og å påstå at du mangler kunnskap om USA. Mener du at din sammenligning av Harald Hårfagre og Jefferson er en god sammenligning? Ja da får vi bare være uenig på det punktet.

Og ja, om du ikke har hørt om the second amendment så anbefaler jeg deg å skaffe deg litt mer oversikt over amerikansk historie.

Lenke til kommentar

Jeg er en enkelt person. Hvorfor du da bruker "dere" har jeg problemer med å forstå. Og nei, amerikanernes krigføring i utlandet har ikke streifet mine tanker.

Har du virkelig ingen kunnskap om undertrykkelse av ulike kulturer innenfor USA? At jeg må presisere at det er snakk om afroamerikanere og indianere sier vel det meste.

Og poenget ditt er..?

USA har alltid vært stappfullt av flere kulturer, og dette har formet nasjonen. De har vært et multikulturelt samfunn fra dag én.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...