Gå til innhold

Send narkolangerne ut på landet

Støtter du forslaget til Stoltenberg?  

37 stemmer

1. 1. Støtter du forslaget til Stoltenberg?

• Ja
      3
    • Nei
      31
    • Ingen formening
      3

Anbefalte innlegg

Å sende de ut på landet vil gi de som sitter med makten i Oslo en illusjon om at de kan ta imot flere. Til slutt er det like ille på landet som i Oslo, fiks problemet der det er. Steng grensene, eller send de rett ut ved første lovbrudd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Narkotikamarkedet kan ikke utslettes.

Dette er bare nok en idiotisk løsning på noe som egentlig ikke er et problem.

Faktum er at dersom man fjerner en narko-langer, vil en annen ta hans plass. Og slik vil det fortsette. Selv har jeg kompiser som har vært narko-langere, de har gjort dette fordi det er gode raske penger. Jeg har pratet med narkolangere, som forklarer at de lett klarer å lure politiet, og dersom det blir razzia, har de muligheten til å snakke seg ut av straff som "langere" og får heller en "bruker-straff".

Narkomarkedet i dag er jo forsåvidt et meget sunt marked, mange er i markedet, og det er god konkurranse. Jeg vil derfor påstå at dersom markedet skulle bli rammet av narko-razziaer, vil det ikke gå lang tid før en asylsøker, en ungdom eller en mann med dårlig råd; tar seg inn i markedet.

Den eneste rasjonelle løsningen er en total legalisering av alle ulovlige rusmidler, dette vil gi staten mulighet til å kontrollere narkotikaen for både gift-stoffer, samt styrke. Dersom hasj, cocain, heroin og andre stoffer viste deres kvalitetsgrad på lik linje med alkohol, ville nok folk lettere kunne kontrollere sitt inntak. -Per i dag er det jo slik at flere røyker, eller tar forskjellige stoffer som kan være forurenset (for å øke vekt, slik at stoffet kan selges dyrere)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare langere? Er så mange utlendinger som driver og truer med juling og sender hele familien og alle vennene sine på EN person bare fordi han gjorde et overblikk.. Flere venner som har opplevd det.. Må gå an å få slutt på sånt også. Skal være mulig å gå fritt rundt uten om å måtte stirre i bakken.

Lenke til kommentar

Eller bare å sørge for å ta brukerne mye hardere. Da spesielt nybegynnere.

Går dette da også for råkjørere? Dersom vi gir "nybegynnere" litt tid i kasjotten for å kjøre 90 i 80 sonen, vil de lære at å kjøre for fort farlig for samfunnet?

Forøvrig er du mer skadelig når du råkjører, enn når du bruker narkotika i ditt eget hjem, så det er et urettferdig eksempel.

Lenke til kommentar

Nye sjåfører blir fratatt lappen mye raskere enn eldre sjåfører idag.

http://www.nettavisen.no/motor/article3154211.ece

Råkjøring er farlig, men under rus mye værre.

I såfall vil jeg spørre deg hvorfor 285 mennesker døde som følger av narkotika i 2009, mens 256 døde i trafikken i 2008.

Nå begge deler ser ut til å være like farlige.

edit (kilder)

http://www.tryggtrafikk.no/256+omkomne+i+2008.b7C_wBzI2h.ips

http://www.blakors.no/?ItemID=2273

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Jeg tror du må heller se det i sammenheng med antall ganger folk har beveget seg i trafikken, være seg tur, sykling, kjøring, flying, helikopter og sammenligne med antall ganger folk har brukt dop. Tallene er klare på at dop er dårlig for deg.

Lenke til kommentar

Jeg tror du må heller se det i sammenheng med antall ganger folk har beveget seg i trafikken, være seg tur, sykling, kjøring, flying, helikopter og sammenligne med antall ganger folk har brukt dop. Tallene er klare på at dop er dårlig for deg.

At dop er dårlig for kroppen er faktum.

Ser du på antall som beveger seg i trafikken, muligens. Men hvis du sammenlikner røyking med narkotika, snakker vi andre tall. Paracetamol dreper flere mennesker enn hasj, lsd og ecstacy til sammene.

Narkotika er farlig, men det er også alt annet, mange mennesker dør som følger av ting som er "dårlig for deg". Jeg regner med at dersom jeg spiste en burger i går, hadde den også vært "dårlig for meg"; muligens farligere enn narkotika. Så hvorfor gjøre noe som er "dårlig for meg" ulovlig, når jeg som person har retten til å gjøre hva jeg enn ønsker med min egen kropp.

Lenke til kommentar

Man kan ikke begrense å bevege seg ut, eller man gjør det med høye avgifter på bil og slikt men man kan gjøre det med dop. Derfor med strengere straffer for nybegynnere vil man i større grad stoppe for nyrektrutteringen. Så ja til strengere straffer for bruk.

Lenke til kommentar

Man kan ikke begrense å bevege seg ut, eller man gjør det med høye avgifter på bil og slikt men man kan gjøre det med dop.

Jo det kan man, vi faktisk et ord for det; Avgift.

Derfor med strengere straffer for nybegynnere vil man i større grad stoppe for nyrektrutteringen. Så ja til strengere straffer for bruk.

Dette var vell en stråmann jeg felte ved mitt forrige argument.

Det er i dag 1,000,000 Nordmenn som en gang var "nybegynnere" til narkotika. Du kan ikke utslette noe som er såpass landsdekkende at omlag 20% av din vennekrets (statistisk sett) har prøvd dette.

http://fjordaglimt.no/-/bulletin/show/259991_hasj-vs-alkohol?ref=mst

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Utslette? Jeg vil bare unngå at folk vil starte, ja det er nok 1 mil som har brukt/prøvd, men vil vi virkelig ha flere?

Da vil det hjelpe med strengere straffer!

Dødeligheten i trafikken i Norge er mye lavere sammenlignet med land som er snillere med bøter for råkjøring.

Lenke til kommentar

Utslette? Jeg vil bare unngå at folk vil starte, ja det er nok 1 mil som har brukt/prøvd, men vil vi virkelig ha flere?

Ja det vil vi, vi vil at dersom folk vil drikke, eller bruke narkotika, skal dette være deres valg.

http://fjordaglimt.no/-/bulletin/show/259991_hasj-vs-alkohol?ref=mst

Da vil det hjelpe med strengere straffer!

Dødeligheten i trafikken i Norge er mye lavere sammenlignet med land som er snillere med bøter for råkjøring.

kilde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...