Gå til innhold

Ønsker tips om headset til skype


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Ønsker et bra headset til skype bruk.

Har vært inne på skype sin oversikt over anbefalt utstyr: http://shop.skype.com/intl/no/headsets/

men synes det var mange ukjente merker der.

Plantronic får gode karakterer både fra brukere og reviews, men veldig ukjent merke for meg ihvertfall.

Mange andre produsenter leverer skype serifiserte headset, uten at sertifiseringen er nevnt på skype siden.

Ser i ulike innlegg i ulike forum at det stilles ulike krav til headset til musikk og tale, og mange klager over susing og skurring med diverse headset.

Bør man gå for usb eller 3,5 mm plugg, og er de digitale boksene som mange bruker viktige?

Så for meg noe enkelt men ser at mange skal innstalleres osv med drivere og mye annet rart.

Hva anbefales som funker, og hva er forskjellen på de ukjente som skype har på sin side i forhold til skype sertifiserte som andre leverer og hvorfor har ikke skype en liste med sertifiserte headset hvis produsentene av headset sier det er sertifisert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker et bra headset til skype bruk.

...

Bør man gå for usb eller 3,5 mm plugg, og er de digitale boksene som mange bruker viktige?

 

Skype-sertifisering ville jeg ikke brydd med noe om, et bra headsett skal da funke i skype som alle andre programmer selv om det ikke er "sertifisert". En kompis jeg snakker en del med over skype bruker logitech clearchat pro som han har hatt en stund. Jeg er godt fornøyd med lyden fra mic'en hans, det er også utrolig komfortabelt og lyden i det er helt kurrant :) Hvis du har windows (vista eller 7) tror jeg driverne installeres automatisk. Fin pris også.

 

 

 

(Bruker selv sennheiser hd598 øreklokker og en frittstående mic så det er iallefall ikke sertifisert :p)

Endret av Deep87
Lenke til kommentar

Ønsker et bra headset til skype bruk.

...

Bør man gå for usb eller 3,5 mm plugg, og er de digitale boksene som mange bruker viktige?

 

Skype-sertifisering ville jeg ikke brydd med noe om, et bra headsett skal da funke i skype som alle andre programmer selv om det ikke er "sertifisert". En kompis jeg snakker en del med over skype bruker logitech clearchat pro som han har hatt en stund. Jeg er godt fornøyd med lyden fra mic'en hans, det er også utrolig komfortabelt og lyden i det er helt kurrant :) Hvis du har windows (vista eller 7) tror jeg driverne installeres automatisk. Fin pris også.

 

 

 

(Bruker selv sennheiser hd598 øreklokker og en frittstående mic så det er iallefall ikke sertifisert :p)

 

Hvis det er til noe hjelp bruker jeg Koss Headset SB45

18-20 000 Hz, Kabel 2,4m, 300g.

 

Personlig synes at det fungerer veldig bra både til å høre på musikk med og prate på skype:D

Endret av skalkesjul
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det ligger endel innlegg i ulike forum hvor folk klager over dårlig lyd med ulike headset. Tror det har med båndsbredden mikrofonen har, samt innebygde funksjoner for å blokkere støy. I og med at ikke alle headset er certifiserte så må det vel være noe forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...