Gå til innhold

Forskjellen på videokameraene Canon Legria HFM 46 og --- 306?

Anbefalte innlegg

http://www.elkjop.no/search?webform-id=WFSimpleSearch&DefaultButton=findSimple&remove_All=true&WFSimpleSearch_NameOrID=Canon+LEGRIA+HF+M46+videokamera

http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=148272

Jeg synes 306 ligger bedre i hånden og er bedre og holde. Det er også mindre noe jeg ser på som et stort +. Da folk har en tendens til og bli helt annerledes om kameraet er lite enn om det er stort. (En del folk er redd store kameraer og det hele har en tendens til å bli unaturlig om folk tenker mye påa t det er et kamera der)

Men 46 har mye større minne, da det er plass til to minnekort og det er og minne på selve kameraet noe jeg og ser på som et stort +. Men dette er også et dyrere kamera.

Bortsett fra disse forskjellene vet jeg ikke helt hva som er forskjellig da jeg ikke skjønner språket helt..

Jeg må vite mer for og klare og bestemme meg og jeg tror dere kan mer enn meg ;)

Endret av Lailala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer også på om det på expert.no er overpriset?

Stoler ikke helt på de folkene på Ekspert, kjøpte et 32 GB minnekort der til kr 1299, og de solgte samme minnekortet på Elkjøp til under 800. Skjønner at priser varierer, men synes det var bra drøyt også!(Kanskje de prøvde og lure meg?)

Jeg er veldig i tvil om hvilket av disse jeg skal velge og har ikke funnet helt ut av forskjeller på de, håper noen her kan hjelpe meg;)

Lenke til kommentar

Minnekortpriser i butikk er bingo og som regel dyrt - billigere å kjøpe online. Store prisvariasjoner er dessverre normalen.

Canon HFM 406 vs 46: Begge tar minnekort, men 46 har 16GB innebygd minne.

Canon HFM 306 vs 36: 36 har innebygd 8GB minne.

Så vet vi hva 0'en står for.

HFM 46 vs 36 - der er Canons sammenligningssider direkte dårlige, men 46 (og 406) later til å i alle fall ha større og bedre sensor.

Men - om 36/306 ligger bedre i hånden tror jeg du har svaret ditt der - at magefølelsen er god og at du tror du vil like å bruke produktet er veldig viktig. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva vil denne forskjellen i sensor si i praksis? Om du kunne nevnt et eksempel?

Jeg trenger og kunne filme lenge i strekk.

Kamera 46 fikk jeg vite at det var sånn at kameraet automatisk først bruker minne på selve kameraet og deretter går automatisk over til minnekort? Er det slik både på 46 og 36? Jeg synes dette var litt greit og vite helt sikkert da videokameraet også skal brukes til og filme i strekk.

En annen ting jeg lurer veldig på er lydekvaliteten , jeg synes lydkvaliteten virket merkbart bedre på 46. Men om jeg fester mikrofon på kanon 306 blir da lyden like god? Jeg skjønner ikke helt dette, er lyden noe som lett løses med en liten påfestet mikrofon eller er det selve kameraet..(ikke blir helt løst med en mikrofon)

Fikk jo bare prøvd kameraet litt og kan derfor ikke sette fingeren på hva som var galt med lyden men merket det først og fremst på at kameraet ikke tok inn lyden som var lenger unna. Det vil si jeg fikk jo bare høre det som var spilt inn, fra selve videokameraet, mulig dette hadde blitt annerledes om jeg hadde koblet til pc? Huff har så lite peiling, men canon 306 suste også, det går det kanskje ikke an å gjøre noe med?

Jeg liker alle kameraene i hele butikken så skulle jeg virkelig fulgt magefølelsen, ville jeg endt opp med masse, masse kameraer og sikker mye annet og! :sukk: :)

Endret av Lailala
Lenke til kommentar

Skjønte ikke den, har ikke Canon HF M406 32 GB minne?

http://www.netonnet.no/art/foto/videokamera/videokamera-minnekort/videokamera-hd/canon-legriahfm406/149508.4567/

406 har ikke internminne og bruker kun minnebrikke som lagringsmedium. Så 0'n betyr at kameraet ikke har internminne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønte ikke den, har ikke Canon HF M406 32 GB minne?

http://www.netonnet.no/art/foto/videokamera/videokamera-minnekort/videokamera-hd/canon-legriahfm406/149508.4567/

406 har ikke internminne og bruker kun minnebrikke som lagringsmedium. Så 0'n betyr at kameraet ikke har internminne.

Da skjønte jeg det takk for svar begge to :)

Lenke til kommentar

Men jeg har begynt og lure på noe annet, da jeg har funnet ut at jeg har mest lyst på Canon legria hf m306. Likte størrelsen på det kameraet bedre og har funnet ut at jeg ikke trenger så mye minne på selve kameraet og jeg trenger heller ikke og kunne sette i 2 minnekort.

Men jeg lurer på om jeg kan kjøpe andre batteri til som holder lenger. Noen som vet hvilke batteri som kan passe? Hvor jeg kjøper en batteri? Har prøvd og finne ut dette selv men fant ikke ut av det. :hmm:

Litt av poenget med å ha mye minne var jo at jeg skulle kunne filme lenge i strekk men det går da ikke an og kunne filme særlig lenge når batteriet er som det er.

Lurer også på om dette blir riktig minnekort til selve kameraet jeg tror det er riktig men er redd jeg skal kjøpe feil.

http://www.elkjop.no/product/foto-video/minnekort/SAN32GBSDULT2/sandisk-32-gb-ultra-sdhc-minnekort

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kortet er Class 4, altså 4 MB/s, eller en bitrate på 24 mbit/s (8 bits * Class 4 = 24). Så med mindre kameraet produserer filer med bitrate på over 24 mbit/s, så skal det fungere.

Såvidt jeg kan se er maks bitrate på Canon M306 24 mbit/s, så Class 4 bør i utgangspunktet være nok. Men kanskje det er tryggest å gå opp en klasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...