Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] d-link 655 problem

Anbefalte innlegg

Har et kabelmodem der internett fra leverandøren blir levert gjennom en kobberkabel som er skrudd fast til kabelmodemet. Dette kabelmodemet har kun g-standard på trådløs delen og jeg har derfor problem å nå deler av huset. Derfor kjøpte jeg en d-link 655 ekstrem wireless. Har koblet dem opp som følger:

1. Antennekabel som internett kommer fra internett er montert i kabelmodemet

2. Kabel går fra ethernett- porten på kabelmodemet til lan-port nr 1 på d-link 655

3. Kabel går fra lan-port 2 på d-link 655 og til nettverkskortet til den stasjonære pc-en.

Problemet med denne kablingen er at internetten på den stasjonære er blitt veldig tregt.

Hvilke innstillinger skal jeg gjøre på kabelmodem og router for å få den beste internetten?

Det virker som signalet på wireless og kabel detter ut rett som det er når d-link er koblet i

Endret av TarzanIUnderbuksa2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Har byttet til et kabelmodem uten trådløs antenner. Samtidig har min ISP byttet utstyr og koblingspunkter i sine bokser.

Koblingen er som følger:

1. Kobberkabel med internett inn til kabelmodem

2. ethernet kabel går fra ethernet porten til lan port 1 på min dlink dir-655

3. ethernet kabel går fra lan port 2 og inn på nettverkskortet på pc-en.

Nå ønsker jeg å å komme inn på rutern min slik at jeg kan sette opp den trådløse delen. Skriver det som står i manualen til rutern min. Men den finner ikke det grafiske brukergrensesnittet for rutern min. Hva er problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...