Cuneax Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Fra og med 6. juni 2011 kan hele befolkningen skaffe seg et norsk domenenavn. Nå kan du snart få privat domene Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Men hvem igjen vil ha ****.priv.no? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg sier ikke nei takk til ett slik domene... Skal søke når det åpnes den 6. Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hvem i alle dager vil da vel ha et så patetisk domene? Måtte isåfall vært tazte.priv.no .. Takker meg til .com!! 1 Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hva er prisen da? prisen fra norid er 60,- for å registrere, for så 60,- per år. I tillegg så kommer jo ekstra avgifter fra registrarer. uniweb skal ha 95,- første år for så 135,- påfølgende år. One.com skal ha 100,- for opprettelse for så 115,- per år. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Bla, bla, haters.. Jeg ser absolutt nytten for noe slikt. Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 .priv.no er jo verdenshistoriens mest usexy domene! Skulle heller frigjort .sj (Svalbard og Jan Mayen) og .bv (Bouvetøyen) for vanlige folk uten organisasjonsnummer.. I skrivende stund har jeg et par domener, bl.a. [etternavn].me, og jeg tviler på jeg kommer til å bytte det ut med [etternavn].priv.no.. Har man litt fantasi og et passende etternavn, så kan man jo få seg domener alá hauke.li og rundhov.de.. 1 Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 .priv.no Er aldri noe jeg ville ha betalt for.. Klarer meg fint med .com eller som nevnt over, kreative domenenavn som f.eks hauke.li osv ^^ 1 Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Det er vel i grunn ikke noe spesielt nytt her. Det eksisterer alt private brukere av priv.no, det egentlig nye her er vel heller at man relanserer en tjeneste som tidligere var drevet av private aktører. Det er for så vidt fint at man viderefører et slikt tilbud da det gir privatpersoner et alternativ. Endret 31. mai 2011 av BlueBench 1 Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Det er vel i grunn ikke noe spesielt nytt her. Det eksisterer alt private brukere av priv.no, det egentlig nye her er vel heller at man relanserer en tjeneste som tidligere var drevet av private aktører. Det er forsovet fint at man viderefører et slikt tilbud da det gir privatpersoner et alternativ. Men privatpersoner HAR jo et hav av alternativ som ikke er mindre attraktive sub-domener.. Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Absolutt! NothingForever har noen gode eksempler på kreative alternativer. Med .priv.no så må man kanskje gå andre veien rundt og bytte navn til Ola Privno / Ola Priv No ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Priv.no er jo nesten like attraktivt som Freewebs. De som bruker penger på et slikt domene, er vel de som går på eposter med lotterigevinst eller arv fra presidenten i Burkina Faso. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 De som bruker penger på et slikt domene, er vel de som går på eposter med lotterigevinst eller arv fra presidenten i Burkina Faso. Det er ingen grunn til å bli spydig og frekk. Som det kommer klart frem av denne tråden er det tydeligvis enkelte som ser nytten i .priv.no-domener. Personlig ser jeg ikke poenget, men jeg mener ikke at de som kjøper slike domener er mindre intelligente enn resten av oss. Skrivefeil skal ikke kommenteres. To innlegg har blitt slettet. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Ett subdomene? Hva er poenget? AtW Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Priv.no er jo nesten like attraktivt som Freewebs. De som bruker penger på et slikt domene, er vel de som går på eposter med lotterigevinst eller arv fra presidenten i Burkina Faso. Priv.no vet man er mer seriøst enn freewebs, gmail, hotmail osv., så jeg vil påstå det er mye mer attraktivt enn Freewebs.. Om jeg skal ha .no domene må jeg skaffe meg enkeltpersonsforetak eller organisjonsnummer på en annen måte. For enkel mail, kanskje en visittkort-webside og lignende holder det her i massevis. Jeg mener altså at jeg kunne brukt penger på dette,jeg studerer til mastergrad i Datateknikk ved NTNU, så er vel ikke akkurat typen til å gå på nigeria-spam. Så slike spydigheter kan du holde deg for god til. :roll: Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Ser ikke vitsen med et subdomene. Hvorfor kan vi ikke registrere xx.no istedet ? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Alle som ser nytte i dette: kva oppnår de med .priv.no som de ikkje oppnår med andre toppnivådomene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå