Gå til innhold

[Løst] Skjermkort for 2k eller deler for 8k?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Min gamle PC fra 2007 har følgende hovedkomponenter:

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

HIS Radeon HD 2900 XT 512MB GDDR3

Asus P5B-V, G965, Socket-775

Skulle gjerne kunne spille Witcher 2 på medium /lav kvalitet glatt. Et nytt skjermkort som Radeon HD 6950 vil kanskje bare bli ”overkill” grunnet CPU?

Ellers har jeg vurdert å slå på stortromma med helt nye deler:

Handleliste for i5

Mitt spørsmål til slutt er:

Er det mulig å tyne mer ut av E6600 med ett nytt skjermkort, eller må det til dyrere tiltak? Krever ikke at det skal være en superbra gaming-rigg etter oppgraderingen. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg spiser The Witcher 2 nesten 70% på en kjerne med en i5-750 klokket til 3.6 GHz. Så med mindre du har overklokket CPUen din kraftig vil du nok få bedre ytelse med å gå over til en i5-2500k i tillegg til et HD 6950 2GB. Du vil dog ikke klare full grafikk med et HD 6950 2GB, The Witcher 2 er såpass hardt.

Lenke til kommentar

Det er flust av skjermkort som gir deg bedre ytelse enn 2900XT 512MB til en relativ lav pris ( < 2000,- ). F.eks nVidia 560 TI til rundt 1800,- eller AMD Radeon HD6950 .

Mitt forslag er at du kjøper et nyere skjermkort "først" og tester ut.

Det kan du uansett bruke videre om du går for plattform oppdatering om det viser seg at det ikke utnyttes til fulle grunnet CPU/plattform.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar :new_woot:

Siden 8K er en del penger, er jeg fristet til å prøve i det små med nytt skjermkort. For så å heller kjøpe resten etter hvert, som syar var innepå.

Lenke til kommentar

Listen din er på drøyt 6500. Om du dropper SSD ryker den ned i under 5400. Ikke 8k, som du selv hevder.

edit: Men absolutt, du kan holde deg til ny GPU i denne omgang, og evt. oppgradere til AM3+ når det kommer på markedet senere i år.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...