Judgement Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Så det var noen som pekte til at folk stiller seg i kø når Apple lanserer ett nytt produkt. Det har grunnlag i en sammenhengende spiral av hype på begge sider av gjerdet. Apple kjøper seg spalteplass, folk leser om det, avisene gir Apple gratis spalteplass, folket tror at de MÅ ha det, avisene skriver mer etc. iPhone er IKKE definisjonen på telefon eller smarttelefon. Men den onde sirkelen har hypnotisert folket til å tro dette. Man kan gjerne spørre seg om verden ikke hadde vært en bedre plass hvis gjennomsnittet hadde klart å se gjennom dette (med hensyn til andre saker som gjerne er blåst ut av proposjoner). Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Selv om det er den mest solgte Android-enheten, har det ingenting å si hvorvidt en custom rom lager får tak i en gratis telefon. De absolutt fleste vet ikke om custom roms. Du har tydligvis ikke skjønnt helheten bak alt med at Samsung ga denne CyanogenMod karen en gratis Galaxy S II? Dette har noe med tilliten fra Samsung til sine kunder å gjøre. Og dette er et eksempel som andre produsenter burde lære av. Poenget er bare at nettopp denne saken ikke intreserer noen andre enn de som allerede er "inne" i cyanogencommunityet uansett, og får vite om det rett derfra. Da vanlige mobilbrukere rett og slett ikke har noen som helst interesse for slikt. De fleste synes at å installere en app fra market eller appstore er avansert. Jeg kjenner ingen som har nevnt noe til meg eller andre på at det er vanskelig / avansert å installere apps i fra Android Market. Dette med at ting er så vanskelig og avansert er i fra gamle dager når det faktisk var mere kluss i å installere ting. EDIT: Og dette er også med på å kunne få enda flere inn på custom ROM's med at Samsung støtter dette selv. Endret 7. juni 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg kjenner ingen som har nevnt noe til meg eller andre på at det er vanskelig / avansert å installere apps i fra Android Market. Dette med at ting er så vanskelig og avansert er i fra gamle dager når det faktisk var mere kluss i å installere ting. Jeg har installert programmer på telefonene mine siden første halvdel av 00, og det har aldri vært spesielt vanskelig, og aldri mer vanskelig enn å installere et program på pcen. Men folk flest anser det likevel som en avansert handling. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Selv om det er den mest solgte Android-enheten, har det ingenting å si hvorvidt en custom rom lager får tak i en gratis telefon. De absolutt fleste vet ikke om custom roms. Du har tydligvis ikke skjønnt helheten bak alt med at Samsung ga denne CyanogenMod karen en gratis Galaxy S II? Dette har noe med tilliten fra Samsung til sine kunder å gjøre. Og dette er et eksempel som andre produsenter burde lære av. Poenget er bare at nettopp denne saken ikke intreserer noen andre enn de som allerede er "inne" i cyanogencommunityet uansett, og får vite om det rett derfra. Da vanlige mobilbrukere rett og slett ikke har noen som helst interesse for slikt. De fleste synes at å installere en app fra market eller appstore er avansert. Mora mi installerer apps fra android market. Nå må du ikke gape over for mye her. Menne skal vi komme oss tilbake til tema? Endret 7. juni 2011 av UUnreal Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Og du har dyp kjennskap til hvorvidt hun anser det som en avansert handling eller ikke? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Og du har dyp kjennskap til hvorvidt hun anser det som en avansert handling eller ikke? Du sier det er avansert. Jeg sier bare at folk gjør det. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Ikke for å virke rar, men den største grunnen til at Apple nyheter får mere klikk er ikke fordi det er mere interesant, men fordi folk elsker å gjøre narr av Apple karene og trolle dem når dem går helt 'fap fap' over en minste ting som andre mobile OS'er har hatt i mange år allerede. Eneste grunnen til at jeg klikker meg inn i en Apple tråd er for å se på all slossing i kommentarene :!: . Er jo det som er hele morroa med Apple tråder. Så din teori er at det først og fremst egentlig er du og diverse Apple-skeptiske troll som sørger for at det skrives så mange artikler om Apples produkter i nettaviser, som følge av at dere klikker dere inn på artiklene og forårsaker høye lesertall/reklameinntekter? For deretter å sutre og klage blant annet her i tråden over at det blir skrevet så mange artikler om Apples produkter i utgangspunktet? Høres jo logisk ut. 3 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Og du har dyp kjennskap til hvorvidt hun anser det som en avansert handling eller ikke? Du sier det er avansert. Jeg sier bare at folk gjør det. Hvor har jeg sagt at det er avansert? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg kjenner ingen som har nevnt noe til meg eller andre på at det er vanskelig / avansert å installere apps i fra Android Market. Dette med at ting er så vanskelig og avansert er i fra gamle dager når det faktisk var mere kluss i å installere ting. Jeg har installert programmer på telefonene mine siden første halvdel av 00, og det har aldri vært spesielt vanskelig, og aldri mer vanskelig enn å installere et program på pcen. Men folk flest anser det likevel som en avansert handling. Akkurat her. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Jeg kjenner ingen som har nevnt noe til meg eller andre på at det er vanskelig / avansert å installere apps i fra Android Market. Dette med at ting er så vanskelig og avansert er i fra gamle dager når det faktisk var mere kluss i å installere ting. Jeg har installert programmer på telefonene mine siden første halvdel av 00, og det har aldri vært spesielt vanskelig, og aldri mer vanskelig enn å installere et program på pcen. Men folk flest anser det likevel som en avansert handling. Akkurat her. Prøv å lese igjen, se om du kan se hva som faktisk står. Endret 9. juni 2011 av Flimzes Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 For å vandre tilbake til topic så er jeg delvis enig med TS. Men jeg tror ikke journalistene favoriserer Apple noe spesielt, men at det er mer hva leserne vil se. Avisene fører statistikk over hvilke artikler som får mest klikk, og når både Apple-haterne og Apple-fanklubben skal innom for å sjekke, så blir det flere klikk for avisene, derav mer penger på reklame. En ond sirkel med andre ord. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg kjenner ingen som har nevnt noe til meg eller andre på at det er vanskelig / avansert å installere apps i fra Android Market. Dette med at ting er så vanskelig og avansert er i fra gamle dager når det faktisk var mere kluss i å installere ting. Jeg har installert programmer på telefonene mine siden første halvdel av 00, og det har aldri vært spesielt vanskelig, og aldri mer vanskelig enn å installere et program på pcen. Men folk flest anser det likevel som en avansert handling. Akkurat her. Så, har du lese/skrivevansker? Eller er det bare når folk er uenige med deg at du ikke klarer å lese det som står? Må du slutte å være frekk. Du sier selv at folk flest anser det som en avansert handling selv om det er lett for deg. "sitat: Men folk flest anser det likevel som en avansert handling." Du bør heller se på det du skriver isteden for å være usaklig og gå på person bare fordi du ikke selv leser det du skriver. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Men nok off topic! Lenke til kommentar
Newton Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 @Juke: Det er akkurat det som er det komiske, de samme som klager mest over at det er så mange Apple-relaterte artikler er ofte de som fyrer opp diskusjonene som fører til at nettpublikasjonene registrere skyhøy leseraktivitet. Dermed pumper de selvsagt ut enda flere artikler som folk kan krangle diskutere om. Så jeg synes vi skal rette en stor takk til Vindicator og hans likesinnede, for at de genererer så mye trafikk på amobil og diskusjon.no nesten hver gang det skrives om Apple eller iOS-enheter. Slikt blir det bare enda mer Apple-stoff av, vet du. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) @Juke: Det er akkurat det som er det komiske, de samme som klager mest over at det er så mange Apple-relaterte artikler er ofte de som fyrer opp diskusjonene som fører til at nettpublikasjonene registrere skyhøy leseraktivitet. Dermed pumper de selvsagt ut enda flere artikler som folk kan krangle diskutere om. Så jeg synes vi skal rette en stor takk til Vindicator og hans likesinnede, for at de genererer så mye trafikk på amobil og diskusjon.no nesten hver gang det skrives om Apple eller iOS-enheter. Slikt blir det bare enda mer Apple-stoff av, vet du. Så antall klikk er mere viktig enn å kunne få ut nyheter som faktisk ER nyheter? Ingen nettaviser kan gjøre det noe bra om dem kun skal basere seg på hva som gir mest klikk. For hvis det er tilfellet, så får man jo aldri noen nyheter som ER nyheter i dag fordi disse nyhetene ikke vet om dem får mye klikk på de nye nyhetene. Endret 7. juni 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Må du slutte å være frekk. Du sier selv at folk flest anser det som en avansert handling selv om det er lett for deg. "sitat: Men folk flest anser det likevel som en avansert handling." Du bør heller se på det du skriver isteden for å være usaklig og gå på person bare fordi du ikke selv leser det du skriver. Jeg er frekk når folk er så frekke at de ikke leser det jeg skriver. Det er ikke vanskelig, men likevel ansett som en avansert handling. På samme måte som at det ikke er vanskelig å roote telefonen, men det er ansett som avansert. Eller å koble til et bluetooth headset og høre på musikk, eller koble telefonen til stereoen i bilen. Folk flest anser telefonen som en telefon, en chatteplatform (sms) og nå for tiden stadig mer som kamera og musikkspiller. Alt utover det er "ekstrating" for 99% av brukere, selv om spill er på vei inn i varmen. Å installere nytt OS på telefonen er uhørt for menigmann, og totalt uinteresant. Og det er dette som for deg virker å være umulig å forstå, bare fordi du finner det interesant, så betyr det ikke at massene som genererer penger for avisene bryr seg om det i det hele tatt, eller at avisene da vil skrive om det. Men siden alle avisene gjør feil, og du er så skråsikker på at det kan gjøres bedre, så er det bare å sette i gang, det finnes massevis av gratis nettplatformer der ute for å starte tech-blogger/aviser på (hva er forskjellen nå for tiden). Så kan du komme tilbake når du har flere sidevisninger enn f.eks itavisen per dag. @Juke: Det er akkurat det som er det komiske, de samme som klager mest over at det er så mange Apple-relaterte artikler er ofte de som fyrer opp diskusjonene som fører til at nettpublikasjonene registrere skyhøy leseraktivitet. Dermed pumper de selvsagt ut enda flere artikler som folk kan krangle diskutere om. Så jeg synes vi skal rette en stor takk til Vindicator og hans likesinnede, for at de genererer så mye trafikk på amobil og diskusjon.no nesten hver gang det skrives om Apple eller iOS-enheter. Slikt blir det bare enda mer Apple-stoff av, vet du. Så antall klikk er mere viktig enn å kunne få ut nyheter som faktisk ER nyheter? Ingen nettaviser kan gjøre det noe bra om dem kun skal basere seg på hva som gir mest klikk. For hvis det er tilfellet, så får man jo aldri noen nyheter som ER nyheter i dag. Det er nøyaktig slik det fungerer, og alltid har fungert, det som gir flest salg/sideklikk er det avisene skriver om. Det er ikke akkuratt noen nyhet at verden fungerer slik. På samme måte som at grandiosa ikke inneholder de beste råvarer og er det sunneste alternativet, eller mest velsmakende. Men det gir akkuratt det folk vil ha. Billig mat som smaker "brukanes" Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Må du slutte å være frekk. Du sier selv at folk flest anser det som en avansert handling selv om det er lett for deg. "sitat: Men folk flest anser det likevel som en avansert handling." Du bør heller se på det du skriver isteden for å være usaklig og gå på person bare fordi du ikke selv leser det du skriver. Jeg er frekk når folk er så frekke at de ikke leser det jeg skriver. Det er ikke vanskelig, men likevel ansett som en avansert handling. På samme måte som at det ikke er vanskelig å roote telefonen, men det er ansett som avansert. Eller å koble til et bluetooth headset og høre på musikk, eller koble telefonen til stereoen i bilen. Folk flest anser telefonen som en telefon, en chatteplatform (sms) og nå for tiden stadig mer som kamera og musikkspiller. Alt utover det er "ekstrating" for 99% av brukere, selv om spill er på vei inn i varmen. Å installere nytt OS på telefonen er uhørt for menigmann, og totalt uinteresant. Og det er dette som for deg virker å være umulig å forstå, bare fordi du finner det interesant, så betyr det ikke at massene som genererer penger for avisene bryr seg om det i det hele tatt, eller at avisene da vil skrive om det. Men siden alle avisene gjør feil, og du er så skråsikker på at det kan gjøres bedre, så er det bare å sette i gang, det finnes massevis av gratis nettplatformer der ute for å starte tech-blogger/aviser på (hva er forskjellen nå for tiden). Så kan du komme tilbake når du har flere sidevisninger enn f.eks itavisen per dag. Nå var saken om å installere app i en appstore. Ikke roote telefonen. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Det er nøyaktig slik det fungerer, og alltid har fungert, det som gir flest salg/sideklikk er det avisene skriver om. Det er ikke akkuratt noen nyhet at verden fungerer slik. På samme måte som at grandiosa ikke inneholder de beste råvarer og er det sunneste alternativet, eller mest velsmakende. Men det gir akkuratt det folk vil ha. Billig mat som smaker "brukanes" Så med hva du sier her, så er det ingen nettaviser som tør å få ut nyheter om Android bare fordi det er en frykt for at det ikke blir like mye klikk på disse nyhetene som på Apple nyhetene? Slikt taper man kunder på. Man skal ha nyheter om det som ER nyheter i dag. Og skal ikke ha nyheter basert på hva som gir mest klikk. For det som gir mest klikk kan være noe vanvittig kjedelig og noe som man allrede har vist om i mange år f.eks. Endret 7. juni 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Så antall klikk er mere viktig enn å kunne få ut nyheter som faktisk ER nyheter? Faktisk, ja! Det er en grunn til at nesten alle nettavisene i dag har skrevet om Lady Gagas puppeglipp! KLIKK! Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Så antall klikk er mere viktig enn å kunne få ut nyheter som faktisk ER nyheter? Faktisk, ja! Det er en grunn til at nesten alle nettavisene i dag har skrevet om Lady Gagas puppeglipp! KLIKK! Dere er ganske rare som tror at det er slikt det skal være :!: . En slik nyhetsavis kan aldri bli kalt for en nyhetsavis om dem ikke kommer med ting som er nyheter. Så dette med linken jeg ga over som er om Samsung, dette ER en nyhet på grunn av at det ikke er noen andre mobil produsenter som gjør slikt. Endret 7. juni 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå