ksigurdsli Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Eller denne? http://www.dustinhome.no/pd_5010546077.aspx?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1006 Dukker det plutselig opp mange alternativer her! Jeg har av en eller annen grunn en forkjærlighet for Asus. En ting er helt sikkert Acer og HP er uaktuelt av tidligere erfaringer.. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Eldre generasjon prosessor og innebygd grafikkchip, og svakere til bruken enn mine forslag, begge de to siste her. Du kan finne mange billige laptoper av dette slaget, men noe godt kjøp er det ikke, etter min mening. Hvis du skal ha en up-to-date bærbar, mener jeg. Butikkene sitter på en del pc'er med utdatert hardware de gjerne vil bli kvitt, og med mindre prisavslaget er betydelig, ville jeg ikke vurdert noen av dem. Men det blir jo opp til deg, selvsagt. Endret 31. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
ksigurdsli Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Ahh.. Er ikke så "up to date" når det gjelder pcer som dere sikkert skjønner. Er noen år siden jeg hengte med på den ballen.. Søkte bare på intel core i3 og laveste pris på prisjakt siden det var denne som var viktigst til mitt bruk. Er vanskelig valg dette. Hehe.. Så hva jeg ender opp med enda uvisst.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) core I3/i5 osv med tre tall etter er forrige versjon. core I3/i5 osv med fire tall (2xxx) etter er siste versjon. Endret 31. mai 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Hvis du kan klare deg med 13,3 tommer, er jeg fristet til å anbefale denne her, til tross for at du ikke ønsker HP: HP ProBook 4330s ProBook er ikke det samme som HP's billigserie, Pavilion. Dette er "proff" light maskiner, med bedre byggekvalitet og holdbarhet. Sterk og moderne Core i3 prosessor, nok RAM, innebygd grafikkchip, matt skjerm. Det beste kjøpet jeg er i stand til å finne i 13-14 tommers segmentet. Endret 31. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
ksigurdsli Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Takker for anbefalinger! Det blir nok en 15 tommer. Asusen (til rundt 5000) du linka til tidligere med både bra grafikk, cpu og ram er virkelig interresant. Da får jeg det jeg trenger pluss litt til. Hvis ikke blir det Asusen jeg mener og ha sett på Expert tidligere idag. Må bare sjekke hvilken cpu det var på den for er litt usikker. Mener det var core i3. Den lå på rundt 4700,- mener jeg. Får sove på det inatt! Lenke til kommentar
ksigurdsli Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 core I3/i5 osv med tre tall etter er forrige versjon. core I3/i5 osv med fire tall (2xxx) etter er siste versjon. Intel Core i3 380M Dette er alstå da den forrige versjonen? Inntrykk av att det er mye av de eldre versjonene og finne i el-kjedene rundt omkring. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Jepp, det er det - og får du et betydelig prisavslag på disse, er det helt ok, selvfølgelig. Men grunnen til at jeg stresser dette med den nyeste generasjonen (Sandy Bridge) så mye, er at dette er et ikke helt ubetydelig hopp oppover i effektivitet i forhold til den forrige generasjonen. Man får rett og slett mer for pengene. Og også den innebygde grafikkchip'en i den nye generasjonen, er betydelig raskere enn den forrige. Endret 31. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
ksigurdsli Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Tror jeg rett og slett skal legge meg i 5tusen klassen. Så får jeg både Intel Core i3-2310M samt Nvidia GT 540M grafikk. Ser de har denne: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SAMNRV520S01/samsung-rv520-15-6-barbar-pc?scid=11781 på lager på elkjøp her jeg bor. Noen som har kjenskap til samsung bærbare? Tror rett og slett jeg går for denne hvis ingen andre har et annet bedre forslag! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Nvidia GT 520M, så vidt jeg ser ... ikke helt det samme . Det er nokså stor forskjell mellom dem, dessverre. Med GT 520M, er du egentlig like godt tjent med bare den innebygde chip'en. Endret 31. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
ksigurdsli Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) ok.. får jeg leite videre.. Endret 31. mai 2011 av ksigurdsli Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Nei, dessverre ... GT 520M er et kort i klassen low, GT 540M er et mellomklasse-kort. Lenke til kommentar
ksigurdsli Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Idag har jeg vært i diverse butikker idag og det nærmeste jeg kommer kravene jeg har falt på er denne; http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/ENTS11HR001NC/packard-bell-easynote-15-6-barbar-pc Denne har bra specs til mitt bruk, men har hørt PB har dårlig byggekvalitet. Noen som kan avkrefte/bekrefte dette? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) PB er ikke kjent for å ha den aller beste holdbarheten, nei, så det du har hørt stemmer til en viss grad, kan man si. Det er Acer, som selv ikke er kjent for å ligge på toppen når det gjelder byggekvalitet og holdbarhet, som eier PB-merket nå for tiden, etter hva jeg har hørt, og siden PB blir sett på som et billigere alternativ til Acer's egne laptoper .... vel, da tenker man jo sitt. Men hva er det egentlig du ikke liker med den Asus'en jeg foreslo for deg? Den er bare 2-3 hundre kroner dyrere ... Pass deg for å kjøpe den aller billigste du kan finne, du får ofte det du ikke betaler for da, hvis du skjønner hva jeg mener .... Endret 1. juni 2011 av thomit Lenke til kommentar
ksigurdsli Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Det er slettes ikke noe galt med Asusen, langt ifra.. Men er bare så gira på og få meg ny pc att jeg hadde håpet jeg fikk tak i kjappest mulig. Er så ublesluttsom att det er slitsomt til tider. Slik jeg ser det har ikke behov for et bedre skjermkort enn det som står i Lenovo G570 Intel Core ( Intel Integrated HD Graphics 3000) Denne pcen du tipsa meg om tidligere. Ser den har fått bra omtale i hw sin test også. :-) Jeg er ingen ivrig spiller, KUN fm det går i her i perioder. Kommer heller aldri til og spille noe annet. Tror derfor dette er pcen for meg. Mitt bruk kun og streame fotball fra nett og til tv via pc, litt FM, surfing, bitte litt nettpoker og litt mail skriving. Og det regner jeg med er plankekjøring selv for dette skjermkortet. Hehe.. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Riktig. Slutt å gruble så mye . Joda, jeg vet at det tross alt dreier seg om 4-5 tusen kroner, men kjør på, kjøp deg en pc nå hvis du trenger en nå. Hvis du ikke er fornøyd, kan du bare levere den tilbake, no questions asked, innenfor en viss periode i alle fall. Sånn sett står du faktisk som kunde enda sterkere hvis du handler fra nettbutikk. Lenke til kommentar
ksigurdsli Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Hehe.. Da anser jeg denne casen for løst! Og sier tusen takk for tolmodigheten og alle innspill. Har vært til god hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå