Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hjelp ødelagt veggen

Gjest Slettet bruker - Oi8OM09L2w

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skullhe legge denne me, saken er da jeg var skikkelig sur og sparket et hull i veggen hvordan skal jeg da reparere dette.

Jeg er 14 år og har ikke evig med penger så hadde hvert fint med svar og pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhengig av hvor stort og dypt hull det er snakk om kan du vel bare legge litt sparkel over og så pusse over, men da må du nesten male hele veggen om igjen også da dette blir synlig når det er ferdig.

Regner med det er gipsvegg det er snakk om.

Lenke til kommentar

Ja det er en gips vegg, hva blir prisen for sparkel og slik da er en tapet på veggen og om det gjør noen forskjell.

Går ikke med plakat det var midt i stua dessverre

Lenke til kommentar

Sparkel er ikke så veldig dyrt, går ann å få tak i det nesten overalt. Clas ohlson har nok noe, jernia også. Husk at det vil bli synlig. Om det er tapet så må du få tak i samme tapet som er der frafør av for å skjule det. Det rekker du nok ikke på et par timer om foreldrene dine ikke vet om det enda.

Ambefaler deg å si ifra til foreldrene dine om det, og si at du kan sparkle igjen hullet for dem på din regning. Er liksegodt greit å si sannheten istedet for å holde det hemmelig og kankje fikse det på feil måte som gjør at det blir synlig igjen senere, noe som kan få andre konsekvenser.

Lenke til kommentar

Fattern vet det nå. Det kjipe er at nesten hele huset er ett rom som henger sammen, og da må jeg jo bytte tapet på hele skiten. Ingen som vet hva det vil koste med noe helt vanlig flat tapet?

Hullet er en fot størrelse

Lenke til kommentar

Fattern vet det nå. Det kjipe er at nesten hele huset er ett rom som henger sammen, og da må jeg jo bytte tapet på hele skiten. Ingen som vet hva det vil koste med noe helt vanlig flat tapet?

Hullet er en fot størrelse

Spørs vel egentlig hvor mye tapet du skal ha. Mener du at du skal tapetesere hele rommet på nytt ( :dontgetit: ) eller bare det lille der du sparket hull?

Lenke til kommentar

Er det mulighet for å henge opp et maleri eller noe slikt foran?

Det tviler jeg litt på. Det er et fotstørrelseshull, og hvor høyt kan man egentlig sparke med et ben i veggen? Et maleri langt nede vil se litt dumt ut. Sett en møbel forran om mulig, f.eks et lite bord og noe oppå som skjuler det enn så lenge ;)

Kan jo hende du ikke får tak i samme type tapet som det er i rommet fra før av, og må derfor tapesere opp igjen hele rommet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Det er sikkert i fothøyde, så jeg vil si at det å sette en høyttaler/Vase/andre gulvstående elementer vil være det letteste. Men huset må jo fikses, og det er bare å sette igang, unge mann! :)

Lenke til kommentar

Du må fjerne tapeten (dvs du trenger orginaltapeten) som du fjerner fra veggen med hullet på, sparkler over gipsplaten evt bytter den ut om skadene er så omfattende før du tapetiserer på nytt.

Du kan med andre ord oppsummere mitt innlegg slik:

-En 14 år gammel gutt med temperamentproblemer har ikke kompetanse eller resurser til å utføre denne jobben alene. Fortell din mor snarest!

Lenke til kommentar

Før du sparkler må du tette hullet fra "baksiden". Det vil si hindre sparkelen i å bare falle ut inne i veggen. Sparkel må også tas på i tynne lag slik at den tørker mellom hver runde. dette for bl.a. å hindre at den sprekker. Topplaget må pusses slik at det blir plant og ligger jevnt med resten av veggen. Tapet får du sjekke om finnes i restekasser i en butikk (evt. om dere har noen rester liggende i kjeller eller loft. Bruk tid og husk at det støver når du pusser.

Lenke til kommentar

Fattern vet det nå. Det kjipe er at nesten hele huset er ett rom som henger sammen, og da må jeg jo bytte tapet på hele skiten.[...]

Er du skjitheldig går det å plukke tapeten forsiktig av det skadede området (damp, våt klut og tålmodighet) og løsne litt rundt. Så reparere og sparkle (slik fikser du hull i gipsvegg) før du limer tapeten på plass igjen. Da kan det hende det eneste som synes er en tynn strek der tapeten sprakk. Hvis ikke er det bare å tapetsere hele skiten som funker så kan være verdt ett forsøk, særlig om det er litt dyr tapet på veggen. Desverre er ikke dette noe en 14-åring med ukontrolert sinne har særlig sjagns til å få til alene, men kan jo hende han far i huset ikke har så veldig lyst til å bruke feriepengene på tapet.

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...