Matsemann Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hva skal alle med tld som de ikke kan med .priv.no? Kanskje kulere, hippere osv. med skikkelig tld, men for privat bruk blir det jo akkurat det samme. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Alle som ser nytte i dette: kva oppnår de med .priv.no som de ikkje oppnår med andre toppnivådomene? Det kreves ikke organisasjonsnummer for å registrere et .priv.no-domene, i motsetning til .no-domener. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Alle kan lage enkeltmannsforetak gratis. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Alle som ser nytte i dette: kva oppnår de med .priv.no som de ikkje oppnår med andre toppnivådomene? Det kreves ikke organisasjonsnummer for å registrere et .priv.no-domene, i motsetning til .no-domener. Det veit eg godt. Sjølv om ein er norsk går det an å registrere mange andre toppnivådomene enn .no. Det var desse eg sikta til. Endret 31. mai 2011 av enixitan Lenke til kommentar
Fredrik__InnleggNO Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Det er jo det .name-domener er til. Der er andre nivå domener som f.eks. <etternavn>.name låst slik at ingen kan få dem. Det man derimot kan få er <fornavn>.<etternavn>.name , jeg synes dette er en mye bedre løsning for alle. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Ett slikt domene frister ikke noe mer enn hva jeg får fra dyndns.org for eksempel. Eneste grunnen er at jeg kunne tenkt meg noe mer simplere, men det funker greit nok til prisen av 0. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Nei takk, skal jeg ha ett .no domene, skal jeg jaggumei ha det uten priv først! - Mortis Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg ville mye heller hatt domenet .coli Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Om jeg skal ha .no domene må jeg skaffe meg enkeltpersonsforetak eller organisjonsnummer på en annen måte. For enkel mail, kanskje en visittkort-webside og lignende holder det her i massevis. Jeg mener altså at jeg kunne brukt penger på dette,jeg studerer til mastergrad i Datateknikk ved NTNU, så er vel ikke akkurat typen til å gå på nigeria-spam. Så slike spydigheter kan du holde deg for god til. :roll: Hva vil du helst ha? Domenet matsemann.priv.no og mailen [email protected], eller matsemann.com og mailen [email protected]? Matsemann.com er både ledig og godt egnet til enkel mail og visittkort-webside.. Ulempen med å ha mail på et priv.no-domene er vel at sikkert 10 % av de du sier mailadressen muntlig til kommer til å glemme "priv" .. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 matsemann.com er ikke ledig. Nå ville jeg valgt .no / .com om ledig/mulighet, men når man ikke har det synes jeg .priv.no er en okey substitusjon som fortsatt har et seriøst preg. Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 matsemann.com er ikke ledig. Ok, ok.. Slurvet litt her.. Jeg sjekket ikke whois, kun hvorvidt siden var i bruk.. Min hypotese er hvertfall at priv.no ikke blir en braksuksess.. Kanskje 17 stykker søker om tazte.priv.no, 11 søker 1337.priv.no, og utenom det får alle det de vil ha.. >.< Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 og utenom det får alle det de vil ha.. >.< flott, ikke sant? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Godt jeg fyller 18 11. Juni da Lenke til kommentar
LemonNinja Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Mye kjekkere med et .co.cc -domene enn ett .priv.no. Dessuten kan man få .co.cc -domener gratis. Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Jeg mener altså at jeg kunne brukt penger på dette,jeg studerer til mastergrad i Datateknikk ved NTNU, så er vel ikke akkurat typen til å gå på nigeria-spam. Haha, kunne sagt mye om nissene som går Datateknikk på NTNU; ikke tro du er i en frisone beskyttet for spydigheter bare fordi du går der! Men forøvrig ville jeg absolutt ha vurdert ett priv.no domene om ikke jeg alt hadde skaffet et passende domene vha. http://domai.nr/ Var heldig og fikk et tre-bokstavs domene som matchet førstenavnet mitt helt, a.la. http://ein.ar. Anbefaler å sjekke ut om man kan få noe bra der før en hopper på priv.no. Endret 31. mai 2011 av thelomen Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Haha, kunne sagt mye om nissene som går Datateknikk på NTNU; ikke tro du er i en frisone beskyttet for spydigheter bare fordi du går der! Nei, var bare for å påpeke hvor feil la7dfa tok når han indirekte skrev at man må være dårlig med teknologi for å kunne ønske og kjøpe priv.no domene. Det er nok nok av nisser på MTDT, ja. Kanskje inkludert meg. Lenke til kommentar
moft Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 et kjipt SUBDOMENE for 110kr året ? neitakk - man kan få onkly domenenavn for mindre.. Lenke til kommentar
Dezzik Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Dette er vel bare subdomener man kan registrere opp mot priv.no, akkurat som webs.com? Hvorfor er det en nyhet? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Fordi det er .no... Men det er ikke spesielt uvanlig i den vide verden å ha slike "mellomledd" i domenenavnene, bare se på .co.uk... Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Dette er for meg like interessant som "digipost".. Jiiiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå