MaxCPU Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 sliter med et irriterende problem her.... etter å ha startet opp pc'n og kommet inn i windows (xp), kommer programmene på system tray'n ved klokken. men bare 3 av dem. etter ca. 50sek hører jeg pc'n begynner å jobbe igjen og de få restrerende kommer opp. har jeg klikket på noe i mellomtiden kommer det også opp nå? kan det ha noe med norten antivirus/internet sec. 2002?? Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Det er XP som søker etter en DHCP server, sett fast ip-adresse og problemet forsvinner. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 http://download.microsoft.com/download/whi...ootVis-tool.exe denne funker også fett i xp... Den speeder opp oppstarten Lenke til kommentar
klarsen91 Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Ta en titt på emnet "Treg oppstart i Windows XP pga nettverkskort" under "Internett & Nettverk" hvis du ikke har fått løst problemet ennå. Virket for meg i alle fall! Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 slett norton antivirus! Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Legg in Norton 2000 i steden for.. og så oppdaterer du den. Den er like bra som 2002 versjonen, bare den bruker mindre systemresurser, også bruker den kortere tid på å starte opp.. Men Norton Ruler!!! Lenke til kommentar
klarsen91 Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 For min del var det nettverkskortet som foerte til en "hangup" paa over et minutt, ikke Norton Antivirus 2002 som fungerer helt fint. (det er riktignok en liten pause under oppstart hvor antivirus-programmet er disabled, men det er ikke lenge og det er diskaktivitet hele tiden) Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 kan ikke finne noe under network and web i help.... kan jeg sette fast ip når jeg bruker telenor adsl a? Lenke til kommentar
Psyc0re Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 ja det kan du. men det kan hende at den er tatt når du logger deg på i-nett ( tar jeg ikke helt feil ) Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 Quote: On 2002-02-05 14:45, Psyc0re skrev:ja det kan du. men det kan hende at den er tatt når du logger deg på i-nett ( tar jeg ikke helt feil ) med andre ord: jævlig upraktisk!! så da er det ingenting jeg kan gjøre for å få den til å starte opp fortere?? Lenke til kommentar
klarsen91 Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Jeg har Telenor ADSL, og har satt fast IP på nettverkskortet, både i Windows XP (for å få raskere oppstart) og i Windows Millennium (fordi internett "henger" seg 30 sek av gangen pga stadig forespørsel om IP...). Hittil har det virket helt fint! Bruk forresten den IP'en programmet ipconfig viser en gang du har startet med automatisk IP. Dersom den faste ipen plutselig ikke virker lenger, kan du velge automatisk, se hvilken ip du nå får, og så velge den manuelt igjen. [ Denne Melding var redigert av: klarsen91 på 2002-02-05 21:40 ] Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 det der høres skummelt du som et sb live! problem. vist du har sblive! prøv å gjør dette: 1.gå inn i sikkerhetsmodus 2. trykk crtl-al-del og avslutt devldr32.exe 3. sett i Xp cden og åpne drivers.cab som ligger i mappen I386. 4. Kopier filen devldr32.exe inn i system32 mappen i windows. 5. reboot jeg har sb!live 5.1 og det fikset problemet for meg. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Quote: On 2002-02-05 21:51, Caveman skrev:det der høres skummelt du som et sb live! problem.vist du har sblive! prøv å gjør dette:1.gå inn i sikkerhetsmodus2. trykk crtl-al-del og avslutt devldr32.exe3. sett i Xp cden og åpne drivers.cab som ligger i mappen I386.4. Kopier filen devldr32.exe inn i system32 mappen i windows. 5. rebootjeg har sb!live 5.1 og det fikset problemet for meg. har audigy... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå