cubeez Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hei, prøver her også jeg, da jeg ikke får svar på første post: Jeg har også søkt på videre utdanning etter læretiden, men valgte generell studiekompetanse. Mangler fortsatt å ta fagbrev i faget som jeg er lærling i nå, og lurer på om jeg kommer inn på Påbygging til generell studiekompetanse UTEN fagbrev? Prøver å se for meg det værste som kan skje, altså med stryk på fagprøven. Er 110% sikker på at jeg har valgt feil, og ønsker nesten mer enn alt å komme meg inn på skole til høsten:) Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Forskjellen mellom å ha fagbrev og å ikke ha fagbrev når man starter på påbygg, er at man med fagbrev slipper kroppsøving og valgfag. Kan ikke tenke meg at det å ikke ha fagbrev vil telle negativt for saken din i inntaksprosessen, men jeg er usikker på om du fortsatt har ungdomsrett til videregående utdanning. Hvis du ikke har det, så havner du automatisk nederst i søknadsbunken og er avhengig av at det er plass til deg. Endret 31. mai 2011 av Horrorbyte Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Du trenger ikke fagbrev for å ta påbygning, det holder med å ta de to første årene fullført. Altså skolebenkårene av yrkesfaglig vgs. Lenke til kommentar
cubeez Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Ah, så bra! Tusen takk til dere begge for raske svar Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Er det slutt på at det finnes 2 påbyggsklasser? 1 for de uten rettigheter (les: De som HAR fagbrev), som er 19timer(ish) per uke. og 1 for de med rettigheter (les: som IKKE har fagbrev) som er full uke. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg gikk ikke på en spesielt stor skole, så det vet jeg ærlig talt ikke. Vi hadde vel én i klassen med fagbrev, men kan jo være at skoler med flere påbyggklasser deler det opp slik. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 I Trondheim er det forskjellig fra skole til skole. Noen har bare 30-timers påbygg, andre 20-timers (de med fagbrev eller lignende). Går du 30-timer (eller hva det er nå for tiden), med fagbrev, kan du ende opp med en uheldig timeplan med fritimer midt på dagen, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå