Byxxi Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Har fått meg noen Celstion F30høytalere, men den ene høytaleren skurrer litt. Varer gjerne i 5 minutters tid, så går det over. Vet ikke helt hva dette kan komme av. Høytalerene har en 8 ohms impedanse, mens forsterkerenhar en impedanse på 6 ohm. Spiller med et spesielt høyt lydnivå, så antar at det ikke er høytalerens impedanse som gjør dette. Bruker fiber-optisk kabel fra pcens lydkort for å få lyd ut. Det er et creative SupremeFX X-Fi lydkort, om dette har noe å si. Vi kjøpte høytalerene brukt, men de har stått så godt som lydløse i nesten 2 år, om jeg ikke tar helt feil. Vet ikke om dette kan ha noe med skurringen å gjøre, men man vet jo aldri Takker på forhånd for hjelpen med å finne ut hva dette kan komme av. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Begynn med å bytte tilkoblingen mellom forsterker og høyttaler, høyre og venstre. Da sjekker du om skurringen flytter seg med høyttaler, eller om det er forsterker. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Skurringen ga seg etter et par dager, da jeg ikke hadde tid til å bytte om på ledningene. Så har ikke noe problem legner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå