UUnreal Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Avisene er uavhenginge og skal klare å se mangfoldet. Noe de ikke gjør. Såklart det er avisenes feil. Det er jo det som har vært tema fra starten, men bare apple gjør en bitteliten endring så er all fokuset der hver eneste gang. Mange andre produsenter som leverer gode produkter får aldri det fokuset og det er trist. Derfor virker avisene "kjøpt og betalt". Apple ber deg hoppe. Avisene spør hvor høyt. Aviser skal være kritiske og ikke sluke alt rått med alt som er. Feil! Avisene skal tjene penger. De tjener penger på å gi det folket vil ha. Problemet ligger hos massene som sluker apple sin markedsföring. Folket vet ikke alltid hva de vil ha. Derfor skal avisene være kritiske og ikke sluke alt fra kun 1 produsent. Massene sluker alt fordi de ikke vet bedre og fordi avisene er for dårlige til å informere om alle mulighetene. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Mens selvfølgelig trekker disse iPhone vs andre mobiler innleggene mange lesere. Og det synes jeg selv er morsomme innlegg. For i disse innleggene så får man se disse Apple fanboi'ene forsvare sine iPhones med nebb og klør selv om det blir bevist gang på gang at iPhone er dårlig i dag. Det ironiske er at det er du som står for mesteparten av "lulzen" i denne tråden nå Vindicator. Hysterisk morsomt hver gang du sammenligner en mobiltelefon (iPhone 4) med et operativsystem (Android) som om det er det naturligste i verden. Tror jeg melder meg ut av denne runden med tastatur tai-chi, for denne diskusjonen var ganske håpløs allerede fra første post. Forsmådde Android-fans som syntes verden er urettferdig fordi det er for mange bilder av iPhone i avisen. Og hva er det som er så mye lulz med at jeg sier at Android er bedre enn iOS i dag når det faktisk er sannheten? Tror de fleste vet at iOS ligger enormt langt bak i utviklingen i forhold til andre mobile OS'er. Og det alene gjør at iOS er et dårlig valg for de fleste. Dere så hva som skjedde med Symbian til slutt. Dem var bra i sin tid, helt til det kom lite oppdateringer og slikt helt til folk gikk drit lei av å vente på gode oppdateringer og mistet mesteparten av brukerne sine etterhvert. Og slik Apple har holdt på siden den første iPhonen kom ut, hva får deg så til å tro at iPhone 4S / iPhone 5 kommer til å bli en gigantisk oppdatering som liksom skal revolusjonere verden?. Du kan tro hva du vil, men om ikke Apple introduserer en hel haug med nye nyttige funksjoner (som faktisk er meget nyttig å ha på en smartmobil i dag), så kommer Apple til å tape kunder i masseflokk fremover. Som jeg også har sagt tidligere, interessen for iOS enheter går nedover, og det er vel kanskje bare snakk om tid før salgstallet også går ned da om ikke Apple får ut fingeren og gjør iOS til noe vanvittig bra som også kan konkurere med Android. For om ikke iOS vil konkurere med Android, så vil Android kapre kunder i enorme tall fremover, og til slutt så vil ingen eller veldig få ha iOS enheter. Nå er det heller ingen nyhet at de fleste som holder seg til iPhones eller iOS enheter allerede er Apple religiøse eller er i Apple religionen hvor dem eier flere Apple produkter fra før av. Jeg innså meget tidlig etter at jeg hadde kjøpt min iPod Touch på hva jeg egentlig var på tur til å gjøre. Så jeg gjorde alt for å forhindre meg i å gå i fellen der. Får er du allerede gått i fellen, så er det vanskelig å komme seg ut. Jeg eier en Apple MacBook Air (11.6 tommeren) da. Men du trenger ikke å være innenfor Apple religionen for å kunne bruke den, fordi du kan gi Mac OSX fingeren og bare installere Windows 7, som jeg har gjort. Endret 31. mai 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hold dere til emnet! Dette er ikke (enda en) tråd hvor det diskuteres forskjeller mellom iOS og Android, eller salgstall for disse. Jeg begynner snart å slette innlegg.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) For det første så er det en meget STOR grunn til at jeg er en Android-person. Det er simpelt fordi Android leverer det en smartmobil skal kunne gjøre i dag. *Sorry, kunne ikke dy meg* Endret 31. mai 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Hold oss saklige og ikke fyr opp hverandre. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg gjorde det klart i går at dette ikke er en tråd for iOS vs. Android-diskusjoner, men det klarte dere tydeligvis ikke å få med dere. Åtte innlegg har blitt slettet. Jeg kunne ha stengt tråden, men mener dette er en interessant diskusjon så velger å la den leve. Den neste som prøver seg på offtopic får tre dagers ferie fra forumet, uten unntak.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Mediene vet hva en mobil er. Det vet folket også. Selv mannen i gata, men det må ikke være en iphone når det skal fortelles om telefoner i media. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Mediene vet hva en mobil er. Det vet folket også. Selv mannen i gata, men det må ikke være en iphone når det skal fortelles om telefoner i media. Det har du helt rett i, men jeg ser det ikke som problematisk at (som oftest) iPhone blir brukt når media forteller om mobiltelefoner. 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Det er ikke til å se bort i fra at det faktisk er en del som har ifån, og dette faller naturlig for media å bruke som eksempel i artikler. 1 Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Mediene vet hva en mobil er. Det vet folket også. Selv mannen i gata, men det må ikke være en iphone når det skal fortelles om telefoner i media. Det har du helt rett i, men jeg ser det ikke som problematisk at (som oftest) iPhone blir brukt når media forteller om mobiltelefoner. Hvorfor er ikke det problematisk? Folket blir jo manipulert. Får ikke vite om alle mulighetene. Det er ikke alle som følger med på it nyheter og it aviser til hverdags. Kun de som interreserer seg mye for det. Folket er tjent med å få vite hvilke muligheter man har også ta ett valg selv. Istedenfor at media gjør det automatisk til 1 valg. Vet ikke om du ser den? Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hva skjer med windows fanatikre som ikke tåler at det finnes tråder om apple, og skal absolut komme inn og lage et upassende inlegg? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hvorfor er ikke det problematisk? Folket blir jo manipulert. Får ikke vite om alle mulighetene. Det er ikke alle som følger med på it nyheter og it aviser til hverdags. Kun de som interreserer seg mye for det. Folket er tjent med å få vite hvilke muligheter man har også ta ett valg selv. Istedenfor at media gjør det automatisk til 1 valg. Vet ikke om du ser den? Jeg forstår hva du mener og er delvis enig, men når det kun er snakk om illustrasjonsbilder mener jeg det ikke er noe problem. Hadde det vært snakk om at avisene kun skrev om Apples produkter hadde det vært noe helt annet, men slik er det nå ikke. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Avisene er uavhenginge og skal klare å se mangfoldet. Noe de ikke gjør. Såklart det er avisenes feil. Det er jo det som har vært tema fra starten, men bare apple gjør en bitteliten endring så er all fokuset der hver eneste gang. Mange andre produsenter som leverer gode produkter får aldri det fokuset og det er trist. Derfor virker avisene "kjøpt og betalt". Apple ber deg hoppe. Avisene spør hvor høyt. Aviser skal være kritiske og ikke sluke alt rått med alt som er. Feil! Avisene skal tjene penger. De tjener penger på å gi det folket vil ha. Problemet ligger hos massene som sluker apple sin markedsföring. Folket vet ikke alltid hva de vil ha. Derfor skal avisene være kritiske og ikke sluke alt fra kun 1 produsent. Massene sluker alt fordi de ikke vet bedre og fordi avisene er for dårlige til å informere om alle mulighetene. Pröv igjen. Avisene har _ett_ mål, å tjene penger. Det er det eneste målet avisen har. Veien dit varierer, og de mer seriöse avisene skriver på en mer seriös måte, og man får lite iphone sammenligninger, populärmagasinene derimot utnytter andres markedsföring så mye som mulig. I dette tilfellet apple siden de har så enormt mye av det. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Hvorfor er ikke det problematisk? Folket blir jo manipulert. Får ikke vite om alle mulighetene. Det er ikke alle som følger med på it nyheter og it aviser til hverdags. Kun de som interreserer seg mye for det. Folket er tjent med å få vite hvilke muligheter man har også ta ett valg selv. Istedenfor at media gjør det automatisk til 1 valg. Vet ikke om du ser den? Jeg forstår hva du mener og er delvis enig, men når det kun er snakk om illustrasjonsbilder mener jeg det ikke er noe problem. Hadde det vært snakk om at avisene kun skrev om Apples produkter hadde det vært noe helt annet, men slik er det nå ikke. Store illustrasjonsbilder gir gjerne mere fokus enn litt tekst i en avis. Same case. Avisene skriver mye om det, men det har faktisk endret seg litt i det siste. Hva skjer med windows fanatikre som ikke tåler at det finnes tråder om apple, og skal absolut komme inn og lage et upassende inlegg? Saken er nettaviser og apple. Ikke skli ut så vi får tråden stengt. Takk. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Avisene er uavhenginge og skal klare å se mangfoldet. Noe de ikke gjør. Såklart det er avisenes feil. Det er jo det som har vært tema fra starten, men bare apple gjør en bitteliten endring så er all fokuset der hver eneste gang. Mange andre produsenter som leverer gode produkter får aldri det fokuset og det er trist. Derfor virker avisene "kjøpt og betalt". Apple ber deg hoppe. Avisene spør hvor høyt. Aviser skal være kritiske og ikke sluke alt rått med alt som er. Feil! Avisene skal tjene penger. De tjener penger på å gi det folket vil ha. Problemet ligger hos massene som sluker apple sin markedsföring. Folket vet ikke alltid hva de vil ha. Derfor skal avisene være kritiske og ikke sluke alt fra kun 1 produsent. Massene sluker alt fordi de ikke vet bedre og fordi avisene er for dårlige til å informere om alle mulighetene. Pröv igjen. Avisene har _ett_ mål, å tjene penger. Det er det eneste målet avisen har. Veien dit varierer, og de mer seriöse avisene skriver på en mer seriös måte, og man får lite iphone sammenligninger, populärmagasinene derimot utnytter andres markedsföring så mye som mulig. I dette tilfellet apple siden de har så enormt mye av det. Da er vi enig i at de useriøse avisene manipulerer. Tjene penger framfor å skrive gode artikler som forbrukeren er tjent med. Forbrukeren blir taperen som vanlig da han7hun ikke får en nyansert fremstilling av produktet. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Markedet styrer, sånn er det. 2 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Da er vi enig i at de useriøse avisene manipulerer. Tjene penger framfor å skrive gode artikler som forbrukeren er tjent med. Forbrukeren blir taperen som vanlig da han7hun ikke får en nyansert fremstilling av produktet. Nei, hadde ikke kundene hatt lyst på apple nyheter, så hadde ikke avisene skrevet om det, så problemet her ligger hos forbrukeren. Så lenge folk kjøper fler aviser fordi det står apple på dem, så vil avisene fortsette å skrive apple på dem. Du følger kjeden feil vei. Folk vil lese om det -> avisene skriver om det. Ikke motsatt. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Eksempel VG og Dagblabla er tabloisavis. Aftenpoften er en abonnementsavis. Det er en stor forskjell på dette, hvor de to første er avhengig av å få flest mulig lesere - mens Aftenposten har et sikkert antall lesere og kan dermed bestemme litt mer over hva de vil skrive enn en tabloidsavis (til en viss grad). Forbrukeren bestemmer til slutt. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Da er vi enig i at de useriøse avisene manipulerer. Tjene penger framfor å skrive gode artikler som forbrukeren er tjent med. Forbrukeren blir taperen som vanlig da han7hun ikke får en nyansert fremstilling av produktet. Nei, hadde ikke kundene hatt lyst på apple nyheter, så hadde ikke avisene skrevet om det, så problemet her ligger hos forbrukeren. Så lenge folk kjøper fler aviser fordi det står apple på dem, så vil avisene fortsette å skrive apple på dem. Du følger kjeden feil vei. Folk vil lese om det -> avisene skriver om det. Ikke motsatt. Folk vil ikke lese om at HP, Dell, Aser, kommer ut med 40+ produkter i året, det som er hett er Apple produkter som det kommer få av i året. Det som er hett er mobiler, nettbrett, apple produkter. Endret 1. juni 2011 av Woltox Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Men, igjen, dette handler om minste fellesnevner. Gjennomsnittspersonen. Jeg har bygget mine egne PC-er i 15 år, og er komfortabel med det. Mine foreldre og enkelte venner av meg kjøper ferdigbygde PC-er fordi de funker helt greit. Joda, de kan helt fint få mer ytelse og lagringsplass per krone ved å bygge selv, men det har de ikke behov for. PC-ene funker, det er første prioritet. De har verken tid eller ønske om å sette seg inn i de skal ha socket AM3 eller AM3+, hvilken minnehastighet de trenger eller hovedkortformfaktor. Jeg fotograferer også. For meg ser jeg gjerne at folk virkelig investerer i både kamerahus og kremoptikk for å få best mulig kvalitet, men realiteten er at mange bare vil ha en liten portabel dingsedangs som tar ok bilder. De trenger ikke f1.2 og studiokamera for å ta bilder av venninnene som lager trutmunn på en eller annen fest. Samme greien med mobiltelefoner. Det er et fåtall folk som har noe særlig interesse av å ha widgets som viser minneforbruk og prosessorforbruk, kontinuerlige aksjeoppdateringer, værmelding og twitterfeed på skjermen til enhver tid. Det er et fåtall folk som gidder å sette seg inn i å finne den optimale ROM-en. Jeg har selv eid et vell av smarttelefoner opp gjennom årene, den siste før iPhone var HTC Diamond. Den opplevde jeg som usannsynlig treig, lite responsiv touch og programmer kræsjet til stadighet. Da velger jeg heller en litt mer strømlinjeformet (men god) mobilopplevelse med iPhone. Folk som liker å nerde over dette og bruke mobilen som en minnepenn vet allerede om alternativene. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå