Gå til innhold

Send narkolangerne ut på landet

Støtter du forslaget til Stoltenberg?  

37 stemmer

1. 1. Støtter du forslaget til Stoltenberg?

• Ja
      3
    • Nei
      31
    • Ingen formening
      3

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10094611

VG har nå lagt ut en artikkel der det kommer fram at Stoltenberg nå ønsker å fremme forslag om å sende asylsøkere som bedriver narko langing ut til kommunene for å la de ta problemene istedenfor. Dette klinger ikke helt godt i mine øre. Må da finnes muligheter for å sende kriminelle til helvete ut av landet eller fenglse dem istedenfor å sende dem ut på landet der det er lengre mellom hver politimann og mindre ressurser for å ta hånd om dem? Virker jo som ordførerne på bygdene ikke helt tror sine egne ører her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan ikke sendes ut av landet pga problemer med det. Å fengsle dem vil ikke holde dem inne lenge nok.

Dermed gir det i seg selv mening å sende dem ut til kommunene og dermed bort fra faste utsalgstedene og de faste distributørene deres. Fjerne dem fra markedet rett og slett..

Lenke til kommentar

Må da finnes muligheter for å sende kriminelle til helvete ut av landet eller fenglse dem

prisen samfunnet betaler for en fange i fengsel er jo rimelig høy, i tillegg til at de får lønn (dagpenger) for å oppholde seg der :p, heller ut av landet enn å holde de i fengsel (hotell) her i norge

Lenke til kommentar

Sende dem til andre steder for å skjule problemet? Nei takk. Det man da får er minsket oppmerksomhet, og sprer markedet for narkotika over større deler av landet.

Er narkolangerne "samlet", så er det også enklere for politiet å holde øye med dem.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg hadde satt egentlig mer pris på hadde vært hvis Stoltenberg klarte å få flytta det såkalte "plata miljøet" som står å loker utenfor Oslo S. før man starter å spy ut med forslag om spre narkolangere ut i distriktene :p

lurer litt på hvordan turister og andre som er i norge opplever det å komme utenfor døra fra togstasjonen og plutselig står omringet av narkomane og andre med mindre gode hensikter

Nå har de jo brukt en del tid på å fikse opp med å bygge operaen og etterhvert forsvinner vel trafikkmaskinen også, hadde vært fint å kunne bevege seg i området mellom oslo S - operaen, oslo city og nederste delen av Karl johan. uten å måtte bli møtt av folk som står å setter sprøyta i armen

forslag til tiltak, samle alle sammen og send de til svalbard eller jan mayen, så kan man starte avrusingen der og samtidig la dem få prøve seg på litt sikkelig arbeidstrening

Lenke til kommentar

Problemet er at det slås alt for mildt ned på narko. Salg og bruk foregår mer eller mindre åpnelyst, og blandt mange anses det vel kanpt som forbrytelse. Nå snakker jeg om både etnisk norske og asylsøkere.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Kan de ikke bygge et slags oppholdssenter på svalbard? Etter minimumskravene til FN, Amnesty og whatever slik at menneskerettigheter er opprettholdt? Trenger ikke bo på hotellene våres.. Må da være mulig å holde de lukket når de sprer faenskap i samfunnet.

Innvandrere som kommer til et annet land burde ha mye strengere forpliktelser, skulle vært et minimumskrav at de fulgte norske regler og normer. Legge igjen sin egen kultur der de kommer i fra.

Endret av Hyd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De er jo samlet fordi at det er der markedet er...

Det er enklere for politiet å holde kontroll hvor det faktisk er et marked. Det er alt for mange kommuner i Norge hvor det nesten ikke eksisterer politi.

Dersom man sender narkolandere ut på bygda risikerer man også å flytte markedet.

Da mener jeg det er bedre å slå hardere ned på narkotika, i stedet for å skjule problemet med å sende folk her og der.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Jeg synes det kan være hensiktsmessig å løse opp denne narko-knuten som etterhvart har konsentrert seg i Oslo by. Det er både plass og rom i de andre kommunene, og da synes jeg det hadde vært fint om de også kunne stille opp. Hvorfor skal vi ta hele støyten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...