Balthier Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hei. Jeg er ny med koding. Har så vidt plukket opp html og css, og så langt har jeg funnet dette meget behagelig. Jeg vil gjerne lage en funksjon eller ett skript som lager en såkalt "confirmation email", dvfxs. at etter noen registrerer seg på siten, så sendes det email tilbake med activation link.. Jeg *tror* PHP er det beste stedet å begynne å lete, derfor jeg poster her. Vil det være meget vanskelig å implementere en slik funksjon på websiden min? På forhånd takk.. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Går fint med php det. Men du bør nok lære deg grunnleggende php og sql først. Og deretter ta en titt på mail() og hashing av passord, feks sha1(). Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Glimrende. Visste at jeg hadde kommet riktig Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg har ikke laget activation-mail før, men ser for meg noe slikt: - html-forms for input (registreringsform) - php-script som lagrer input i database, samt sender epost med generert hash til registrerings epost (f. eks md5) kan jeg tenke meg - php-script som tar imot en hash via $_GET som da er en lenke fra e-posten, sjekker opp mot f. eks databasen om activation-linken finnes, if/else osv. Slette activation link hvis ok. Gjøre nødvendige endringer til brukeren i databasen mtp. at den nå er aktivert Altså 4 sider (ved mindre du skal ha det objektorientert) Du må nok lære deg litt om databaser for at dette skal fungere fint, samt huske å beskytte deg mot sql_injection. Er bare å søke opp på nettet. Anbefaler MySQL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå