Gå til innhold

Tips til forsterker (høyttalere: B&W DM686 eller Dali Lektor 2)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har planer om å anskaffe meg et anlegg til stua. Arealet er ca. 16kvm. Det skal benyttes til både film og musikk. Til å begynne med blir det begrenset til 2.0, men ønsker muligheten til å utvide til f.eks. 5.1 på sikt. Er ikke ut etter å spille høyt, da jeg bor i leilighet. Vurderer følgende høyttalere:

DALI LEKTOR 2 Høyttalere

B&W DM686 Høyttalere

Lander sannsynligvis på DM686. Jeg ønsker da noen tips til forsterker som kan drive disse høyttalerne. Har lest at DM686 er noe tungdrevet.

Er f.eks. disse greie:

Yamaha RX-V667BL hjemmekinoreceiver

Onkyo TX-SR608B hjemmekinoreceiver

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne, eller dens større bror er ofte forsterkere som anbefales sammen med DM686. Jeg er klar over at dette er en stereoforsterker til samme pris som de hjemmekinoreceiver'ne du selv har foreslått, men sannheten er at den typen forsterkere i den prisklassen er av heller dårlig kvalitet. En dårlig forsterker vil sprenge en høytaler lenge før en god forsterker vil.

Skal du (på sikt) ha hjemmekino i den prisklassen ville jeg heller ha kjøpt et ferdig sett, som tilsammen vil gi en bedre opplevelse enn et dårig sammensatt system.

Men det skal sies at både Lektor 2 og DM686 spiller aldeles nydelig med de Cambridge forskerker'ne jeg har anbefalt. Det er iallfall noe å ha i baktankene.

Lenke til kommentar

Har selv B&W 685 som er storebroren til de du nevner og bruker de sammen med Onkyo TX-SR607B hjemmekinoreceiver med godt hell. Det er mer enn nok kraft i denne receiveren til at du slipper å bekymre deg for sprengte høyttalere, hvertfall så lenge du spiller i stereo, nå har ikke jeg utvidet til surround enda, så det kan jeg ikke si noe om.

Lyden er også upåklagelig, uten at jeg skal påberope meg spesielt audiofile ører.

/Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...