ocvmelbye Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hei Som billigste alternativ for der jeg bor har jeg valgt å prøve NextTv. Har ikke flyttet dit enda, men det var NextTV til 0,- for 6 mnd og deretter 99,- i motsetning til Rikstv på 299,- Det som er problemet her er at selgeren i Nextgentel har lovt seg litt vekk ang ADSL/VDSL linje og der jeg skal flytte får jeg bare ADSL 20/1 og ikke VDSL 30/5. Fikk avslag i prisen siden dette skjedde, men med VDSL kunne jeg få to tv bokser, nå kan jeg bare få en. De sier det er pga at ADSL kun takler en tv boks foreløping. Jeg mener nå at det vil gå fint med to så lenge jeg ikke bruker begge samtidig. Skal jeg da prøve å krangle meg til en boks til ELLER skal jeg kjøpe en HDMI swich med kontroll også 10-15meter med HDMI kabel (billig på ebay) og bruke en ir forsterker som sender signaler til boksen som står i stua? Isåfall noen som har erfaringer med ir forsterkere? Takk for svar Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 HDMI spitter burde fungere. Har du dobbeltsjekket med NGT om de ikke kommer til å levere VDSL2 hos deg? hvor langt fra sentralen bor du? Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 HDMI spitter burde fungere. Har du dobbeltsjekket med NGT om de ikke kommer til å levere VDSL2 hos deg? hvor langt fra sentralen bor du? Takk for svar Har frippeltskjekket faktsig ca 1 km fra sentralen. Det er ikke avstanden som er problemet, men at kabelene fra sentralen til meg er forskjellig km^2 på de. Det er desverre ikke NGT som eier disse kablene, og da heller ikke noe å gjøre med det. Skal bare bo der i ett år, så skal overleve med 10m hdmi:) Noen som har erfaringer med ir sendere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå