halaa Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 hei har merket at når jeg parkerer bilen på en oppoverbakke(altså foran bilen mot bakken)tuller den litt å starte noen ganger. men i går etter å ha stått på en oppoverbakke for noen timer, startet fint, men etter å ha kjørt noen hundre meter så slo motoren seg av mens jeg kjørte. startet på nytt og kjørte, men motoren koddet flere ganger og hadde lyst å slå seg av mens jeg kjørte i fullfart. stoppa bilen og trykket på gasspedalen hardt og holdt gassen en stund, og da gikk det bra kan noen tippe problemet? bilen er accent 95 takker på forhånd Lenke til kommentar
mikki1010 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Automatgir? Da er det kanskje motoren som kveles. problemet kan komme av en kombinasjon av høy varme på lav fart og for mye bensin. Men jeg anbefaler at du sjekker oljen først; om du har nok igjen og at den ikke er for gammel;) Endret 31. mai 2011 av mikki1010 Lenke til kommentar
halaa Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) takk for svar bilen er manuelt motoroljen + filter sjekker og bytter jeg jevnlig, bruker også bra olje (castrol) men jeg mistenker faktisk at bensintilførselen kutter på et eller annet sted. tett bensinfilter et eller annet. for når den kodder å starte noen ganger, startmotoren går fint, greit og forfull, men plutselig stopper den brått, da må jeg riste/bevege bilen litt også prøve den igjen også starter. Endret 31. mai 2011 av halaa Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 hmm ja første som slo meg er bensinpumpa. Noen av disse kan være litt sære og ha pumpe+filter i tanken noe som gjør at filteret aldri blir bytta. Ta meg deg en stokk, spade whatever og legg den ned og slå hardt på tanken neste gang bilen kødder. Hjelper det? Lenke til kommentar
halaa Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) hmm ja første som slo meg er bensinpumpa. Noen av disse kan være litt sære og ha pumpe+filter i tanken noe som gjør at filteret aldri blir bytta. Ta meg deg en stokk, spade whatever og legg den ned og slå hardt på tanken neste gang bilen kødder. Hjelper det? takk for svar om det er pumpa som kødder vet jeg ikke, men bensinfiltret er i motorrommet. det som er pussig er at det skjer veldig sjeldent, men det har skjedd et par eller 3 ganger. ellers noen ganger når jeg vrir på nøkkelen for å starte bilen, startmotoren går helt fint, men plutselig stopper helt og brått. det skjer også veldig sjeldent. det er det som gjør meg ganske usikker om å begynne å bytte ting eller ikke. er jo en ganske gammel bil, er ikke veldig ivrig å bruke mye penger på den med mindre jeg må eller før jeg lokaliserer problemet. Endret 8. juni 2011 av halaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå