Nyutdannet Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Ønsker å lage en hjemmeside, men er veldig lenge siden jeg har gjort det. Mye av målet er å utvikle IT-ferdigheter. Spørsmålene er. 1)Har dere noen gode tutorials 2)Hvordan får man en adresse? 3)Har noe kjennskap til HTML og CSS, er det noe annet som kan være lurt å se på. 4)Kan programmere litt, så tenkte javascript kunne vært spennende. Har aldri brukt det da. 5) Andre ting som kan være moro å leke seg med? 6) Noen linker til gode hjemmsider som jeg kan se kildekoden på? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Her finner du mange gode tutorials: http://www.w3schools.com/ Adresser, også kalt domener, får du kjøpt overalt, det kommer bare ann på hvilkt TLD du vil ha, f.eks www.domeneshop.no, www.one.com, www.noyos.no og www.mitsu.in. Bare for å nevne noen av de jeg har brukt. Gode hjemmesider du kan se kilden på, det vet jeg ikke, men du kunne jo laste ned både Wordpress og Drupal og sett hvordan de er, da har du muligheten til å legge de opp på serveren og samtidig sitte med kildekoden Lenke til kommentar
Nyutdannet Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Her finner du mange gode tutorials: http://www.w3schools.com/ Adresser, også kalt domener, får du kjøpt overalt, det kommer bare ann på hvilkt TLD du vil ha, f.eks www.domeneshop.no, www.one.com, www.noyos.no og www.mitsu.in. Bare for å nevne noen av de jeg har brukt. Gode hjemmesider du kan se kilden på, det vet jeg ikke, men du kunne jo laste ned både Wordpress og Drupal og sett hvordan de er, da har du muligheten til å legge de opp på serveren og samtidig sitte med kildekoden Godt innspill fra deg. Men kan du si litt om hva slags verktøy det er lurt å bruke og hva de brukes til. Kjenner bare HTML og CSS. Hva kan XML brukes til og hva er forskjellen på XHTML og HTML. Scripting, hva kan man bruke det til. Hva er AJAX? Og hva bruker man javascript til? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Her finner du mange gode tutorials: http://www.w3schools.com/ Adresser, også kalt domener, får du kjøpt overalt, det kommer bare ann på hvilkt TLD du vil ha, f.eks www.domeneshop.no, www.one.com, www.noyos.no og www.mitsu.in. Bare for å nevne noen av de jeg har brukt. Gode hjemmesider du kan se kilden på, det vet jeg ikke, men du kunne jo laste ned både Wordpress og Drupal og sett hvordan de er, da har du muligheten til å legge de opp på serveren og samtidig sitte med kildekoden Godt innspill fra deg. Men kan du si litt om hva slags verktøy det er lurt å bruke og hva de brukes til. Kjenner bare HTML og CSS. Hva kan XML brukes til og hva er forskjellen på XHTML og HTML. Scripting, hva kan man bruke det til. Hva er AJAX? Og hva bruker man javascript til? Du bør absolutt sette deg ned og lære deg å programmere i PHP. Skal du ha ein moderne nettside med ein viss grad av dynamisk innhold kjem du lengst med php-kunnskap. javascript kan brukes til masse masse forskjellig. Viss du skal sette deg ned å lage ei nettside bør du bli bedre bekjent med ein god venn av meg. Min venn Endret 1. juni 2011 av _KroSjefen_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå