Oneiromancer Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 In thy self te seek the way, to thine own self ye must prey.-Wither. Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 (endret) In thy self te seek the way, to thine own self ye must prey.-Wither. ? Endret 3. august 2011 av no_id Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Som ikke-troende så har jeg naturligvis ingen problemer med å leve uten tro, men jeg ser heller ikke hvorfor dette skulle være noen utfordring. For å snu litt på formuleringen så kan det kanskje være en utfordring å leve uten viten. Som f.eks hva skjedde før Big Bang? Jeg har ikke en fjerneste idé men jeg lever godt uten å vite svaret på dette spørmålet. Det er ikke nødvendig for meg å besvare all min uvitenhet med et magisk wildcard. Det må jo heller være vanskeligere å leve med tro. Stadig dukker det opp vitenskaplige forklaringer som er i strid med troen. Hva gjør man da? Lukker man ørene og lever videre i sin fantasiverden, eller aksepterer man vitenskapen og tynner ut troen litt? 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå