Gå til innhold

[Løst] Kjøpe ny bærbar - Asus x53u?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny bærbar og har funnet et bærbar til gunstig pris.

Jeg har ikke så veldig høye krav til pc, men jeg vil jo gjerne ha en som grei.

Jeg bruker pcen til til og se webtv, koble pc til tv, surfe og muligens spille Football Manager.

Jeg lurer derfor på om noen har synspunkter på om denne pcen kan være brukbar?

Kom gjerne med innspill hvis noen har erfaringer med Asus eller denne typen pc.

Her er pcen jeg vurderer:

ASUS X53U-SX044V

Prosessor:

AMD Dual-Core Processor C-50

Minne størrelse:

4096 MB

Harddisk:

500 GB

Optisk lagring:

Super Multi DVD +/- R/RW dobbeltlag

Nettverkstilknytning:

Fast Ethernet 10/100/1000

Grafikk-kontroller:

Onboard - ATI Radeon Xpress 200M

Lydutgang:

1xHodetelefon

Kortleser:

SD; MS; MS PRO; MMC

I/O-porter:

3xUSB 2.0; HDMI; VGA; RJ 45 Ethernet (10/100/1000Mbps)

USB-innganger:

3

Integrert web-kamera:

Ja

Operativsystem:

Windows 7 Home Premium

Skjermstørrelse:

15.6"

Bilde oppløsning:

1366 x 768

Farge:

Sort

Nettovekt:

2.62

Nettomål (LXBXH):

255X380X35 MM

Bruttomål (LXBXH):

100X436X397 MM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt grei PC til surfe og kontor arbeid.

Bra pris - ser best buy og expert har den til 2999,-

Dog vil ikke grafikk løsningen (SX044V) tillate noe avansert spilling , gamle FIFA spill går nok greit da disse ikke er særlig krevende.

Er du sikker på produkt kode:

Finner bare SX044V tilhørende X53BY

Til X53U finner jeg SX043V

Kan du poste en link til produktet ?

Lenke til kommentar

Helt grei PC til surfe og kontor arbeid.

Bra pris - ser best buy og expert har den til 2999,-

Dog vil ikke grafikk løsningen (SX044V) tillate noe avansert spilling , gamle FIFA spill går nok greit da disse ikke er særlig krevende.

Er du sikker på produkt kode:

Finner bare SX044V tilhørende X53BY

Til X53U finner jeg SX043V

Kan du poste en link til produktet ?

Takker for svar! :-) Nå er ikke FM noe "avansert" spilling. Kommer heller ikke til og bruke den til noe spilling utover dette. Det som bekymrer litt er att jeg har lest att den muligens er er litt dårlig "byggekvalitet" rammen gir litt etter ved bruk og tastaturet er noe svakt. Har lest litt rundt på diverse forum etter eg google søk.

Link til pcen:

http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=155144

Lenke til kommentar

Denne burde ha AMD Radeon 6250M HD, 512 delt minne som grafikk løsning som står under innledning.

Noe som er bedre enn quote

Grafikk-kontroller:

Som du listet opp og som Expert har listet opp under tekniske data.

Utsagn om 6250m fra notebookcheck

The AMD Radeon HD 6250 (or sometimes also called ATI Mobility Radeon HD 6250) is an integrated graphics card in the Ontario netbook processors (e.g., C-50 and C-30). It is based on the same graphics core as the ATI Mobility Radeon HD 4330 but without any dedicated memory. Furthermore, it features the newer UVD3 video processor.

The 3D performance of the HD 6250 is located in the low end above the integrated chipset graphics card of the 880M chipset (e.g. Radeon HD 4250). Due to the slow processor, the gaming is however very restricted. In our tests only very old games ran fluent in medium detail settings (e.g. Half Life 2). Even non demanding games like Trackmania Nations Forever ran in our tests with a C-50 APU only in low settings. Modern games like Starcraft 2 or Battlefield Bad Company 2 are unplayable.

http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6250.40958.0.html

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Denne burde ha AMD Radeon 6250M HD, 512 delt minne som grafikk løsning som står under innledning.

Noe som er bedre enn quote

Grafikk-kontroller:

Som du listet opp og som Expert har listet opp under tekniske data.

Utsagn om 6250m fra notebookcheck

The AMD Radeon HD 6250 (or sometimes also called ATI Mobility Radeon HD 6250) is an integrated graphics card in the Ontario netbook processors (e.g., C-50 and C-30). It is based on the same graphics core as the ATI Mobility Radeon HD 4330 but without any dedicated memory. Furthermore, it features the newer UVD3 video processor.

The 3D performance of the HD 6250 is located in the low end above the integrated chipset graphics card of the 880M chipset (e.g. Radeon HD 4250). Due to the slow processor, the gaming is however very restricted. In our tests only very old games ran fluent in medium detail settings (e.g. Half Life 2). Even non demanding games like Trackmania Nations Forever ran in our tests with a C-50 APU only in low settings. Modern games like Starcraft 2 or Battlefield Bad Company 2 are unplayable.

http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6250.40958.0.html

Ikke allverden til skjermkort med andre ord, men det kan man vel ikke forvente av en pc til denne prisen eller? Men jeg tror den bil takle fm nokså greit, har spilt dette på en 4år gammel laptop tidligere som var i "midt" siktet prismessig på den tiden. Dette funkek helt greit, og jeg kan ikke skjønne att dette skjermkortet skal være noe dårligere..

Lenke til kommentar

Det er prosessoren som betyr noe i FM-sammenheng, Det, og nok RAM. Prosessoren i den maskinen som ble lenket til på toppen her, er så svak at man skal ikke regne med å kunne spille med mange ligaer og/eller stor database i FM.

Lenke til kommentar

Det er prosessoren som betyr noe i FM-sammenheng, Det, og nok RAM. Prosessoren i den maskinen som ble lenket til på toppen her, er så svak at man skal ikke regne med å kunne spille med mange ligaer og/eller stor database i FM.

Hmm.. Takker for svar! :p var like før jeg bestillte den nå. Hehe..

Hva er minimums kravet til prosessor i en bærbar for og spille fm uten særlig store problemer i dine øyne? Har du noen andre alternativer uten att jeg sprenger budsjettet mitt. ;-)

Lenke til kommentar

Hva er budsjettet ditt?

I utgangspunktet minst mulig, men da fm spilling er et krav så må jeg vel fint nødt til og gi etter på dette! ;-) Jeg kan muligens strekke meg til rundt 4-4500,-

Fant denne:

http://www.mpx.no/k/...F0-4DAF7B5CCDEE

men så var det prisen da.. ehe.. :p

Det er en bra maskin til formålet, absolutt. Så bra du kan få til bruken din, innenfor det budsjettet. Men jeg har funnet en som er billigere: Lenovo G570

Samme prosessor, 4 GB RAM.

Her har du den i prisjakt.no's liste, med noen få bilder hvis du klikker litt.

Du bør nok velge en laptop med noe annet enn "kun" Intel Integrert grafikk

Grafisk prosessor / leverandør Intel HD Graphics 3000 Dynamic Video Memory Technology 5.0

Eks:

http://www.mpx.no/k/...ku=619510#extra

Hvorfor det? Så vidt jeg kan se skal han ikke spille noe annet enn FM på den, og HD 3000 chip'en holder til å spille de fleste 3D-spill i skjermens oppløsning, så lenge han ikke drar på for mye i innstillingene til grafikken. Og den du lenker til, har en dårligere og eldre prosessor, og dermed dårligere til FM, som han ønsker å kunne spille.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Intel sin grafikk løsning har alltid "sugd balle" til spill/3d/flash , selv sammenliknet med low entry level løsninger fra AMD og Nvidia.

Mulig denne kjører fm ok , og at de har bedret seg - men jeg er fremdeles ikke overbevist om at det er det beste valget.

Hvis det medfører riktighet - beklager jeg hvis jeg har gitt feilaktig informasjon.

Lenke til kommentar

Hva er budsjettet ditt?

I utgangspunktet minst mulig, men da fm spilling er et krav så må jeg vel fint nødt til og gi etter på dette! ;-) Jeg kan muligens strekke meg til rundt 4-4500,-

Fant denne:

http://www.mpx.no/k/...F0-4DAF7B5CCDEE

men så var det prisen da.. ehe.. :p

Det er en bra maskin til formålet, absolutt. Så bra du kan få til bruken din, innenfor det budsjettet. Men jeg har funnet en som er billigere: Lenovo G570

Samme prosessor, 4 GB RAM.

Her har du den i prisjakt.no's liste, med noen få bilder hvis du klikker litt.

Du bør nok velge en laptop med noe annet enn "kun" Intel Integrert grafikk

Grafisk prosessor / leverandør Intel HD Graphics 3000 Dynamic Video Memory Technology 5.0

Eks:

http://www.mpx.no/k/...ku=619510#extra

Hvorfor det? Så vidt jeg kan se skal han ikke spille noe annet enn FM på den, og HD 3000 chip'en holder til å spille de fleste 3D-spill i skjermens oppløsning, så lenge han ikke drar på for mye i innstillingene til grafikken. Og den du lenker til, har en dårligere og eldre prosessor, og dermed dårligere til FM, som han ønsker å kunne spille.

Så du mener skjermkortet i asusen jeg linket til først holder mål til fm spilling?

Lenke til kommentar

HD 3000 chip'en er nå bedre enn mange low-end grafikkort, den har f.eks. gjort kort som AMD's HD 6470 helt urelevant. Men samma det; FM er ikke et 3d-grafikk spill, med unntak av litt enkel real-time visning i kampen, om ønskelig - men det er ikke mer krevende enn at nesten hvilket som helst skjermkort eller innebygd chip kan klare det.

FM krever så sterk prosessor som mulig, og nok RAM, that's it.

Du bør absolutt gå for en av Intel's nyeste prosessorer, de er mer effektive enn forrige generasjon, og i forhold til AMD's prosessorer, så er det bare å si at AMD dessverre har falt helt av lasset i forhold til Intel, og særlig når det gjelder bærbarprosessorer.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange forskjellige meninger her.. :-) Hehe..

Lenovoen du linket til virker interessant, mener jeg så en asus på expert tidligere dag med samme type prossesor til rundt samme prisen. Er litt usikker, men skal sjekke dette imorgen før jeg tar et valg. Pc MÅ jeg ha uansett!

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en pc som kan slå to fluer i ett smekk, dvs. både være god på FM, og samtidig kunne spille de fleste 3d-spill med ok grafikkdetaljer, bør du se etter en maskin som enten har Intel Core i3-2310M eller Core i5-2410M prosessor, 4 GB RAM, og med et Nvidia GT 540M skjermkort. Dersom du blåser i andre spill enn FM, så kan du også blåse i skjermkortet, da den innebygde grafikkchip'en i prosessoren fikser det meste ok likevel, og du kan da finne en billigere pc enn dersom du tar med skjermkortet.

Det var med den tankegangen jeg kom med min anbefaling av Lenovo'en.

Den billigste jeg finner med Intel Core i3-2310M og GT 540M, har du her: Asus A53SV

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...