Arne Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hei! Jeg har hatt sertifikatet i 9 mnd og lurer på om den nye prøvetiden på to år gjelder for alle unge bilister, eller bare de som tar lappen etter direktivet blir innført? Vil jeg i mitt tilfelle ha prøvetid i 15 mnd til før jeg blir "voksen" sjåfør? Eller gjelder det bare for de som tar sertifikatet etter den dagen direktivet blir innført? Mvh Arne Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Er ikke det allerede innført to års prøvetid? :s Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hei. prøvetid på lappen har iallefall vært i over 20 år. Så det er ikke noe nytt, jeg har hatt det jeg også... Kan trøste deg med at det er over 50% sjangse for at du bulker i løpet av de 2 årene ifølge statestikk. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Dette visste jeg ikke. Men kommer det ikke nye regler som gir nye bilister dobbelt antall prikker på førerkortet. Hva innebærer de "gamle" prøvereglene? Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Dette visste jeg ikke. Men kommer det ikke nye regler som gir nye bilister dobbelt antall prikker på førerkortet. Hva innebærer de "gamle" prøvereglene? Det er helt sant. I tidligere prøvetider så hadde en person under prøvetiden fått 2 prikker, mens en vanlig billist hadde sluppet unna med en. Men istedenfor å få 2 nå, så får vi 3. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Drøyt spør du meg. Menmen. Er bare å kjøre pent da! Vil ikke miste lappen fordi jeg glemmer å stoppe ved et fortau... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå