Gå til innhold

[Løst] 500 Server Error

Anbefalte innlegg

Får stadig denne feilmeldingen istedetfor syntaxerror når jeg holder på med PHP. Tipper det har med noen Apache-instillinger å gjøre. Jeg får se ordentlige feilmeldinger med tail /var/log/apache2.error.log.

Har også prøvd å sette error_reporting(E_ALL); ini_set('display_errors', 1); i toppen i alle php-filene. Det funker noen ganger, men aner ikke i hvilke tilfeller det funker/ikke funker.

Hvordan fikser jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv fått dette utallige ganger, veldig ofte har dette noe å gjøre med enten .htaccess eller måten du har chmod på filene dine. Se om du klarer å reprodusere feilen for deretter å si hva du gjorde... er vanskelig å si hva dette kan være ellers.

Endret av Warz
Lenke til kommentar

Den kommer hver gang det oppstår PHP-error. I Apaches error.log får jeg opp alle PHP-errorene, som feks parse error, syntax error, Call to undefined method, File does not exist, osv. Men i nettleseren står det kun 500 internal server error. Hva er det med htaccess som er feil mener du?

Endret av MikkelRev
Lenke til kommentar

Hvis du bruker PHP Fastcgi kan det være problemet, hvordan det er satt opp/konfigurert.. Sjekk at du har satt alle innstillinger til noe "fornuftig" i php.ini (php_fcgi_children etc.., eventuelt fjerne instillingen, som anbefalt i manualen til apache).

Endret av Thomas.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...