Runar Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg kjenner flere folk som tror alle smarttelefoner er en "iphone" ... Det forklarer vel noe. På samme måte som at alle mp3/musikkspillere var en iPod. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Den bloggen viste flere eksempler. Se igjennom alle. Apple var ikke først. Hvis en journalist skriver om it, men ikke har peiling på it og lar seg styre av apple? Blir ikke det feil. Hadde du vært i en annen bransje og gjort noe du ikke kunne så hadde du fått fyken fort. Mens for en journalist så kreves det ikke å innhente kunnskap og fakta. Man skal bare dilte å la seg kjøpe av de store selskapene. Så hva er det du egentlig mener? At media ikke skal kunne skrive om iPad uten å nevne at tablets har eksistert før? Jeg ser ikke hvorfor det skal være relevant når iPad er ganske forskjellig fra tidligere Windows-baserte tablets, og er den første som selger bra blant den vanlige befolkningen. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Den bloggen viste flere eksempler. Se igjennom alle. Apple var ikke først. Hvis en journalist skriver om it, men ikke har peiling på it og lar seg styre av apple? Blir ikke det feil. Hadde du vært i en annen bransje og gjort noe du ikke kunne så hadde du fått fyken fort. Mens for en journalist så kreves det ikke å innhente kunnskap og fakta. Man skal bare dilte å la seg kjøpe av de store selskapene. Så hva er det du egentlig mener? At media ikke skal kunne skrive om iPad uten å nevne at tablets har eksistert før? Jeg ser ikke hvorfor det skal være relevant når iPad er ganske forskjellig fra tidligere Windows-baserte tablets, og er den første som selger bra blant den vanlige befolkningen. Jepp, mener de kan være kritiske før de skriver om ting som alle journalister burde gjøre. Kan godt nevne at apple fant opp noe "nytt". De fleste tror nemlig at apple finner opp alt og det er veldig feil. Apple kjøper opp patenter og saksøker firmaer, men de er dårlige på å finne opp nye ting. Folk får feil oppfatning om hvilke muligheter og tror apple er alt. Den vanlige mannen i gata vet ikke dette. De som mangler kunnskap følger flokken. Utifra hva media presenterer til dem. Endret 2. juni 2011 av UUnreal Lenke til kommentar
Newton Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 @UUnreal: Nå skrev jeg ikke at Apple var først, jeg påpekte en feilaktig påstand i bloggen om at "Nokia var før Apple". Hvem som var først med noe som kan kalles en "tablet" er en annen diskusjon, men vi kan uten videre fastslå at ingen av dagens produsenter i tablet-markedet var tidligere ute enn Apples Newton-plattform. Så får noen andre krangle om hvorvidt det var GRID eller noen av de andre selskapene som er etterlatt på historiens skraphaug som var aller først. Hvis en journalist skal skrive om IT, men ikke har peiling på IT kan det bli veldig feil. Men det kan også bli veldig riktig i noen tilfeller, det kommer an på hvilket ståsted man har og hvilken vinking artikkelen har - skal man vurdere et produkt fra gjennomsnittsbrukerens ståsted, så kan det faktisk være en fordel å være en gjennomsnittsbruker, og ikke en IT-nerd. Som journalist skal man selvsagt ikke la seg kjøpe av de store selskapene - det er derfor all grunn til å se med kritiske øyne på hvem som betaler reiser for journalistene, hvem som lar journalister "glemme" å levere tilbake produkt de tester, hvem som kjøre massive annonsekampanjer i samme publikasjon som tester og omtaler produkt, osv. Selv har jeg f.eks lagt merke til Samsungs svært så synlige annonsekampanjer på amobil.no i det siste, samtidig som det redaksjonelle innholdet om Samsungs produkt ser ut til å ha økt betydelig. Tilfeldig? Tja, mulig det...man kan i alle fall håpe at amobils skribenter ikke lar seg påvirke nevneverdig av mulige økonomiske insentiv når de omtaler og tester diverse produkt. 2 Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) @UUnreal: Nå skrev jeg ikke at Apple var først, jeg påpekte en feilaktig påstand i bloggen om at "Nokia var før Apple". Hvem som var først med noe som kan kalles en "tablet" er en annen diskusjon, men vi kan uten videre fastslå at ingen av dagens produsenter i tablet-markedet var tidligere ute enn Apples Newton-plattform. Så får noen andre krangle om hvorvidt det var GRID eller noen av de andre selskapene som er etterlatt på historiens skraphaug som var aller først. Hvis en journalist skal skrive om IT, men ikke har peiling på IT kan det bli veldig feil. Men det kan også bli veldig riktig i noen tilfeller, det kommer an på hvilket ståsted man har og hvilken vinking artikkelen har - skal man vurdere et produkt fra gjennomsnittsbrukerens ståsted, så kan det faktisk være en fordel å være en gjennomsnittsbruker, og ikke en IT-nerd. Som journalist skal man selvsagt ikke la seg kjøpe av de store selskapene - det er derfor all grunn til å se med kritiske øyne på hvem som betaler reiser for journalistene, hvem som lar journalister "glemme" å levere tilbake produkt de tester, hvem som kjøre massive annonsekampanjer i samme publikasjon som tester og omtaler produkt, osv. Selv har jeg f.eks lagt merke til Samsungs svært så synlige annonsekampanjer på amobil.no i det siste, samtidig som det redaksjonelle innholdet om Samsungs produkt ser ut til å ha økt betydelig. Tilfeldig? Tja, mulig det...man kan i alle fall håpe at amobils skribenter ikke lar seg påvirke nevneverdig av mulige økonomiske insentiv når de omtaler og tester diverse produkt. Amobil er nok mere nøytrale enn andre aviser da de har peiling på it og data. Jeg snakker om store aviser som ikke er vant til it nyheter. De tror at apple er det eneste som finnes. Som igjen da går på kunnskap og de store avisene kun går etter referanseproduktene og gir folket helt feil intrykk. Endret 2. juni 2011 av UUnreal Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Ellers så kan det se ut som dagbladet har våknet fra dvalen. http://www.dagbladet.no/2011/06/02/tema/teknologi/mobil/hjemmepc/spill/16769365/ Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 http://www.datahjelperne.com/2011/05/nettavisene-virker-kjpt-og-betalt-av.html http://www.dagbladet.no/ Ny forside på dagbladet. 2 gang øystein andreasen nevner telefonproblem og poster iphone på forsiden, MEN når du trykker på bildet så dukker det opp en annen telefon. Allikevel. Journalisten bruker iphone for å få folk til å trykke. Mister mer og mer respekt dagbladets journalister som poster apple helt ukritisk bare det er ett problem med en telefon. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Dette er også typisk iPhone favorisering. Jeg mener, HALLOOOO?, dette har man kunnet gjøre å lang lang tid allerede. Hvem søren vil vite om noen fant igjen sin iPhone i dag når man har hatt denne funksjonen i lang tid på iPhone? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Dette er også typisk iPhone favorisering. Jeg mener, HALLOOOO?, dette har man kunnet gjøre å lang lang tid allerede. Hvem søren vil vite om noen fant igjen sin iPhone i dag når man har hatt denne funksjonen i lang tid på iPhone? Men det er nok ikke alle som vet om denne muligheten. Hadde du sagt det samme dersom det var snakk om en Android-telefon? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Dette er også typisk iPhone favorisering. Jeg mener, HALLOOOO?, dette har man kunnet gjøre å lang lang tid allerede. Hvem søren vil vite om noen fant igjen sin iPhone i dag når man har hatt denne funksjonen i lang tid på iPhone? Men det er nok ikke alle som vet om denne muligheten. Hadde du sagt det samme dersom det var snakk om en Android-telefon? Jeg har nok sagt det samme ja. Men jeg hadde ikke sagt at det er noe favorisering fordi Android blir sjeldent nevnt i slike saker. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg tror at den generelle brukeren ikke visste om denne muligheten. Spør en gjennomsnittlig bruker av ifån om han vet hvordan man kan spore opp en telefon, og han blir sikkert fort usikker. Denne nyheten opplyser til uvitende sjeler - og viser at det faktisk kan lønne seg å bruke denne muligheten. . Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Jeg tror at den generelle brukeren ikke visste om denne muligheten. Spør en gjennomsnittlig bruker av ifån om han vet hvordan man kan spore opp en telefon, og han blir sikkert fort usikker. Denne nyheten opplyser til uvitende sjeler - og viser at det faktisk kan lønne seg å bruke denne muligheten. . Det finnes flere Android brukere enn iPhone brukere. Hvorfor sier dem ikke i fra til Android brukerne også da? Hadde vært bra om dem tok slike saker som omhandler Android også med. Fordi jeg har ikke noe i mot at dem skriver om slike ting og iPhones så lenge dem kan skifte på hva dem skriver om. Litt Android her og litt iPhone der. Endret 7. juni 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Det finnes flere Android brukere enn iPhone brukere. Hvorfor sier dem ikke i fra til Android brukerne også da? Hvor har du dette fra? Jeg har ikke sett slike tall enda. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Det finnes flere Android brukere enn iPhone brukere. Hvorfor sier dem ikke i fra til Android brukerne også da? Hvor har du dette fra? Jeg har ikke sett slike tall enda. Så du tror ikke at det finnes flere Android brukere med at det aktiveres over 400k Android enheter hver dag? Android er gått laaaaaaaaangt forbi iOS i USA blant annet. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Det finnes flere Android brukere enn iPhone brukere. Hvorfor sier dem ikke i fra til Android brukerne også da? Hvor har du dette fra? Jeg har ikke sett slike tall enda. Så du tror ikke at det finnes flere Android brukere med at det aktiveres over 400k Android enheter hver dag? Android er gått laaaaaaaaangt forbi iOS i USA blant annet. Kan dere holde dere til saken??? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 De er over iPhone i USA, ikke iOS. I Europa er Android godt bak iPhone og iOS. Ikke rart det skrives mest om iPhone/iOs. (må ta forbehold om at jeg faktisk husker rett her . ) Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 De er over iPhone i USA, ikke iOS. I Europa er Android godt bak iPhone og iOS. Ikke rart det skrives mest om iPhone/iOs. (må ta forbehold om at jeg faktisk husker rett her . ) Ikke relevant. Saken her er hvordan apple journalister og apple håndterer media. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Det virker for meg ganske relevant da alle sammenlignes med iPhone osv. Derfor heller mange til å ta med iPhone i artiklene sine, en Samsung gir ikke samme effekten vil jeg tro. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Det virker for meg ganske relevant da alle sammenlignes med iPhone osv. Derfor heller mange til å ta med iPhone i artiklene sine, en Samsung gir ikke samme effekten vil jeg tro. Mange poster har blitt slettet fordi mange begynner med apple vs iphone. Det er ikke intensjonen med denne posten i det hele tatt. Apple vs android kan du diskutere mange andre plasser på forumet. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Du så sikkert at jeg rettet på en påstand en bruker kom med, jeg er ikke ute etter å diskutere iPhone vs. Android. Det ville fått tråden stengt ganske fort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå