Gå til innhold

Ingen er krititiske til nettavisene og apple

Anbefalte innlegg

Da er vi enig i at de useriøse avisene manipulerer. Tjene penger framfor å skrive gode artikler som forbrukeren er tjent med. Forbrukeren blir taperen som vanlig da han7hun ikke får en nyansert fremstilling av produktet.

Nei, hadde ikke kundene hatt lyst på apple nyheter, så hadde ikke avisene skrevet om det, så problemet her ligger hos forbrukeren. Så lenge folk kjøper fler aviser fordi det står apple på dem, så vil avisene fortsette å skrive apple på dem.

Du følger kjeden feil vei. Folk vil lese om det -> avisene skriver om det. Ikke motsatt.

Folk vil ikke lese om at HP, Dell, Aser, kommer ut med 40+ produkter i året, det som er hett er Apple produkter som det kommer få av i året.

Det som er hett er mobiler, nettbrett, apple produkter.

Hvordan vet du hva alle folk vil ha av informasjon og hvordan???

Du tar alle under en kam og det blir helt feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er vi enig i at de useriøse avisene manipulerer. Tjene penger framfor å skrive gode artikler som forbrukeren er tjent med. Forbrukeren blir taperen som vanlig da han7hun ikke får en nyansert fremstilling av produktet.

Nei, hadde ikke kundene hatt lyst på apple nyheter, så hadde ikke avisene skrevet om det, så problemet her ligger hos forbrukeren. Så lenge folk kjøper fler aviser fordi det står apple på dem, så vil avisene fortsette å skrive apple på dem.

Du følger kjeden feil vei. Folk vil lese om det -> avisene skriver om det. Ikke motsatt.

Avisene skriver alt for mye om det, kundene dilter etter. De får ikke flere alternativer.

De får det samme og samme infoen igjen til de tror at det skal være sånn. De skal tjene penger for alt som er og da står kunden som ikke vet som mye om mobiler o.s.v. som en tulling igjen når all infoen man får er om iphone og ingenting annet.

Penger framfor god journalistikk styrer og det er synd. Det er derfor jeg mener media er kjøpt og betalt.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt tidligere. Mediene burde fokusere mere på Android nå siden folk flest vil ha Android mobiler i dag.

Android er det mest utbredte mobile OS'et ute på markedet i dag, så da burde mediene fokusere mest på det de fleste har og bruker.

Selvfølgelig skal iOS enheter også være i mediene, men iOS enhetene fortjener ikke å være på forsiden med STORE bokstaver hver gang det er en liten oppdatering på noe med dem.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal iOS enheter også være i mediene, men iOS enhetene fortjener ikke å være på forsiden med STORE bokstaver hver gang det er en liten oppdatering på noe med dem.

Hvorfor ikke? Tydeligvis selger det [aviser], så hvorfor skal media gå vekk fra noe de tjener penger på?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Tydeligvis selger det [aviser], så hvorfor skal media gå vekk fra noe de tjener penger på?

Så du tror ikke at avisene vil selge mere om dem skriver mere om det OS'et som selger mest og som mer mest populært?

Jo flere som er Android brukere jo flere vil kjøpe avisene om det omhandler Android. Jeg personlig kjøper ikke en avis eller tar meg bryet om å bry meg så mye om disse kjedelige iPhone / iOS nyhetene simpelt fordi iOS henger så langt tilbake i utviklingen at det ikke er noe interesant å lese om iOS lengere.

Men Android derimot, som stormer frem i utvikling og er alltid noe nytt å lese om som er spennende med Android og Android telefoner. Og er jo nettopp dette som er bra å lese.

Er jo veldig lite folk som bryr seg om at WOW, iPhone 5 får en dual core CPU som allerede er utdatert før den selv blir sluppet ut på markedet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Så du tror ikke at avisene vil selge mere om dem skriver mere om det OS'et som selger mest og so mer mest populært?

Min bestemor på over 70 år vet hva en iPhone er. Hun har derimot aldri hørt om Android. Selv om det selges flere telefoner med Android (noe som bare skulle mangle) betyr det ikke at folk flest er interessert i å lese om det, og dessuten tror jeg avisene selv vet hva som selger godt og hva som ikke selger.

Kutt ut snakket rundt tekniske spesifikasjoner. Dette er den siste advarselen du får.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så du tror ikke at avisene vil selge mere om dem skriver mere om det OS'et som selger mest og so mer mest populært?

Min bestemor på over 70 år vet hva en iPhone er. Hun har derimot aldri hørt om Android. Selv om det selges flere telefoner med Android (noe som bare skulle mangle) betyr det ikke at folk flest er interessert i å lese om det, og dessuten tror jeg avisene selv vet hva som selger godt og hva som ikke selger.

Kutt ut snakket rundt tekniske spesifikasjoner. Dette er den siste advarselen du får.

Det handler ikke om hva dem vet om, det handler om hva folk er interesert i å lese om i dag.

Folk er interesert i å kunne lese om nye ting og som er spennende. Folk er ikke interesert i å lese om noe som nesten ikke utvilker seg i dag.

Kan du egentlig fortelle meg på hva som er så interesant med å lese om iOS i dag når man vet at Apple bare hiver inn nye ting i iOS som andre mobiler har hatt i lang tid allerede?

Ja er jo ikke akkurat veldig interesant å lese om at iOS får widgets (greit å se hvordan det fungerer da uten at det trenger å være et kjempe inlegg om det på hvor fantastisk det er osv) for eksempel når vi med Android har levd med det i flere år og med at folk flest allerede vet hva widgets er og på hvordan det funker.

En avis skal alltid gi oss noe nytt å lese som faktisk får oss til å bli interesert i å lese om de nye tingene.

For hvem gidder vel å lese om noe som andre mobiler har hatt i flere år allerede?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Folk er interesert i å kunne lese nye ting og som er spennende.

Hvorfor kjøper da (vanlige) folk fortsatt aviser og blader med Apple/iPhone/iOS på forsiden? Ikke glem at brukerne her inne er over gjennomsnittet interessert i ny teknologi, så jeg vil påstå at vi ikke representerer den vanlige forbruker.

Lenke til kommentar

Folk er interesert i å kunne lese nye ting og som er spennende.

Hvorfor kjøper da (vanlige) folk fortsatt aviser og blader med Apple/iPhone/iOS på forsiden? Ikke glem at brukerne her inne er over gjennomsnittet interessert i ny teknologi, så jeg vil påstå at vi ikke representerer den vanlige forbruker.

Joda, dem kjøper det, er ingen som nekter på det. Men poenget her er at iOS nyheter i dag er kjedelig og bringer oss ingenting nytt utenom at Apple står å skryter over hvor fantastisk de forskjellige tingene er selv om andre mobile OS'ene har hatt de tingene i lang lang tid.

Jeg tror nok flere vil kjøpe / lese en avis om det kommer mere nyheter om utviklingen til Android og fremspranget på teknologien til Android mobiler. Altså at det blir satt mere fokus på dette i avisene nå i dag.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, dem kjøper det, er ingen som nekter på det. Men poenget her er at iOS nyheter i dag er kjedelig og bringer oss ingenting nytt utenom at Apple står å skryter over hvor fantastisk de forskjellige tingene er selv om andre mobile OS'ene har hatt de tingene i lang lang tid.

Da er tydeligvis både media og forbrukere uenige med deg. Det har heller aldri blitt solgt så mange iPhoner som nå.

Jeg tror nok flere vil kjøpe / lese en avis om det kommer mere nyheter om utviklingen til Android og fremspranget på teknologien til Android mobiler.

Kan vi ikke slutte å krangle om merke, og heller være glad for at mobilmarkedet gjør teknologiske fremskritt?

Lenke til kommentar

Da er tydeligvis både media og forbrukere uenige med deg. Det har heller aldri blitt solgt så mange iPhoner som nå.

Jeg tror nok flere vil kjøpe / lese en avis om det kommer mere nyheter om utviklingen til Android og fremspranget på teknologien til Android mobiler.

Kan vi ikke slutte å krangle om merke, og heller være glad for at mobilmarkedet gjør teknologiske fremskritt?

Forandring fryder, har du hørt om det?. Er på tide for mediene å tenke nytt / fremover nå. Og ikke bare gå med det samme rølet over og over og over hele tiden.

Desverre så gjør ikke de forskjellige merkene som lager Android mobiler fremskritt på grunn av iPhone's i dag, men dem gjør det for å kjempe om hvem som har den beste Android mobilen. Det er kamp mellom de forskjellige merkene som lager Android mobiler. Dette kalles for Android mobil vs Android mobil kamp.

Apple henger bare etter de andre dem.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Man får masse informasjon om ting som ikke er iphone også, men du må jo gjerne ta deg friheten å linke til et uavhengig nettsted som kun snakker om apple

www.itavisen.no

Haha, du er en av de som klager over IT-avisen ja! Nei, så koselig.

Snakker de kun om apple? Hvorfor ser jeg artikler om Angry Birds, Facebook, Nokia, Trådløse nettverk og mange andre ting da?

Lenke til kommentar

Man får masse informasjon om ting som ikke er iphone også, men du må jo gjerne ta deg friheten å linke til et uavhengig nettsted som kun snakker om apple

www.itavisen.no

De siste 3 dager har det vært 0 artikler om iphone, 1 HTC telefon, tre artikler om sony playstation.

Jeg vet ikke, men om et produkt står frem som overrepresentert her så er det ikke iphone nei. Sony PLaystation derimot, itavisen må jo rett og slett være et dedikert playstation-nettverk.

Lenke til kommentar

www.itavisen.no

De siste 3 dager har det vært 0 artikler om iphone, 1 HTC telefon, tre artikler om sony playstation.

Jeg vet ikke, men om et produkt står frem som overrepresentert her så er det ikke iphone nei. Sony PLaystation derimot, itavisen må jo rett og slett være et dedikert playstation-nettverk.

http://www.epleavisen.no/?prsite=300 Er vel en grunn til at noen har laget denne. Ja. Apple er representert bra og da tenker vi mer enn 3 dager.

Når jeg har nevnt aviser så tenker jeg alltid over en lengere periode. 3 dager er ikke relevant i det hele tatt. Det er totalen som teller.

totalen viser at Totalt siden 30 Mai 2010: 1103 av 3135 1 tredjedel av alt de skriver handler om mac og det er en del og det er BARE ifra 2010.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...