Gå til innhold

Send narkolangerne ut på landet

Støtter du forslaget til Stoltenberg?  

37 stemmer

1. 1. Støtter du forslaget til Stoltenberg?

• Ja
      3
    • Nei
      31
    • Ingen formening
      3

Anbefalte innlegg

De sender jo innvadrere rundt i landet når de først kommer hit, men ingenting som hindrer dem i å flytte til Stavanger eller Oslo når de finner ut hva det er for noe. Vet ikke om godeste Stoltenberg snakket om restriksjoner i denne ordningen da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke gjøre noe med kjernen av problemet i stedet for å smøre det utover?

Det er akkurat som om man mener at denne utvikligen er noe vi skal finne oss i uansett hva folket måtte mene om den saken, akkurat som med DLD.

Denne regjeringen har ikke livets rett.

Man må være ganske tett i pappen for å ikke se at dette følger en overordnet agenda.

Lenke til kommentar

Kriminelle asylsøkere skal selvsagt sendes hjem. Men jeg vil tro Keiser Stoltenberg gjerne kunne gjestet noen av disse hos seg selv?

Foreslår evt. å sende de til Svalbard.

Endret av nico69
Lenke til kommentar

Når selveste borgermesteren ikke kan vandre rundt i sin egen by uten å bli tilbudt narkotika fra gatelangere, da har det gått for langt mener jeg. Det er alt for mye rus i oslo sentrum. Gatene flyter over av narkomane rusmisbrukere. Har noen av dere sett Jernbanetorget for tiden?

Det er så mange narkomane som "henger" at det ikke finnes hengeplass på fortauet lenger. Så overbefolket og myldrende er denne kjekke gjengen som befinner seg i sentrums gater.

Og problemet blir bare værre. Grunnet denne meget synlige og tilstedeværende narkobyllen, rekrutteres flere og flere ungfolk til miljøet. Hvor mange nye fjes ser du til jobben hver dag? Hvor mange av disse kunne vært forhindret? Det er blitt en "vanlig" ting å være narko i byen, og slik skal det så absolutt ikke være.

Ved å relokalisere disse individene vil den kollektive innsatsen mot narkotika ha ett større potensiale for å lykkes. Flere kommuner, flere involverte. Allesammen må ta et tak for å bli kvitt byets narkoproblem en gang for alle. Vi klarer det ikke alene.

Ta tilbake Oslo by!

Lenke til kommentar

Og problemet blir bare værre. Grunnet denne meget synlige og tilstedeværende narkobyllen, rekrutteres flere og flere ungfolk til miljøet. Hvor mange nye fjes ser du til jobben hver dag? Hvor mange av disse kunne vært forhindret? Det er blitt en "vanlig" ting å være narko i byen, og slik skal det så absolutt ikke være.

Ved å relokalisere disse individene vil den kollektive innsatsen mot narkotika ha ett større potensiale for å lykkes. Flere kommuner, flere involverte. Allesammen må ta et tak for å bli kvitt byets narkoproblem en gang for alle. Vi klarer det ikke alene.

Ta tilbake Oslo by!

Ser du virkelig ikke sjansen for at markedet blir spredt til steder hvor det opprinnelig var tilnærmet null narkotika?

Ved å relokalisere disse individene, tror jeg de blir glemt - da de tross alt ikke er i Oslo. Ser dette som et forsøk på å gjemme bort problemet.

Da tok i problemet der det er. Ser helst at personer som selger dop blir sendt hjem eller straffet mye strengere. Det skal ikke lønne seg å selge dop!

Lenke til kommentar

Det er ingen steder med null narkotika i Norge. I tillegg så er det slik at områdene som blir bevandret av slike selgere i Oslo er store sentrale områder hvor folk er på utkikk etter narkotika. En innvandrer som går elvelangs opp og ned i Sogn og Fjordande vil vekke oppmerksomhet... Markedet vil ikke være der for dem på samme måte.

Lenke til kommentar

Mr.M,

Jeg ber meg frabedt for håning og trakassering av de svakerestilte.

Hvor ser du det?

Folk som selger narko er det simpleste som finns, denslags kynisme må straffes hardt. Og du tenker deg garantert om minst to ganger, hvis du risiskerer løkka rundt halsen.

Lenke til kommentar

Så finnes det også de som selger for å kunne opprettholde egen bruk. Det er også her du finner de fleste rekrutteringsemner. Rekruttering er som kjent katalysatoren til narkokulturen.

Å ty til dødstraff for petty crime synes jeg er for radikalt, på lik linje som handavhugging ved tyveri og steining ved utroskap. Dette hører middelalderen til, ikke ett fritt demokrati.

Imperfeksjon ligger i menneskets natur og alle bør ha en sjanse til å forbedre seg, uten å ha en dødstraff eller steiningsseanse hengende over seg. Hardere straffer vil føre til hardere kriminalitet, og det vil oppstå en "alt eller ingenting" mindset blant de kriminelle, som igjen vil føre til enda større kynisme og større tap for demokratiet i sin helhet.

Jeg synes rett og slett du er naiv/ignorant i forhold til konsekvensene av en slik lovgivning, Mr.M.

Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke enig i hans forslag, visst disse skal sendes ut i bygdene, hva tror du ikke da kan skje? Og helt ærlig, så tror jeg nok de kommer til å holde på med et på bygda og, kanskje tilogmed drive med mye kriminalitet som kommer til å gå hardt utover bygdene

Lenke til kommentar

Vel, man klager på mangelfull tilgjengelighet av litt av hvert i bygdene. :p:

For å være ærlig, så støtter jeg ikke utsagnet til Stoltenberg.

Heller ut av landet enn ut på landet spørr du meg. Selv om jeg skulle gjerne sett at narkotika var lovlig. Da hadde det jo ikke vært noe problem. :)

Jeg er enig med sistnevnte. Etanol er i en høyre klasse enn for eksempel cannabis. Er helt bak mål at etanol er tillatt mens cannabis og lignende er ikke tillatt.

Having said that, så røyker jeg ikke noe som helst, og drikker svært lite.

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...