Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] YouTube uvanlig tregt for NextGenTel


Anbefalte innlegg

La meg gå rett på sak...

 

YouTube har vært uvanlig tregt i det siste og jeg forstår ikke helt hvorfor. Jeg abonnerer på kanaler som bl.a. TotalBiscuit, FPSRussia, The Yogscast og Achievement Hunter. Alle videoer laster utrolig tregt, selv på lavest kvalitet, nytt eller gammelt. Er også innom nettsider som Nedsig.no der jeg ser noen videoer, men også der går det tregt, uavhengig av om jeg ser videoen der eller klikker meg videre til YouTube.

 

Dette begynner å bli ganske frustrerende nå, ettersom jeg er begynt å bli en smule avhengig av disse videoene og vil se det nye som kommer ut hver dag.

 

Andre sider der det streames video, som bl.a. GameTrailers.com, Gamer.no og TV2Sporten.no, fungerer helt fint. Jeg laster også fint ned fra både Steam og Xbox Live, og kjører spill som WoW med fin-fin MS. Senest i går lastet jeg ned League of Legends på ca. 1,2GB fort og gale, uten problemer. Tok også en ping-test til YouTube via den cmd-filen, og har en ping på rundt 50ms.

 

Lager denne tråden for å se om andre har problemer med YouTube for tiden. Eventuelt om problemet kan ligge hos NextGenTel, noe jeg tviler på. Vil helst tro at problemet ligger hos YouTube, men ikke vet jeg.

 

Håper på tilbakemelding.

På forhånd takk. :)

 

 

Siterer meg selv fra lenger nede:

 

Snakket nettopp med en kundebehandler hos NextGenTel og han kunne fortelle at dette var et internasjonalt problem som var utenfor deres hender. Slik jeg forstod var det da altså en diger kabel som krysser Atlanterhavet som var problemet, og bl.a. Google jobber nå på spreng for å få ordnet det. Dette gikk altså utover NextGenTel siden de får nettet sitt fra Telia.

 

Det var litt uklart for meg å forstå alt, men kundebehandleren besvarte meg i hvert fall etter beste evne. Forhåpentligvis skal alt være i orden innen kort tid, men det tar jeg med en liten klype salt.

 

Det merkeligste av alt er at jeg ikke har hørt et pip om dette i media.

 

 

EDIT: Kom nettopp over denne meldingen da jeg logget meg inn på NextGenTels nettsider:

 

YouTube

 

Enkelte kunder opplever for tiden lav hastighet / buffring i YouTube.

Det er avdekket en feil, og det jobbes med å rette. 31.05.2011

Endret av Smål
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme problem på Nextgentel

 

Bare sånn til info:

 

Sitter med VDSL2+ 30/5

Har oppdaterte drivere inkl nettverkskort driveren

Ingen annen nedlastning foregikk når jeg prøvde å streame

 

Kanskje nextgentel sliter med å levere nok linje pga. vdsl løpet så de struper trafikken til enkelte tjenester på nett :( ???

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Jeg vil si jeg opplever liknende problemer på 60-70 prosent av videoene jeg forsøker å streame fra youtube. Har Nexgentel 20/1.

 

Men når det er sagt så opplever jeg også litt problemer med noen youtube videoer her på jobben, men i vesentlig mindre grad. Her har vi en 100/100 linje fra Hafslund Telekom.

Lenke til kommentar

Hmmm... Ikke så godt å si dette, men kan ta en telefon til NextGenTel og referere til denne tråden, så kan vi se om det er et internt problem hos de. Takk for alle tilbakemeldinger så langt! Godt (selv om det i utgangspunktet er litt trist) å se at det ikke bare er jeg som har trøbbel med YouTube for tiden. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmmm... Ikke så godt å si dette, men kan ta en telefon til NextGenTel og referere til denne tråden, så kan vi se om det er et internt problem hos de. Takk for alle tilbakemeldinger så langt! Godt (selv om det i utgangspunktet er litt trist) å se at det ikke bare er jeg som har trøbbel med YouTube for tiden. :)

 

suverent! håper dem finner en løsning på det. utrolig plagsomt!

Lenke til kommentar

Er det slik hele tiden døgnet rundt? Må huske på at youtube har litt av en kundemasse som skal streame videoer til alle døgnets tider, det krever definitivt sitt av linje- og serverkapasitet hos Google, så noe treg buffering vil det alltid være til enkelte tider av døgnet når det er flest folk som skal streame samtidig. Men om det skjer hele tiden så er det kanskje noe innstramming hos NGT? Får håpe de har et løsning på problemet!

Lenke til kommentar

Er det slik hele tiden døgnet rundt? Må huske på at youtube har litt av en kundemasse som skal streame videoer til alle døgnets tider, det krever definitivt sitt av linje- og serverkapasitet hos Google, så noe treg buffering vil det alltid være til enkelte tider av døgnet når det er flest folk som skal streame samtidig. Men om det skjer hele tiden så er det kanskje noe innstramming hos NGT? Får håpe de har et løsning på problemet!

Det er dette du sier som hele tiden har slått meg. Jeg har tenkt at "det er sikkert millionvis som glor videoer samtidig nå, får vente til senere". Men når det da skjer gang på gang, uansett tid på døgnet, og i tillegg er så tregt at jeg kan spise middag, ta meg en lang joggetur rundt nabolaget, en dusj og en halvtime foran TV-en (dette er ikke overdrivelse, faktisk) så følte jeg at dette umulig kan være normalt.

 

Jeg slo på "The Mailbox - 30/05/11" av TotalBiscuit, en 15 minutter lang video, rett før jeg startet denne tråden. Jeg reiste en tur inn til by'n når videoen var ca. 3 minutter ferdig streamet. Jeg kom hjem igjen etter omlag halvannen time, og først da var den ferdig. Nå vet jeg ikke nøyaktig når innenfor dette tidspunktet videoen var ferdig, men jeg vet i hvert fall at det tar litt for lang tid for min tålmodighet. :)

Lenke til kommentar

Det vil jeg også si er alt for lang tid. Opplever selv til tider at det tar litt tid for videoene å laste seg ferdige, men aldri så lang tid. Da høres det ut som om det er et problem hos NGT eller i deres kjede. Siden det kun skjer med youtube, så skal man ikke se bort ifra at NGT har lagt inn begrensinger på youtube som "alle" kjenner til og bruker, for å spare kapasitet i nettet sitt.

Lenke til kommentar

Snakket nettopp med en kundebehandler hos NextGenTel og han kunne fortelle at dette var et internasjonalt problem som var utenfor deres hender. Slik jeg forstod var det da altså en diger kabel som krysser Atlanterhavet som var problemet, og bl.a. Google jobber nå på spreng for å få ordnet det. Dette gikk altså utover NextGenTel siden de får nettet sitt fra Telia.

 

Det var litt uklart for meg å forstå alt, men kundebehandleren besvarte meg i hvert fall etter beste evne. Forhåpentligvis skal alt være i orden innen kort tid, men det tar jeg med en liten klype salt.

 

Det merkeligste av alt er at jeg ikke har hørt et pip om dette i media.

 

 

EDIT: Kom nettopp over denne meldingen da jeg logget meg inn på NextGenTels nettsider:

 

YouTube

 

Enkelte kunder opplever for tiden lav hastighet / buffring i YouTube.

Det er avdekket en feil, og det jobbes med å rette. 31.05.2011

Endret av Smål
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...