Gå til innhold

Hva er gjør jeg galt når jeg OC 2500+ barton ?

Anbefalte innlegg

Har noen sp. til dere überClockere!

Jeg driver å OC bartonen til en kamerat av meg. Han har

NF7 2.0 og 512 PC3200 m/winbond.

Problemet er at jeg ikke får den noe særlig over 2300 mhz.

Fikk den opp på 2400 mhz med 12x200 men det gikk ikke særlig stabilt, kjørte 1,8 Vcore da. Jeg klarer å få til å kjøre 498 mhz på FSB med lav multiplyer. Vi håper på å få den stabil opp på 2400 mhz, med høy FSB og lav multiplyer. Men problemet er at det vil ikke maskina. Når jeg har 230 FSB da og har lav multilpyer så funker maskina fint, men kjører jeg opp multiplyer så bare piper maskina da jeg skal starte den. Er det prosessoren som ikke henger med eller HK ?? Varme er ikke.no problem har 35+ når han har 2300 mhz.

Er vel bedre med lav multiplyer og høy FSB ?

Ration kjører jeg 3/3, vil det si at FSB kjører likt med minne ?

Burde jeg kjøle ned Chipsette med ribber ?

Har kjørt opp spenninger på cpu,hk,ram, men ikke på AGP porten, har ikke rørt den heller den står på 66 mhz. Kan det være den som henger igjen ???

plz.. hjelp meg litt her. Er litt snodig for min barton kjører rett opp på 2,5 ghz med samme instillingene og samme stepping.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig mange her med akkurat samme oppsettet som kameraten din, og det finnes mange tråder som kan gi deg svar på det du lurer på. En veldig god en finner du her(takk Forman), men også her står det veldig mye nyttig informasjon. Jeg foreslår at du leser begge to nøye.

Lenke til kommentar
Det er veldig mange her med akkurat samme oppsettet som kameraten din, og det finnes mange tråder som kan gi deg svar på det du lurer på. En veldig god en finner du her(takk Forman), men også her står det veldig mye nyttig informasjon. Jeg foreslår at du leser begge to nøye.

Har lest disse mange ganger! Problemet mitt er at det jeg vet ikke om det er HK eller CPU som holder meg tilbake. SOm sagt så bare piper det vis jeg prøver noe særlig høyere enn 2300 mhz, jeg har en lik cpu med samme Stepping og batch, og den suser opp i 2.5 ghz lett nå. Men denne vil ikke! Har prøvd med vcore 1.9 nå, og da fungerte 2400 stabilt. Tror problemet er NP chippen som bli for varm. må nok ha litt kjøling der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...