UUnreal Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 http://www.datahjelperne.com/2011/05/nettavisene-virker-kjpt-og-betalt-av.html Her en en blogg som tar opp temaet på en seriøs måte uten å disse apple. Mange aviser skriver bare om apple hele tiden uten og nevne andre telefoner i alle sammenhenger. Håper media våkner en dag. Lenke til kommentar
Populært innlegg Jørgen Sørheim Skrevet 31. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 31. mai 2011 En "vekker"? Sutring fra Android-brukere er da virkelig ikke noe nytt. Uansett hvor mye du misliker det, så er iPhone et referanseprodukt. Alle vet hva en iPhone er og hva den kan brukes til. Ikke alle vet hva en Android-telefon er, ser ut som eller kan brukes til. For en avis/nettavis som lever av annonser, så handler det om å få mest mulig sidevisninger, så jo mer en leser kan relatere seg til/interesserer seg for en artikkel, jo flere sidevisninger får de. Det handler ikke om å "våkne opp", det handler om penger. Herregud, dere snakker som om dere skulle ha tatt den røde pillen i "The matrix". 11 Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Såklart det handler om penger. Kjøpt og betalt. Word.... Det er en telefon. Finnes ett utall av dem. Bare å velge å vrake. Folk vet hva en telefon er og penger tjener de uansett, men å vinkle ting feil blir galt. Setter pris på at du ikke disser meg som android bruker da jeg bruker de systemene som passer meg best. Akkurat nå er det nokia. Innlegget ditt gjenspeiler media bra...... Endret 31. mai 2011 av UUnreal Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Så du tror, helt seriøst, at Apple betaler hver eneste avis en sum penger for hvor mye de skriver om i-produkter? Noen har virkelig litt for mye tid til overs. Mannen i gaten er interessert i fotball, pupper, biler og puling. Kvinnen i gaten er interessert i sko, kjendis-skandaler, superdietter og sminke. Dette er interessefelt som tiltaler flest mulig i Norge, og derfor finnes det masse tabloidaviser. iPhone-nyheter tiltaler flest mulig av mobileierne i Norge. Derfor blir det naturlig nok en vinkling eller sammenligning mot iPhone, siden folk har et referansepunkt. 5 Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Har hatt det meste, for meg er ingen i nærheten av hva Apple kan tilby 1 Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Jeg er enig med psilocybe her, jeg ser ikke hva som er problemet. Apple var tidlig ute med iPod, iPhone og iPad og har klart å gjøre disse tre produktene svært kjent. Bilder av disse produktene blir brukt fordi den vanlige leseren gjenkjenner dem øyeblikkelig for hva de er. I fremtiden vil det være et annet selskap som "definerer" hva en MP3-spiller, smarttelefon, eller nettbrett er i media. Akkurat nå er det Apple. Det er ikke noen konspirasjon her, ei heller er det brudd på menneskerettighetene, så jeg ser virkelig ikke problemet. Kos deg i stedet med at du har en telefon som skiller seg ut fra det du ser på forsiden av avisene hver dag. Om et par år er det gjerne HTC eller Samsung som dominerer avisene. Endret 31. mai 2011 av LordErik 1 Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Så du tror, helt seriøst, at Apple betaler hver eneste avis en sum penger for hvor mye de skriver om i-produkter? Noen har virkelig litt for mye tid til overs. Mannen i gaten er interessert i fotball, pupper, biler og puling. Kvinnen i gaten er interessert i sko, kjendis-skandaler, superdietter og sminke. Dette er interessefelt som tiltaler flest mulig i Norge, og derfor finnes det masse tabloidaviser. iPhone-nyheter tiltaler flest mulig av mobileierne i Norge. Derfor blir det naturlig nok en vinkling eller sammenligning mot iPhone, siden folk har et referansepunkt. Skal si meg enig i at avisene lager bilder av pupper og iphone o.s.v. som trekker lesere så skjønner jeg dem. De skal tjene penger som alle andre, men at telefonen blir brukt overalt og i alle sammenhenger. Når de finnes så mange andre telefoner som kan få oppmerksomhet. Det er det jeg syntes blir dumt. Ellers så kommenterer du jo det jeg skriver. Så fint du har tid til overs. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Hva er en "vekker" da? "Android er best, ingen protest?" Hele greia er bare tull spør du meg. Jeg kjøper telefonen jeg liker best, enten det er android eller en ny iphone. Jeg begrenser meg ikke til bare Microsoft eller bare Nintendo når det kommer til spillkonsoller, hvorfor skulle jeg gjøre det med mobiltelefoner? Endret 31. mai 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Jeg er enig med psilocybe her, jeg ser ikke hva som er problemet. Apple var tidlig ute med iPod, iPhone og iPad og har klart å gjøre disse tre produktene svært kjent. Bilder av disse produktene blir brukt fordi den vanlige leseren gjenkjenner dem øyeblikkelig for hva de er. De var ikke tidlig ute med noen av produktene, tvert i mot så er iPhone nesten et tiår etter den förste smarttelefonen, iPoden kom ~2år etter at jeg fikk min förste mp3-spiller, tablets fantes sent på 90-tallet, og kom med windows CE, som tilbyr mer enn iOS gjör, iPad kom i... 2009? Det apple er flinke på er markedsföring, de skaper en hype, de skaper en profil, de skaper et ikon. Hvert iprodukt ikoniseres og symboliseres verden over i en stor markedsföringshype, og blir det stående symbolet på hvordan ting skal väre. Og Apple får det til, de vet hvordan. Siden massene plukker det opp som symbolet på en telefon, eller symbolet på en mp3spiller, så vil selvsagt alle aviser, blader og magasiner ta utgangspunkt i iproduktene. Endret 31. mai 2011 av Flimzes 8 Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Apple er ett godt produkt det står ikke på det. Det er media fokuset det er snakk om her som Flimzes nevner ganske bra. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Her suger Samsung, mens Apple er verden beste: http://androidnorge.wordpress.com/2011/03/01/markedsf%C3%B8ring-android-vs-apple/ Vinn media, vinn folket! Endret 31. mai 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg er enig med psilocybe her, jeg ser ikke hva som er problemet. Apple var tidlig ute med iPod, iPhone og iPad og har klart å gjøre disse tre produktene svært kjent. Bilder av disse produktene blir brukt fordi den vanlige leseren gjenkjenner dem øyeblikkelig for hva de er. De var ikke tidlig ute med noen av produktene, tvert i mot så er iPhone nesten et tiår etter den förste smarttelefonen, iPoden kom ~2år etter at jeg fikk min förste mp3-spiller, tablets fantes sent på 90-tallet, og kom med windows CE, som tilbyr mer enn iOS gjör, iPad kom i... 2009? Det apple er flinke på er markedsföring, de skaper en hype, de skaper en profil, de skaper et ikon. Hvert iprodukt ikoniseres og symboliseres verden over i en stor markedsföringshype, og blir det stående symbolet på hvordan ting skal väre. Og Apple får det til, de vet hvordan. Siden massene plukker det opp som symbolet på en telefon, eller symbolet på en mp3spiller, så vil selvsagt alle aviser, blader og magasiner ta utgangspunkt i iproduktene. Du har selvsagt helt rett i det du skriver her, jeg ordla meg litt klønete. Apple har vært tidlig ute med disse produktene i den forstand at de har gjort dem populære, og levert produkter som mange ønsker før konkurentene har klart å utvikle tilsvarende produkter. Det tok for eksempel lang tid før iPhone fikk reelle konkurenter, på tross av at smarttelefoner med stor skjerm allerede eksisterte i 2007. Apple har dekket (noen vil gjerne si "skapt") et behov hos forbrukerne, og har sånn sett ikke gjort noe som ikke Samsung, HTC, Nokia, SE osv kunne og burde ha gjort i utgangspunktet. Mobilgigantene i 2007 sov i timen, og måtte betale dyrt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Mediafokuset er fordi Apple har en fantastisk markedsavdeling som klarer å generer massiv hype eller rett og slett få folk til å "trenge" et produkt de ikke visste de trengte. De skaper et falsk behov med tingene sine. De har jo klart å få folk til å tro at "er du grafiker eller designer må du ha en Mac". Men du får akkurat de samme programmene til en PC. Det har bare blitt sånn. Produktene i seg selv er ikke veldig banebrytende, men de har greid å selge det inn som en livsstil, ikke bare et produkt. På 80-tallet hadde Apple en av de mest populære PC'ene på markedet, Apple II. Endret 31. mai 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Her kommer litt kritisk (vel...) journalistikk om Apple. MAD-tv har laget en utrolig god parodi der de to produktene iRack (i-stativ, men uttales som Irak) og iRan (et par joggesko med navn som uttales som Iran) presenteres som must-haves for alle fanboys. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Dette med at de fleste gjennkjenner en iPhone bedre i forskjellige innlegg osv, er noe som henger igjen i fra 2008-2009 når iPhone var på sitt beste. I dag er iPhone kjent for å være utdatert og for å være dyrt og kjedelig. Og folk flest er ikke så mye interesert i iPhone i dag som dem var for noen år tilbake. Jeg klikker meg nok inn på et innlegg 10 ganger kjappere om et innlegg handler om verdens råeste mobil som heter Samsung Galaxy S II enn å klikke meg inn på en mobil som er møkk kjedelig og som henger mange år etter i utvikling og som har verdens kjedeligste UI. Mens selvfølgelig trekker disse iPhone vs andre mobiler innleggene mange lesere. Og det synes jeg selv er morsomme innlegg. For i disse innleggene så får man se disse Apple fanboi'ene forsvare sine iPhones med nebb og klør selv om det blir bevist gang på gang at iPhone er dårlig i dag. Men ta for eksempel dette her. Nå vet jeg at dette er ITavisen, men er måte på uansett. Dette er å overdrive seriøst. Jeg vedder 50 kroner på at om det kommer en hvit utgave av Samsung Galaxy S II, så er det ingen som kommer til å skrive noe om det på noen web sider. Endret 31. mai 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 For i disse innleggene så får man se disse Apple fanboi'ene forsvare sine iPhones med nebb og klør selv om det blir bevist gang på gang at iPhone er dårlig i dag. I de samme trådene ser man også Android-fanbois argumentere at deres mobil er best fordi den har størst skjerm eller raskest prosessor. Det blir litt som å se på Top Gear, hvor biler blir vurdert ut fra hvor rask de er rundt en racingbane. Totalt meningsløst. Dersom du ikke har planer om å kjøre raskt rundt en racingbane. Slike diskusjoner er like meningsløse nå som de var for et par år siden, men jeg tror du tar feil dersom du påstår at det er en markant overvekt av irrasjonelle iFans. Det er jevnt over like mye idioti på begge sider av linjen. 3 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg klikker meg nok inn på et innlegg 10 ganger kjappere om et innlegg handler om verdens råeste mobil som heter Samsung Galaxy S II enn å klikke meg inn på en mobil som er møkk kjedelig og som henger mange år etter i utvikling og som har verdens kjedeligste UI. Det er fordi du er en Android-person. For min del er det motsatt, og det skyldes at jeg foretrekker iPhone. Så enkelt er det. Mens selvfølgelig trekker disse iPhone vs andre mobiler innleggene mange lesere. Og det synes jeg selv er morsomme innlegg. For i disse innleggene så får man se disse Apple fanboi'ene forsvare sine iPhones med nebb og klør selv om det blir bevist gang på gang at iPhone er dårlig i dag. Akkurat det samme kan sies om «dere». Nå vil jeg ikke starte en ny Android vs. iOS-diskusjon, men begge leire er faktisk like ille når det kommer til fanboyisme. Jeg vedder 50 kroner på at om det kommer en hvit utgave av Samsung Galaxy S II, så er det ingen som kommer til å skrive noe om det på noen web sider. Joda, teknologinettsidene ville ha skrevet om slikt. Du skal heller ikke se bort ifra at nettaviser som VG kjøper artikler fra Amobil som handler om den hvite Samsungen. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Jeg klikker meg nok inn på et innlegg 10 ganger kjappere om et innlegg handler om verdens råeste mobil som heter Samsung Galaxy S II enn å klikke meg inn på en mobil som er møkk kjedelig og som henger mange år etter i utvikling og som har verdens kjedeligste UI. Det er fordi du er en Android-person. For min del er det motsatt, og det skyldes at jeg foretrekker iPhone. Så enkelt er det. Mens selvfølgelig trekker disse iPhone vs andre mobiler innleggene mange lesere. Og det synes jeg selv er morsomme innlegg. For i disse innleggene så får man se disse Apple fanboi'ene forsvare sine iPhones med nebb og klør selv om det blir bevist gang på gang at iPhone er dårlig i dag. Akkurat det samme kan sies om «dere». Nå vil jeg ikke starte en ny Android vs. iOS-diskusjon, men begge leire er faktisk like ille når det kommer til fanboyisme. Jeg vedder 50 kroner på at om det kommer en hvit utgave av Samsung Galaxy S II, så er det ingen som kommer til å skrive noe om det på noen web sider. Joda, teknologinettsidene ville ha skrevet om slikt. Du skal heller ikke se bort ifra at nettaviser som VG kjøper artikler fra Amobil som handler om den hvite Samsungen. For det første så er det en meget STOR grunn til at jeg er en Android-person. Det er simpelt fordi Android leverer det en smartmobil skal kunne gjøre i dag. iPhone 4 mangler så mye funksjoner og valgmuligheter at det er til å rive av seg håret i fustrasjon og til at det er en STOR skam. Jeg har levd med iPod Touch og iPhone OS'ene i over ett år. Og har også prøvd iPhone 4 skikkelig ut. Og min konklusjon er at iPhone 4 ikke innfrir mine krav på hva som faktisk er en smartmobil i dag. Kameraet på iPhone 4 er jo eg godt eksempel på hva jeg mener med idioti. Du kan ikke en gang justere lysstyrken i det standarde kameraet før du tar bilder en gang. Og med det så kan du få bilder som er vanvittig lyst og som blir helt ødelagt. Folk i dag trenger en slik funksjon hvor man kan justere flere instillinger på kameraet f.eks. 2. Men i motsetning til dere, så har vi både grunner og beviser som sier at vi har rett i det vi sier mot iPhone's. Er ingen i dag som kan komme å påstå at iPhone 4 er bedre enn Samsung Galaxy S II eller HTC Sensation. Og det som også gjør at jeg ler en god del, er at iPhone 5 kommer mest sannsynligvis til å bruke samme CPU og GPU som er i iPad 2. Og med det, så har iPhone 5 allerede tapt kampen mot Samsung Galaxy S II i ytelse blant annet før den er sluppet ut på markedet. Hvis ikke Apple gjør vanvittig mye forandringer på hvordan ting er i iOS 5, så vil iPhone 5 slite ganske mye mot Galaxy S II når det kommer til ytelse i spill, nettleseren, kjøre av 1080p MKV filmer med ekstremt høy bitrate osv osv. 3. Det sier dere til alt det. Men når det kommer til fakta, så er det utrolig få mobiler som blir skrevet om når det kommer til flere farger. Nå var det forøvrig skrevet om at det kommer en hvit utgave av LG Optimus Black på Amobil sin side da. Så la oss se om Amobil skriver noe når det kommer en hvit utgave av Samsung Galaxy S II da. For det vet jeg vil komme senere en gang. Endret 31. mai 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 http://www.dagbladet.no/2011/05/31/tema/mobil/teknologi/klikk/hjemmepc/16737476/ HTC gjør det bra faktisk og ikke ett ord om iphone sammenligning er nevnt i testen. Sånn kan det gjøres? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Det sier dere til alt det. Men når det kommer til fakta, så er det utrolig få mobiler som blir skrevet om når det kommer til flere farger. Nå var det forøvrig skrevet om at det kommer en hvit utgave av LG Optimus Black på Amobil sin side da. Så la oss se om Amobil skriver noe når det kommer en hvit utgave av Samsung Galaxy S II da. For det vet jeg vil komme senere en gang. Hva er da problemet? Er det Apples feil at uavhengige nettaviser og nettsider velger å ikke skrive om at Samsung annonserer en hvit versjon av Galaxy S II? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå