TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Har et kabelmodem der internett fra leverandøren blir levert gjennom en kobberkabel som er skrudd fast til kabelmodemet. Dette kabelmodemet har kun g-standard på trådløs delen og jeg har derfor problem å nå deler av huset. Derfor kjøpte jeg en d-link 655 ekstrem wireless. Har koblet dem opp som følger: 1. Antennekabel som internett kommer fra internett er montert i kabelmodemet 2. Kabel går fra ethernett- porten på kabelmodemet til lan-port nr 1 på d-link 655 3. Kabel går fra lan-port 2 på d-link 655 og til nettverkskortet til den stasjonære pc-en. Problemet med denne kablingen er at internetten på den stasjonære er blitt veldig tregt. Hvilke innstillinger skal jeg gjøre på kabelmodem og router for å få den beste internetten? Det virker som signalet på wireless og kabel detter ut rett som det er når d-link er koblet i Endret 31. mai 2011 av TarzanIUnderbuksa2 Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Pass på at DHCP og NAT ikke er slått på begge enhetene. Sett fast IP på d-link. Endret 31. mai 2011 av Soja og Harald Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Slå av modemet i noen minutter, for å frigi lease av IP. Koble nettverkskabel fra modem i internettporten (WAN) på routeren. Slå på modem og vent til det er koblet opp mot ISP (vanligvis 4 lamper som blinker/lyser). EDIT: Det er et routermodem... Endret 3. juni 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
m4rv Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Gjør som nevnt tidligere i tråden. Slå av dhcp på dlink routeren og sett evt. statisk ip på den. Da slipper du problemer med 2 dhcp servere og dobbel NAT`ing på nettverket ditt. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Har byttet til et kabelmodem uten trådløs antenner. Samtidig har min ISP byttet utstyr og koblingspunkter i sine bokser. Koblingen er som følger: 1. Kobberkabel med internett inn til kabelmodem 2. ethernet kabel går fra ethernet porten til lan port 1 på min dlink dir-655 3. ethernet kabel går fra lan port 2 og inn på nettverkskortet på pc-en. Nå ønsker jeg å å komme inn på rutern min slik at jeg kan sette opp den trådløse delen. Skriver det som står i manualen til rutern min. Men den finner ikke det grafiske brukergrensesnittet for rutern min. Hva er problemet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Hvilken ipadresse har datamaskinen din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå