Constanse Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hei! Jeg vil gjerne skaffe meg deltidsjobb til høsten, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Skal bare ha en liten jobb ved siden av siste året på videregående, så jeg har sett for meg å jobbe i matvarebutikk eller noe rundt der. "Problemet" mitt er at jeg først blir 18 i oktober. Er det noe vits i å gå rundt og pushe CV-er før da? Jeg har nemlig fått inntrykk av at de fleste steder utelukkende vil ha attenåringer. Selvfølgelig vil jeg se meg om etter steder, og begynne å søke en stund før jeg blir atten, men er det vits i å gå på jobbjakt allerede nå, for å si det på den måten? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Ja det er vel ingen grunn til å ikkje starte no. For det fyrste er det ikkje alle arbeidsgivere og arbeidsplasser som kun vil ha 18 åringer, enkelte vil også ha dei som er under 18 år sidan dei er litt billegare å ha i arbeid. For det andre vil det kunne være ein del treigheit i systemet. Husk på at mange av dei som søker jobb har ein jobb ifrå før. Då har dei ofte tre månders oppsigelsestid, så sjølv om dei får tilbud om jobben i dag kan det ta tre månder før dei har fått slutta i den andre jobben. Sidan ein tell heile månder så vil du kanskje ikkje ein gong få starte i jobben før i oktober dersom du får jobb i dag. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Takk! Nå har jeg ingen unnskyldninger for å ikke dra den late kroppen min med ut på jobbsøk. Lenke til kommentar
Toiletpaper Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 I stedet for å lage en ny tråd, spør jeg her Jeg er under 18 og ser på en søknad hvor de ønsker en person over 18 og gjerne med litt jobberfaring. Jeg fyller 18 om noen måneder, men har null erfaring. Er det vits å søke da? Har jeg mulighet? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Det værste du kan få er et nei.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Eneste med butikk er at man ikke kan selge alkohol når man er under 18år, men som varepåfyller burde det gå fint. Lenke til kommentar
Norwgianmotivationgroup Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Et nai er ett nai nærmere ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå