xizu Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 OS: WinXP Har et problem med at ipconfig ikke vil kjøre fra kommandolinje. Får at det er en ukjent kommando. Dersom jeg skriver hele pathen fungerer det. Kan ikke huske å ha endret noen ting siden sist det fungerte. Noen ideer om hva som har skjedd evt. hvor jeg resetter path? Dersom det er av betydning, så har brukeren adminrettighter. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Gå inn i systemegenskaper (kontrollpanel -> system). Der velger du Avansert-fliken og deretter klikker du Miljøvariabler. Under Systemvariabler kan du se Path, hos meg står det %SystemRoot%system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%System32Wbem Du bør minst ha med %SystemRoot%system32;%SystemRoot% Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Sjekk evt. om %systemroot% ol. fungerer med "echo %path%" og "set" i cmd Lenke til kommentar
otis Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Det du mp gjøre er å gjøre følgende: 1. Trykk på høyremuseknapp på Min Datamaskin2 2. Velg Egenskaper 3. Trykk på fanen "Avansert" 4. Så trykker du "Environment variables" (jeg har det bare på engelsk!) 5. Og under vinduet der det står "System variables, så trykker du på den linjen som heter "Path" og der velger du knappen "Edit". 6. Så skriver du inn helt på slutten noe som slik ;%SystemRoot%system32;. 7. Da skulle det fungere. Lenke til kommentar
xizu Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Problem solved. Takker dere for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå