bIsk0p Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Nå bare lager du samme handleliste hos Dustinhome.no, så sparer du enda mer penger Jeg ville lagt inn de hundrelappene ekstra det koster for å få Asus sitt DCII kort i samme serien, dette pga litt økt ytelse og mye bedre temperatur og mindre støy! Lenke til kommentar
lperik Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Du fortsetter å sette opp AMD-oppsett selv etter gjentatte forsøk på å fortelle deg at sandy bridge er veien å gå per dags dato. Jaja, du får kjøpe det du vil, men ta en titt på linken under da hvertfall, så vet du hva du går glipp av i ytelse. http://www.anandtech.com/bench/Product/82?vs=288 Lenke til kommentar
Persn Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Gå inn på wwww.prisjakt.no og lag en handleliste der. Da finner du hvor det blir billigst å handle PC. Ellers så syns jeg du kan droppe harddisken du har valgt og kjøre en Samsung Spinpoint F3, den yter bedre og koster mindre. Eller så vil jeg også insistere på at du velger Intels Sandy Bridge, om du må droppe SSD og CPU-kjøler for å få det til, du trenger ikke de to delene til en så billig PC uansettt, og hvis du gjør det så kan du kjøpe etter de to delene senere når du har råd. Og bytte hovedkort og prosessor derimot når alt er ferdig innstalert kan fort bli litt mer jobb. Ps: Satte sammen en handliste til deg som eksempel. http://www.prisjakt.no/product_list.php?do=lista&k=8485 Endret 1. juni 2011 av Persn Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Persn skrev (På 1.6.2011 den 14.10): Gå inn på wwww.prisjakt.no og lag en handleliste der. Da finner du hvor det blir billigst å handle PC. Ellers så syns jeg du kan droppe harddisken du har valgt og kjøre en Samsung Spinpoint F3, den yter bedre og koster mindre. Eller så vil jeg også insistere på at du velger Intels Sandy Bridge, om du må droppe SSD og CPU-kjøler for å få det til, du trenger ikke de to delene til en så billig PC uansettt, og hvis du gjør det så kan du kjøpe etter de to delene senere når du har råd. Og bytte hovedkort og prosessor derimot når alt er ferdig innstalert kan fort bli litt mer jobb. Ps: Satte sammen en handliste til deg som eksempel. http://www.prisjakt.no/product_list.php?do=lista&k=8485 Tnx for at du tar deg bryet, men hva skal jeg med intergret graffik prossessor i CPUen når hovedkortet ikke støtter dette? Endret 1. juni 2011 av Sandwich Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Det er slett ikke en dum handleliste Persn har der... HK støtter CF og SLI, slik at du kan legge til et ekstra skjermkort senere om ønskelig. Det er også noe den valgte PSUen bør takle. Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 srbz skrev (På 1.6.2011 den 22.14): Det er slett ikke en dum handleliste Persn har der... HK støtter CF og SLI, slik at du kan legge til et ekstra skjermkort senere om ønskelig. Det er også noe den valgte PSUen bør takle. em... hvilken? 650w eller 800w PSU? Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 passer asus p8p67 pro b3 in i kabinetet? srbz skrev (På 1.6.2011 den 22.32): Forsåvidt begge. Men overclocking vil bli værre med 650w ikkesant? Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Sandwich skrev (På 1.6.2011 den 22.36): Men overclocking vil bli værre med 650w ikkesant? Nei. Du må blodklokke komponentene dine halvveis i grava før en kvalitetsforsyning (type corsair HX/AX eller Seasonic-baserte PSUer ++) på 650W sliter. Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 OK folkens nå tror jeg at jeg er ferdig... Men jeg lurer på om hovedkortet og GPU en passer in i Kabinettet! Og strømforsyningen til GPU går ok? usiker på hvordan lednigskrøle funker... http://www.prisjakt.no/product_list.php?do=lista&k=8485 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Bytt skjermkortet med dette så sier jeg tommel opp! Lenke til kommentar
lperik Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Sandwich skrev (På 2.6.2011 den 0.24): OK folkens nå tror jeg at jeg er ferdig... Men jeg lurer på om hovedkortet og GPU en passer in i Kabinettet! Og strømforsyningen til GPU går ok? usiker på hvordan lednigskrøle funker... http://www.prisjakt.no/product_list.php?do=lista&k=8485 Se der ja, nå kommer det seg Lykke til med bygging av en flott PC. Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 bIsk0p skrev (På 2.6.2011 den 9.09): Bytt skjermkortet med dette så sier jeg tommel opp! Em... er det ikke det samme skjermkortet? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Sandwich skrev (På 2.6.2011 den 11.21): bIsk0p skrev (På 2.6.2011 den 9.09): Bytt skjermkortet med dette så sier jeg tommel opp! Em... er det ikke det samme skjermkortet? Bedre kjøler som bråker mindre og kjøler bedre! (litt fabrikk overklokk er det også) Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Du bør nok etterhvert vurdere å puttte inn en god SSD i maskinen din Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 johome skrev (På 2.6.2011 den 11.40): Du bør nok etterhvert vurdere å puttte inn en god SSD i maskinen din Med et budsjett på 7k, er ikke SSD noe man burde prioritere. Men selvsagt, etter hvert kan det vurderes! Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 ver egentlig planen å ha SSD, men det blir for dyrt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå