Gå til innhold

Utekatt til innekatt?


Anbefalte innlegg

Jeg har to katter som er vant til å være ute. Men nå som jeg skal flytte, kan jeg ikke ha dem ute lengre. Og siden det er to fullvoksne dyr, er det ingen som vil ha dem. Og jeg vil ikke ta livet av dem. Er det virkelig dyremishandling å gjøre dem om til innekatter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ser jeg ikke noe problem at dem blir til innekatter. Hvis dem ikke er kastrert så anbefaler jeg dette. Vanligvis etter kastreringen så vil dem ikke ut så mye lenger.

 

Som sagt, noen vil kanskje se det som dyremishandling, ikke jeg. Hva er alternativet liksom? Avlive?

Lenke til kommentar

Er mulig å gjøre utekatter til innekatter ja :thumbup: Om du har mulighet til å lage en luftegård til dem eller ta dem med ut i sele setter de nok pris på det. Er greit å passe på at det ikke blir for brått, sånn at de ikke våkner en dag og plutselig aldri slipper ut igjen, de vil de nok mase myyyye..

 

Syns drap høres mer ut som mishandling enn å holde katter inne, med mindre de VIRKELIG hater å være inne.. :dontgetit: Men om de gjør det, så får du heller prøve å finne nye hjem. Det er mulig å finne hjem til voksne katter også.

Lenke til kommentar

Bilfikseren: Nei, jeg vet. Men så er det vell det at dem kommer til å savne utelivet?

 

Det vil de, men man kan fint gjøre livet mer underholdende innenfor veggene for å kompensere litt.

 

Stinkmus er ett must å kjøpe innimellom, og gjerne ett godt, høyt klorestativ. Leker er også viktig, kjøpte sånn plastikkring med ball og mus i midten, som de elsker, og hvis du finner en mus som lager lyd når du ''drar'' i den som man kan henge i dørkarmen så er den også fantastisk fin! :)

Lenke til kommentar

Hvis situasjonen er slik at du ikke kan ha dem ute lenger, er du jo nødt til å holde dem inne. Det blir nok en kraftig overgang for dem, men det er absolutt mulig å gjøre dem til innekatter.

 

Har du noen form for veranda der du bor? I så fall hadde det vært en god løsning...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...