madman88 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Som overskriften sier, hva er det vi får dårlig ånde av? er det ødelagte tenner? Hva kan hjelpe oss imot det,er det noen bra produkter som funker imot nettopp det? Sikkert mange som bruker et eller annet middel? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Det er bakterier i munnen som gir dårlig ånde. Puss også tungen når du pusser tennene, da mye av bakteriene samler seg her. Prøv å unngå mat med mye løk/hvitløk i. Tanntråd er også med på å hjelpe til mot dårlig ånde Ha med deg tyggis, eller mintpastiller som frisk etc. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 ja,er ikke noe jeg sliter veldig med altså,er mest når man våkner,men det er vell normalt? men det fins vell munnskyld som skal hjelpe veldig også før man legger seg og når man våkner,slik jeg har forstått det? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 All munnskyll hjelper. Hvis du virkelig ikke har lyst på dårlig ånde så bruker du først tanntråd (da mat mellom tennene kan råtne og gi lukt) så pusser du tennene og tungen godt, så skyller du med munnskyllevann! JEg liker Jordan jeg da, siden det ikke svir like mye som munnskyll med alkohol i. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 okey,takker for svar men jeg har sett enkelte slikte munskyll produkter som skal vare i over 12 timer, stemmer dette? eller funker ikke det i praksis/fysisk sett? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Unngå å bruke for mykje munnskyll med alkohol, det tørkar ut munnen. SB12 skal visst være eit bra produkt, Listerine og liknande ville eg haldt meg unna. Jo meir munnskyllen svir, jo mindre heldig er den for tannemaljen og slimhinnene. Dårleg ånde kjem av bakterier og mat med sterk lukt. Det kan og kome frå ein betennelse eller liknande. Oftast kjem det frå bakterier som ligg bak i munnen, mest på tunga. Her er nokre tips. Puss tenna godt kvar morgon og kvar kveld. 2 minuttar tannpuss (helst med elektrisk børste), 2 minuttar med tanntråd, skyll godt, 1 minutt med fluorskyll (mild utan alkohol). Du kan og bruke ei tungeskrape eller ein tannbørste for å vaske tunga, hugs å få med den bakerste delen. Ha gjerne litt tannkrem på tunga når du vasker den. Skyll munnen med vatn etter eit måltid for å unngå at det ligg for mykje matrestar i munnen som dannar bakteriar og lukt. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Snus er en stor synder og gir skikkelig drittånde samtidig som det ikke er spesielt bra for deg. Kaffe, men svært sunt og veldig godt <3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 okey,takker for svar men jeg har sett enkelte slikte munskyll produkter som skal vare i over 12 timer, stemmer dette? eller funker ikke det i praksis/fysisk sett? Nei. Det å tygge ekstra etter måltider er en fin måte å oppnå midlertidig frisk pust. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 oke,ytakker for svar har tenkt litt på elektrisk tannbørste,,siden jeg ikke er så flink å pusse tennene,bør vell dette være et greit alternativ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå