Gå til innhold

Ny Android telefon

Anbefalte innlegg

Etter å ha slitt med en utdatert iPhone 3G i ett år nå, så er det på tide å bytte den ut.

Hadde tenkt å prøve nye Windows Phone, men ettersom mango-oppdateringen ikke kommer før sent i år har eg tenkt å prøve Android en stund siden jeg har en gyllen mulighet til det nå.

Etter å ha sett på nye Motorola Droid x2, har eg forstått at denne nesten er umulig å få tak ? Gjelder dette også Motorola Droid X? Kunne gjerne trengt noen innspill dersom noen vet om en av disse er mulig å få tak i her i Norge.

Av telefoner her i norge virker det som om samsung galaxy s2 er det beste valget? Er det alternativer jeg burde se på før eg eventuelt kjøper denne? Har ikke så veldig sansen for HTC Sense, ettersom eg prøvde en HTC Hero og ikke likte menyene noe særlig. Det viktigeste kriteriene er at det er en smooth telefon, med bra design, musikkspiller og ok kamera!

På forhånd takk for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motorola selges ikke i Norge lenger (tror faktisk hele Europa), derfor sliter du å finne den. De har kuttet ned markedet for å redde selskapet.

Jeg også var ute etter en Motorola, men ble fortalt dette av de i butikken.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bytte fra Iphone til en av de mye omtalte Androidtelefonene Samsung Galaxy etc eller LG Optimus. Det jeg imidlertid ikke finner svar på noen steder er ang lydkvaliteten ved bruk av feks spotify. Min Iphone gir meg i dag en ok lyd når jeg plugger på headsetene, og jeg vil ikke bytte det ut med noe dårligere. Noen som har noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar

Men hvordan fungerer en Androidtelefon opp i mot mac med osx? tenker på synkronisering av musikk,filmer, podcaster fra itunes osv? Er det mulig å ta en backup av hele telefonen i en fil sånn som med iphone?

Angående motorola, tror dere vi snakker en mnd eller flere før de lanserer noe lignende droid x2 i norge?

Hvilke telefoner burde eg vurdere i tillegg til Samsung galaxy s2? Kommer ikke til å vurdere LG optimus 2x pga designet og alle bugs'a som har vært med den.

Er det forresten mulig å kjøre eget sms-program for android? .. tenker på layouten av selve programmet.

Og hvordan fungerer samsung sin programvare på mac? kies eller hva det heter?

Lenke til kommentar

Hvordan det fungerer mot mac vet jeg ikke, da jeg ikke har prøvd. men spørs om du får en android telefon til å snakke med itunes :p

Kontakter å apps å slikt tar man backup av online, slik at man bare logger på en annen telefon med google kontoen sin, så får man alle kontaktene sine og slikt nesten automatisk.

Kan kjøre egne sms programmer på android ja, og du kan få det til å bli omtrent identisk med iPhone sitt om du ønsker det.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig for meg å bruke itunes til å håndtere telefonen. Men jeg lurer på om det finnes et program for mac som gjør det mulig å ta sikkerhetskopi av hele telefonen. Og om det er mulig å legge inn podcaster som jeg har lastet ned fra itunes. Altså et program som nødvendigvis ikke er itunes, men som kan sikkerhetskopiere hele telefonen.

Noen som har peiling på spørsmålene over ang. kies, motorola og telefoner eg burde vurdere?

Lenke til kommentar

Når det gjelder å legge inn diverse podcast etc, er android generelt friere enn Iphone, og utviklere har full mulighet til å lage egne synkroniseringsprogrammer. Derfor regner jeg med at det finnes noe lignende Itunes, uten at jeg har sjekket det opp.

https://market.android.com/ er et greit sted å søke etter synkroniseringsprogrammer. Ellers vil ofte produsente selv ha aktuelle backup-programmer ala itunes til enkelte modeller.

Dropbox kan feks enkelt brukes for å legge inn podcasts.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Nå er ikke eg ute etter denne "friheten" , men noe som fungerer i samme grad som itunes har gjort for meg. Så dersom du kan skrive et program som fungerer til dette og som er ansett for å være bra vil det hjelpe. Hadde eg orket så søke igjennom marked for å finne svar på alt dette hadde eg ikke lagt inn spørsmål her i utgangspunktet:-)

Men som sagt, håper å få svar på spørsmålene ovenfor. :-)

Lenke til kommentar

Så fordi du ikke orker å søke gjennom market, så skal jeg gjøre det for deg. Nøyaktig hva er det som skal motivere meg til å gjøre noe for deg som du ikke gidder selv engang?

Jeg har heller ikke sagt at du er ute etter frihet. Jeg har bare argumentert for at denne friheten fører til at 3. parts-programmer dukker opp.

Dessuten varierer alternativene fra telefon til telefon. Sense har funksjonalitet for remote administrering, og jeg har lest at Samsung har noe av det samme.

Lenke til kommentar

Så fordi du ikke orker å søke gjennom market, så skal jeg gjøre det for deg. Nøyaktig hva er det som skal motivere meg til å gjøre noe for deg som du ikke gidder selv engang?

Jeg har heller ikke sagt at du er ute etter frihet. Jeg har bare argumentert for at denne friheten fører til at 3. parts-programmer dukker opp.

Dessuten varierer alternativene fra telefon til telefon. Sense har funksjonalitet for remote administrering, og jeg har lest at Samsung har noe av det samme.

Nei eg har ikke sagt at du må svare i denne tråden. Eg har opprettet en tråd for å stille spørsmål, og mener dette er greiere enn å søke rundt. Så dersom du har noen problemer med det så foreslår eg at du ikke klikker deg inn her igjen, det sikkert nok av folk som er behjelpelige med dette her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...