Gå til innhold

Ingen er krititiske til nettavisene og apple

Anbefalte innlegg

Det sier dere til alt det. Men når det kommer til fakta, så er det utrolig få mobiler som blir skrevet om når det kommer til flere farger.

Nå var det forøvrig skrevet om at det kommer en hvit utgave av LG Optimus Black på Amobil sin side da. Så la oss se om Amobil skriver noe når det kommer en hvit utgave av Samsung Galaxy S II da. For det vet jeg vil komme senere en gang.

Hva er da problemet? Er det Apples feil at uavhengige nettaviser og nettsider velger å ikke skrive om at Samsung annonserer en hvit versjon av Galaxy S II?

Nei, er ikke det jeg sier. Jeg bare hinter frem at det er på tide å fokusere mere på andre mobiler som er ekstremt mye bedre og ikke minst vanvittig populært i dag enn bare iPhone 4. iPhone's har hatt sin tid som søk i medielyset og er på tide å gå over til noe annet.

For alle vet at interessen for iPhone har enten stått helt stille eller gått ned etter at Android startet å komme inn for fullt og vokst seg vanvittig stor.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sier dere til alt det. Men når det kommer til fakta, så er det utrolig få mobiler som blir skrevet om når det kommer til flere farger.

Nå var det forøvrig skrevet om at det kommer en hvit utgave av LG Optimus Black på Amobil sin side da. Så la oss se om Amobil skriver noe når det kommer en hvit utgave av Samsung Galaxy S II da. For det vet jeg vil komme senere en gang.

Hva er da problemet? Er det Apples feil at uavhengige nettaviser og nettsider velger å ikke skrive om at Samsung annonserer en hvit versjon av Galaxy S II?

Avisene er uavhenginge og skal klare å se mangfoldet. Noe de ikke gjør. Såklart det er avisenes feil. Det er jo det som har vært tema fra starten, men bare apple gjør en bitteliten endring så er all fokuset der hver eneste gang. Mange andre produsenter som leverer gode produkter får aldri det fokuset og det er trist. Derfor virker avisene "kjøpt og betalt". Apple ber deg hoppe. Avisene spør hvor høyt. Aviser skal være kritiske og ikke sluke alt rått med alt som er.

Endret av UUnreal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, er ikke det jeg sier. Jeg bare hinter frem at det er på tide å fokusere mere på andre mobiler som er ekstremt mye bedre og ikke minst vanvittig populært i dag enn bare iPhone 4. iPhone's har hatt sin tid som søk i medielyset og er på tide å gå over til noe annet.

Få deg jobb i Amobil eller andre mobilnettsteder, så kan du skrive så mange artikler om Samsung som du bare vil! iPhone er jo tydeligvis fortsatt populær, se bare på køene som dannes når nye modeller lanseres.

For alle vet at interessen for iPhone har enten stått helt stille eller gått ned etter at Android startet å komme inn for fullt.

:lol:

Aviser skal være kritiske og ikke sluke alt rått med alt som er.

Nettopp, så det blir feil å klage på Apple når det er avisene og de andre mobilprodusentene som ikke gjør jobben sin.

Lenke til kommentar

For alle vet at interessen for iPhone har enten stått helt stille eller gått ned etter at Android startet å komme inn for fullt.

:lol:

Ja for å få 0.1% til 0.3% økning hvert år i markedsandel for iPhone salget er jo virkelig mye å juble over da. Er jo slikt det har vært de siste 2 årene.

Hadde ikke Android et 600% hopp i markedsandelen litt tidligere i fra det dem hadde tidligere i markedsandel?

I så fall kan jeg kalle det for et skikkelig hopp i markedet.

EDIT: Hvor mange solgte iPhone enheter totalt er det faktisk solgt nå da?

Nå trenger du ikke å ta meg iPod Touch tallene og iPad tallene. Kun iPhone tallene.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Fokuset her er avisenes vinkling på produktet. Ikke hvor mye bedre din telefon er bedre enn min.

Derfor valgte jeg å overse to tredjedeler av Vindicators innlegg.

Den siste tiden har jeg sett mye mer reklame for og artikler om andre telefoner enn iPhone, og det er utelukkende positivt. Men det at Apple har en flink PR-avdeling betyr ikke at avisene er kjøpt og betalt.

Lenke til kommentar

Fokuset her er avisenes vinkling på produktet. Ikke hvor mye bedre din telefon er bedre enn min.

Derfor valgte jeg å overse to tredjedeler av Vindicators innlegg.

Den siste tiden har jeg sett mye mer reklame for og artikler om andre telefoner enn iPhone, og det er utelukkende positivt. Men det at Apple har en flink PR-avdeling betyr ikke at avisene er kjøpt og betalt.

Så du snakker for alle avisene som skriver om apple? Jeg sier bare det gies inntrykk av det. Jeg sier det ikke er tilfelle og fakta. Det er 2 forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Hadde ikke Android et 600% hopp i markedsandelen litt tidligere i fra det dem hadde tidligere i markedsandel?

Det er ikke så vanskelig å få til når det finnes så mange forskjellige modeller som kjører Android, fra flere produsenter. Apple har to (tre hvis du regner den hvite som en egen) forskjellige modeller ute på markedet. Hvor mange har «Android»?

Lenke til kommentar

Det er ikke så vanskelig å få til når det finnes så mange forskjellige modeller som kjører Android, fra flere produsenter. Apple har to (tre hvis du regner den hvite som en egen) forskjellige modeller ute på markedet. Hvor mange har «Android»?

Og hvorfor lager så mange produsenter Android mobiler?

Er det fordi folk har en etterspørsel på gode smartmobiler eller er det fordi produsentene lager det for å virke kule?

Er en logisk grunn på hvorfor så mange produsenter lager Android mobiler.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jepp, det er på tide å gå over til iPhone 5 snart. ;)

For alle vet at interessen for iPhone har enten stått helt stille eller gått ned etter at Android startet å komme inn for fullt og vokst seg vanvittig stor.

Alle som følger med litt vet at du tar feil:

10Quarters-iPhone.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så du snakker for alle avisene som skriver om apple? Jeg sier bare det gies inntrykk av det. Jeg sier det ikke er tilfelle og fakta. Det er 2 forskjellige ting.

Da er vi litt uenige. Men om aviser får betalt for å bruke bilder av Apples produkter i sine artikler, selv om artikkelen ikke handler om det produktet, blir kun spekulasjoner.

Flere grunner, faktisk: iOS er begrenset til Apples egne produkter, Windows Phone kom nå nylig, og andre operativsystemer er på vei ut.

Lenke til kommentar

Alle som følger med litt vet at du tar feil:

10Quarters-iPhone.jpg

Du vet at å ha en interesse for en ting og selge en ting er 2 villt forskjellige ting?

Joda, Apple har solgt en del iPhones gjennom årene. Men det forhinder jo ikke at interessen om iOS enheter eller iPhones generelt sett i dag ikke er så stor som den var før i tiden for folk.

Var jo gjort en undersøkelse på en web side (som jeg ikke husker adressen til i farten) som bekreftet at interessen for iPhones eller iOS enheter var gått ned mens alt som hadde med Android å gjøre hadde gått opp og forbi interesse skalaen til iOS.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Da er vi litt uenige. Men om aviser får betalt for å bruke bilder av Apples produkter i sine artikler, selv om artikkelen ikke handler om det produktet, blir kun spekulasjoner.

Flere grunner, faktisk: iOS er begrenset til Apples egne produkter, Windows Phone kom nå nylig, og andre operativsystemer er på vei ut.

Lov å være uenig. Jeg bare syntes det er mistenkelig. :)

Lenke til kommentar

Joda, Apple har solgt en del iPhones gjennom årene. Men det forhinder jo ikke at interessen om iOS enheter eller iPhones generelt sett i dag ikke er så stor som den var før i tiden for folk.

Hvorfor øker da antallet solgte telefoner? «Dalende interesse» kan forklares med at før i tiden var det langt færre gode smarttelefoner, mens det i dag er et titalls å velge mellom.

Lenke til kommentar

Hvorfor øker da antallet solgte telefoner? «Dalende interesse» kan forklares med at før i tiden var det langt færre gode smarttelefoner, mens det i dag er et titalls å velge mellom.

Som jeg sa over, interesse og salg er 2 forskjellige ting.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Avisene er uavhenginge og skal klare å se mangfoldet. Noe de ikke gjør. Såklart det er avisenes feil. Det er jo det som har vært tema fra starten, men bare apple gjør en bitteliten endring så er all fokuset der hver eneste gang. Mange andre produsenter som leverer gode produkter får aldri det fokuset og det er trist. Derfor virker avisene "kjøpt og betalt". Apple ber deg hoppe. Avisene spør hvor høyt. Aviser skal være kritiske og ikke sluke alt rått med alt som er.

Feil! Avisene skal tjene penger.

De tjener penger på å gi det folket vil ha.

Problemet ligger hos massene som sluker apple sin markedsföring.

Lenke til kommentar
De har jo klart å få folk til å tro at "er du grafiker eller designer må du ha en Mac". Men du får akkurat de samme programmene til en PC.
Nåja. Det handler ikke om programmer. At Apple har fått godt fotfeste i grafisk bransje handler nemlig om at Apple har bygget systemet fra grunnen opp fordi det skal være brukbart i grafisk bransje. På Windows-platformen har du f.eks. ingen color sync på systemnivå, slik du har i OS X...
Lenke til kommentar
Mens selvfølgelig trekker disse iPhone vs andre mobiler innleggene mange lesere. Og det synes jeg selv er morsomme innlegg. For i disse innleggene så får man se disse Apple fanboi'ene forsvare sine iPhones med nebb og klør selv om det blir bevist gang på gang at iPhone er dårlig i dag.

Det ironiske er at det er du som står for mesteparten av "lulzen" i denne tråden nå Vindicator. Hysterisk morsomt hver gang du sammenligner en mobiltelefon (iPhone 4) med et operativsystem (Android) som om det er det naturligste i verden. Tror jeg melder meg ut av denne runden med tastatur tai-chi, for denne diskusjonen var ganske håpløs allerede fra første post.

Forsmådde Android-fans som syntes verden er urettferdig fordi det er for mange bilder av iPhone i avisen. :w00t:

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...