Gå til innhold

PC oppsett, trenger litt hjelp og veiledning

Anbefalte innlegg

Hei! Lurte på om noen visste om alle komponentene passer sammen?

1)Har ikke valgt noe minne enda, da jeg ikke vet hva som passer best til oppsettet. Noen forslag? Trenger jeg mer enn 4gb, 1600mhz?

2)Også lurer jeg på noe, jeg kommer til å spille en del, men er ikke grafikkhore og har ikke så stor skjerm heller, holder det grafikkortet jeg har valgt?

3) Også har jeg valgt et hovedkort med SLI, tror dere at jeg kommer til å få bruk for det?

4) Lurer og på, noen mener jeg burde velge i5 760, andre i5 2500. Også burde jeg velge i5 2500k? Kommer sikkert til å prøve å overklokke senere

5) Jeg kommer ikke til å handle før til sensommeren tror jeg, siden jeg kommer til å jobbe i reise en del. Er det noe vits å vente til da, om det er noe på fronten som gir et kraftig prisfall?

6) Er PSU ok, eller overkill tror dere? Forskjellen på 2.2 og 2.3?

7) Liker kabinett med litt god plass, så tok noe som var litt større i mål :)

Takker for svar på forhånd, og beklager for min uvitenhet :p Sist gang jeg bygde en pc så var p4 og radeon 9800 the thing

Kabinett

Strømforsyner

Hardisk

Hovedkort

CPU

Skjermkort

CPU kjøler

Minne

Trådløs nettverkskort

DVD brenner

mus

tastatur

skjerm

event

Asus Geforce GTX 460

Asus Radeon HD6850

God sommer og lykke til med alle som skal ha eksamener! Og vel overstått for de som har hatt det :)

edit: Skjermkort, PSU

Endret av JohnnyDepp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser vel helt standard og ok ut. Kanskje dette HD6870er bedre verdi enn GTX460, men det avhenger dog litt av hvilket spill du bruker. HD6870 er ofte opp i mot GTX560ti i ytelse..

Vil si at jeg er ganske fan av skytespill i form av krig, eller litt scary greier. Så kommer til å spille BF, COD, crysis, FEAR, Dead Space og lignende :)

Men takk for svar, skal se nærmere på GPUen

Lenke til kommentar

Hei! Lurte på om noen visste om alle komponentene passer sammen?

1)Har ikke valgt noe minne enda, da jeg ikke vet hva som passer best til oppsettet. Noen forslag? Trenger jeg mer enn 4gb, 1600mhz?

Så lenge du ikke skal overklokke er som regel ikke valg av minne så veldig essensielt. 4GB holder for de fleste, men RAM er billig i dag...

2)Også lurer jeg på noe, jeg kommer til å spille en del, men er ikke grafikkhore og har ikke så stor skjerm heller, holder det grafikkortet jeg har valgt?

HD6870 er definitivt det beste valget blant dem du lister opp.

3) Også har jeg valgt et hovedkort med SLI, tror dere at jeg kommer til å få bruk for det?

Nei, det har du ikke, men det støtter CF. Går du for et AMD-skjermkort er dette uansett ikke noe å tenke på.

4) Lurer og på, noen mener jeg burde velge i5 760, andre i5 2500. Også burde jeg velge i5 2500k? Kommer sikkert til å prøve å overklokke senere

Du burde definitivt velge i5-2500(K hvis du skal overklokke). i5-760 er forrige generasjon, og yter endel lavere.

5) Jeg kommer ikke til å handle før til sensommeren tror jeg, siden jeg kommer til å jobbe i reise en del. Er det noe vits å vente til da, om det er noe på fronten som gir et kraftig prisfall?

AMD Bulldozer kommer etterhvert, men foreløpig er det vel ikke ventet før i fjerde kvartal? Uansett, det er sjelden det lønner seg å kjøpe lenge før man trenger maskinen.

6) Er PSU ok, eller overkill tror dere? Forskjellen på 2.2 og 2.3?

850W er langt mer enn du trenger. Med ett skjermkort er det vel få systemer som vil ha nytte av mer enn 550W - og i realiteten knapt nok det.

Tenker du SLI/CF i fremtiden kan du gå opp til 750W.

7) Liker kabinett med litt god plass, så tok noe som var litt større i mål :)

Større enn hva?

Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

da går jeg for HD6870! Og da kanskje for CF senere.

Det med at jeg ville vente, var at jeg ikke kommer til å være mye hjemme i dommrt, og ikke inne ihvertfall. Så bare tenkte om det var lurt å bare vente høsten. Men jeg får se det litt an.

Okei, da går jeg for et 750watt.

Mente bare at jeg liker at det er litt plass og ikke trangt i kabinettet:)

Er hovedkortet kurant forresten?

Takk for svar srbz!

Endret av JohnnyDepp
Lenke til kommentar

da trenger jeg bare litt hjelp til det siste; RAM.

VENGEANCE XMS3

eller

VENGEANCE

eller

DOMINATOR XMS3

Hva passer best til oppsettet mitt? Takker for svar så langt :)

De to første er like, utenom fargen. det er liten forskjell.

Bare ta den du synest er fines.

Bulldozer prosessorene kommer ut 11juni så jeg ville ventet på dem.

Hvedkort til dem får du allerede.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637650 16x16 crossfire

til en pen pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...