Blib Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Siden dere fjernet kategorien linux og Progravare og slikt, regner jeg sånn halvveis med at dere prøver å få forumet til å stemme med domenenavnet, hardware. Det eneste problemet for tiden må vel da være "Annet om Data" hvor det postes for tiden alt mellom datapulter og morsomme filmsnutter. Hvis dere kanskje omdøpte denne kategorien til "Annet om Hardware" og la til i beskrivelsen av humoristisk innhold skal skrives i Off Topic tror iallefall jeg at dere kunne fjernet mer av det som fatisk er off topic Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Kategorien "annet om data" har i det siste blitt et større og større offer for feilposting, så jeg støtter tanke gangen din med å kanskje få byttet litt på navnet slik at folk lettere kan fortstå hva som kan postes i den kategorien. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Det er ikke fjernet, det er flyttet til programmer.no forumet. Må jo kunne ha en annet om data kategori, hvor skal du ellers skrive om ting som ikke er helt innenfor en av de andre kategoriene? Er da enig at kanskje navnet burde endres litt, men får da ikke håpe at det er firkanta du vil ha det, for da blir det et kjedelig forum. Lenke til kommentar
baquero Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Må jo kunne ha en annet om data kategori, hvor skal du ellers skrive om ting som ikke er helt innenfor en av de andre kategoriene? Hva med Off-topic som foreslått over? Er da enig at kanskje navnet burde endres litt, men får da ikke håpe at det er firkanta du vil ha det, for da blir det et kjedelig forum. Det er jo sånn det blir med firkanta moderatorer... Baq Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Må jo kunne ha en annet om data kategori, hvor skal du ellers skrive om ting som ikke er helt innenfor en av de andre kategoriene? Hva med Off-topic som foreslått over? Er da enig at kanskje navnet burde endres litt, men får da ikke håpe at det er firkanta du vil ha det, for da blir det et kjedelig forum. Det er jo sånn det blir med firkanta moderatorer... Baq Så hvis du skal ha databord så skal du spørre under offtopic som veldig få kikker i? lol nei... Lenke til kommentar
baquero Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Så hvis du skal ha databord så skal du spørre under offtopic som veldig få kikker i? lol nei... Vel, databord...hardware...databord... Noe som liksom ikke stemmer helt der? Eller er det bare jeg som synes det blir å dra det litt langt? Personlig synes jeg linux har mer å gjøre med hardware. Baq Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Så hvis du skal ha databord så skal du spørre under offtopic som veldig få kikker i? lol nei... Vel, databord...hardware...databord... Noe som liksom ikke stemmer helt der? Eller er det bare jeg som synes det blir å dra det litt langt? Personlig synes jeg linux har mer å gjøre med hardware. Baq Linux er jo omvendt av hva man kan kalle hardware, altså software... Hvis du lurer litt på hvilke databord andre her på forumet anbefaler, hvor skal du poste da? Jeg syns databord går under kategorien annet om data fordi de fleste liker å ha dataen oppå et bord og ikke på gulvet. Er litt kjedelig å ha en data hvis du ikke har noe å ha den på. Det er jo perfekt å spørre andre her på forumet om det, fordi de fleste som sitter her faktisk sitter foran en data med sin løsning av "databord". Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Heh, saken er da den at et databord ikek ahr en dritt ed HARDWARE å gjøre, og siden jeg TROR at opprydningen var for å hive vekk alt som ikke hadde med hardware å gjøre, så burde ikke man tro at man kan spørre om annet enn hardware her allikevel. Men for å si min mening så syntes jeg den opprydningen bare herpa forumet ekstremt mye mer. Det kan fikses ved å "åpne" alle forumene på "Forumets hovedside", men det kommer de vel kke til å gjøre. Forumet var liksom en plass hvor du kunne spørre om annet en KUN hardware før, og det var veldig fint siden alle som hang der hang der pga de leste hw.no og det betydde at de kune hardware og mest sannsynligvis at de også kunne anent om data... Lenke til kommentar
amund Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Heh, saken er da den at et databord ikek ahr en dritt ed HARDWARE å gjøre, og siden jeg TROR at opprydningen var for å hive vekk alt som ikke hadde med hardware å gjøre, så burde ikke man tro at man kan spørre om annet enn hardware her allikevel. Jeg mener absolutt at databord, og alt fysisk som hører til en datamaskin kan (og bør) diskuteres under hardware-kategorien. Dette har litt sammenheng med at databord er en fysisk ting man benytter sammen med en datamaskin, og litt sammenheng med at det ikke er noen kategori som er bedre egnet til dette formålet. Linux (og andre operativsystemer) er software, og har derfor større tilhørighet under programvarekategorien. Mvh, Amund Lenke til kommentar
LoS Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Kanskje man kunne opprette en ny topic kalt; datatilbehør elns? Et databord er jo "nesten" hardware da. Man pleier som o ftest å bruke et databord til å ha pc'n sin på, men det finnes enda noen som sitter på gulvet Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg mener absolutt at databord, og alt fysisk som hører til en datamaskin kan (og bør) diskuteres under hardware-kategorien. Dette har litt sammenheng med at databord er en fysisk ting man benytter sammen med en datamaskin, og litt sammenheng med at det ikke er noen kategori som er bedre egnet til dette formålet. Linux (og andre operativsystemer) er software, og har derfor større tilhørighet under programvarekategorien. Mvh, Amund Ah, oki. Det er derfor man kan diskutere hvilken sang man liker best i musikk kategorien? Neida, skal ikke bevege meg der, men det hadde vært fint å få en *skikkelig* liste over alt som kan og ikke kan diskuteres i de forskjellige topicene og hvor strenge moderatorene er på det. (Og hvis de har en gretten dag kan vi kanskje peke til en smutthull i listen og få posten åpnet allikevel ). Hvis databord er tillat er kanskje beste matvare tillat? hvis en bare spiser den foran PCen? Eller beste brus? Stol, benker og sofaer er jo også et must... Hvis du skjønner Blib, som ikke har sovet i natt og som kanskje ikke helt skjønner hvis han har irritert noen nå *slap*. ouch Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Hvorfor skal man i det hele tatt være så opphengt i hardware bare fordi det heter hardware.no? hw.no har blitt et samlingssted for alle typer data spørsmål, sikkert et nesten unikt fenomen i norge. Dette er noe man kan omfamne eller man kan veldig firkantet si at "nei, dette er et hardware sted, alt annet skal gjemmes bort eller legges på andre sider" Hvis man fjernet nyheter på framsiden som ikke var strengt hardware relaterte, så ville det bli ganske glissent der. Så lenge serverene klarer å holde unna, hvorfor i all verden kan man ikke fortsette samme løp. Det skjer da ikke så mye på forumet her at det blir uoversiktlig. Never change a winning team. ******, når kommer linux forumet tilbake, var det ikke en avstemning på det? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Hvorfor skal man i det hele tatt være så opphengt i hardware bare fordi det heter hardware.no? hw.no har blitt et samlingssted for alle typer data spørsmål, sikkert et nesten unikt fenomen i norge. Dette er noe man kan omfamne eller man kan veldig firkantet si at "nei, dette er et hardware sted, alt annet skal gjemmes bort eller legges på andre sider" Hvis man fjernet nyheter på framsiden som ikke var strengt hardware relaterte, så ville det bli ganske glissent der. Så lenge serverene klarer å holde unna, hvorfor i all verden kan man ikke fortsette samme løp. Det skjer da ikke så mye på forumet her at det blir uoversiktlig. Never change a winning team. kjøss, når kommer linux forumet tilbake, var det ikke en avstemning på det? Jeg syns fortsatt at jeg hadde et peong i mitt innlegg ang. det å lage ny topic Edit: MEn det sant det du sier, hadde det kun vært hardware på hardware.no så hadde det blitt kjedelig og langt mindre å lese og gjøre her. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 kjøss, når kommer linux forumet tilbake, var det ikke en avstemning på det? Skrev du faktisk kjøss, eller sensur ? Ueland jobber jo med en egen Linux-side, så det blir nok en egen kategori. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 gjett en gang. hvem er det som bruker "kjøss" nå for tida - annet enn hw moderatorer gadd bare ikke korrigere det Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Linux kategorien er bare flyttet, ikke fjerna. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg tenkte på forumkategori, ala 'programmer' , ikke et enkelt forum. Lenke til kommentar
EC Skrevet 29. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2003 Datamøbler er relatert til hardware - og siden jeg jobber på en møbelforretning i sommer, kan jeg SKRIVE UNDER PÅ at databord ER HARDware! Lossa en trailer for 6 tonn med diverse databord her om dagen. Takk alle gode makter for vernesko med stålkappe over tærne... "Annet om data" har vært et evig problembarn for oss moderatorer. Det hjalp å flytte kategorien helt nederst i lista, men det er mye feilposting der for det. Vi tar et raid i ny og ne, i håp om at det bedrer seg litt. Men vi skal være oppmerksomme en stund nå, så får vi se om det ikke blir litt bedre. Når det gjelder linux -kategorien, har vi valgt å avvente og se om det dukker opp en egen avdeling på en av sitene. Men det er en helt annen diskusjon som ikke har med "annet om data" å gjøre....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå