Gå til innhold

ASUS P67 Sabertooth og ASUS GTX 570 SLI - mulig?

Gjest medlem-115899

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-115899

Hvordan blir dette i forhold til plass? Skjermkortet tar opp tre slots, så om noen kan bekrefte at dette vil fungere ville jeg vært ytterst takknemmelig.

Iht. kabinett og høyde på PSU kan jeg velge hva som helst så lenge det passer, men har sett for meg Fractal Design R3 og en Corsair HX 850W PSU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Så lenge du kjøper et kabinett med rom nedenfor hovedkortet(skjermkortet vil stikke lengre ned), f.eks. vil det bli ringt i Fractal Design Define R3:

r3_full-540x360.JPG

Har du allerede kjøpt 2 kort? Eller skal du?

Vil fraråde deg og starte et bygg med SLi.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899

Har ikke kjøpt noe ennå. Hvorfor anbefaler du ikke SLI? Jeg skal først kjøre ett GTX 570, og når jeg trenger mer så legger jeg til ett til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

SLi og/eller crossfire er ingen dans på roser som mange tror:

-støy

-varme

-trangt om plass i kabinett og på hovedkort (ditt problem)

-microstuttering

-strømforbruk

-dårlig utilisering i spill

-generelle kompabilitetsproblem m/ driver og spill

Men du gjør rett i og kjøp et nå og så heller utvide ved behov.

Husk, kortet trenger ikke å være identisk fra samme produsent for at det skal kunne fungere i SLi.

Lenke til kommentar

Enig med Henrik her, kjøpe et oppsett med SLi er en dårlig investering. Kjøp heller et bedre skjermkort og vurder et ekstra når ytelsen ikke er god nok. Dessverre har SLi/CF mange ankepunkter per dags dato, bland annet dårlig skalering i spill. Så du vil på ingen måte få dobling av ytelse ved å sette inn et ekstra kort! Ser du på dårlig skalering, god økning i strømforbruk, støy og varme. Så er det ikke vanskelig å se at det er et mindre heldig valg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899

Ok, takk for tilbakemeldinger. :new_woot: Er GTX 570 ett kort å anbefale om man ikke kjører SLi? Er dessverre litt vel utdatert på maskinvarefronten, så tar imot all hjelp jeg kan få.

Dere kan gjerne ta en titt på den andre tråden min her og komme med tips der også angående hele oppsettet.

Endret av medlem-115899
Lenke til kommentar

Enig med Henrik her, kjøpe et oppsett med SLi er en dårlig investering. Kjøp heller et bedre skjermkort og vurder et ekstra når ytelsen ikke er god nok. Dessverre har SLi/CF mange ankepunkter per dags dato, bland annet dårlig skalering i spill. Så du vil på ingen måte få dobling av ytelse ved å sette inn et ekstra kort! Ser du på dårlig skalering, god økning i strømforbruk, støy og varme. Så er det ikke vanskelig å se at det er et mindre heldig valg.

Jeg hadde 1 stk XFX Radeon 5850 før og etter at jeg oppgraderte med et kort til gikk FPSen min i flere spill opp 30-40%.

Se på denne grafen her, feks:

batman_results.jpg

Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899

Da kjører jeg på med ett GTX 570 først. Men noen som kan svare meg på hovedspørsmålet - plassmessig er det mulig med to ASUS GTX 570 på P67 Sabertooth hovedkortet?

Lenke til kommentar

Jeg hadde 1 stk XFX Radeon 5850 før og etter at jeg oppgraderte med et kort til gikk FPSen min i flere spill opp 30-40%.

Se på denne grafen her, feks:

batman_results.jpg

Ok, hva med spill som lå på 25-30 fps før da? Hvordan var spillbarheten med crossfire? Hvor ofte kom /kommer du over spill som ikke fungerer ved lansering?

Da kjører jeg på med ett GTX 570 først. Men noen som kan svare meg på hovedspørsmålet - plassmessig er det mulig med to ASUS GTX 570 på P67 Sabertooth hovedkortet?

Det går fint, slapp av :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899

Nå har jeg vel igrunn oppgitt feil navn her. ASUS GTX 570 DCU II det er snakk om, 3-slots skjermkortet. Leste at det ikke gikk på ett annet nettsted, så tenkte jeg skulle dobbeltsjekke.

Beklager om du var klar over at det var DCU II-kortet jeg snakket om.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899

Okei. Da har jeg endel spørsmål igjen.

ASUS GTX 570 og ASUS GTX 570 DCU II i SLi?

2x MSI Twin Frozr II GTX 570 i SLi?

Hva med Twin Frozr III? Har det kommet ut, og er det verdt det kontra Twin Frozr II?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899

Ok, takk for hjelpen. Da kjører jeg på med ett Twin Frozr II først, så supplerer jeg opp med enda ett når jeg føler det blir for lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...