Gjest medlem-211409 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Vel, vekterne i Bergen er noen idioter. En gang hadde jeg glemt månedskortet mitt hjemme, men jeg hadde med meg kvittering for kjøpet av månedskortet. Jeg hadde kjøpt kortet for et par dager siden og det sto klart og tydelig på kvitteringen når jeg kjøpte kortet og når det ikke var gyldig lengre (som var lenge til). Vekterne sa at kvittering ikke hjalp, at jeg måtte ha kortet. Jeg protesterte kraftig på dette og slo meg totalt vrang. Jeg nektet å betale 750 kr for noe jeg hadde bevis for at jeg hadde betalt for. Etterhvert forsto de hva jeg ville frem til og innrømte at systemet var idiotisk. Etter å ha diskutert med de i nærmere en halv time godtok jeg boten, men fikk dem til å skrive en skriftlig klage for meg (alt jeg trengte å gjøre var å underskrive den). De mente dette var eneste måte å la meg gå på. Siden har jeg ikke sett noe til den boten. Uansett, de fleste hadde nok ikke gjort det samme som meg i denne situasjonen og heller bare godtatt boten. Idiotisk system om det er sånn at hvis du klager nok og er sta nok så slipper du å betale... Lenke til kommentar
treant Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Hei! Synes at det er bra med svar her, MEN hvordan skal jeg gå fram? Har til nå bare sendt en mail, vært innom og sendt skriftlig klage og lagt ved billetten. Hvordan når jeg media? Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hei! Synes at det er bra med svar her, MEN hvordan skal jeg gå fram? Har til nå bare sendt en mail, vært innom og sendt skriftlig klage og lagt ved billetten. Hvordan når jeg media? Du tipser BT og/eller BA. Det er de det er størst sjanse for at vil dekke saken (om spørsmålet ikke var sarkastisk, noe jeg frykter det var). Ellers er det vel ikke mye mer du kan gjøre :/ Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Hei! Synes at det er bra med svar her, MEN hvordan skal jeg gå fram? Har til nå bare sendt en mail, vært innom og sendt skriftlig klage og lagt ved billetten. Hvordan når jeg media? når ingen til funger lokalt så må du antagelig kontakte forbrukernemnda ( eller hva nå det heter nå for tiden) Så er veien videre til de større avisen og tv selskapene. FBI ( NRK) og Tv2 hjelper deg er det man tyr til når ikke så mye annet nytter. Det er også påstått at Facebook og andre sosiale nettverk kan gi mye press Endret 1. juni 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
treant Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Okei da gjør jeg det i morgen! Faren til en jeg kjenner er en skribent til en av de store avisene i bergen. Systemet skal ikke få tatt meg bakfra altså... Er det ingen lover og regler som kan vises tilbake til ? Igjen, takk for gode svar Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Okei da gjør jeg det i morgen! Faren til en jeg kjenner er en skribent til en av de store avisene i bergen. Systemet skal ikke få tatt meg bakfra altså... Er det ingen lover og regler som kan vises tilbake til ? Igjen, takk for gode svar Lykke til ! Lenke til kommentar
wacz Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Husk at hvis du skal anklage dem for noe i media, må du være 110% sikker på at det er du som har rett. Lenke til kommentar
treant Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 da har jeg fått svar ifra skyss. vår ref.:(nyttast ved korrespondanse) Dykkar ref.: Bergen, 07. juni 2011 Unnateke frå offentleggjering § 13, Fvl. §13 Din henvendelse Skyss viser til dine henvendelse pr e- post og via Skyss kundesenter der du klager over gitt tilleggstakst. Du har mottatt tilleggstaks på kr 750 som følje av at du ikkje kunne vise frem gylig reisebevis (billett/kort) ved billettkonstoll utført av Skyss. enkeltbilettar er gylig i 90 min etter kjøp. Underteikna har vurdert klagen, men kan ikkje sjå at denne tilleggstaksetn er gitt urettmessig eller at det er grunn til å trekke tilbake vårt krav om betaling av tilleggstakst. krav om at alle reisande skal kunne syne gyldig reisebevis (billett/kort) ved billettkonstroll, er heimla i takstregulativet vedteke av Hordaland fylkeskommune. Dersom du framleis meiner at tilleggstaksten ikkje er rettmessig, kan skriftleg melding (e- post eller brev) om dette sendast Skyss innan 14 dagar. Klagesaka vil då bli vurdert av ein av dei andre sakshandsamar innan 10 dagar. Etter denne klagevurderinga vil saka vera avslutta frå Skyss si side. Venlig hilsen Mona Søvik Skyss i mellom tiden så har jeg pratet med en skribent og han sa at han skulle se nærmere på det. men vi får se sa han. Har pratet med et par som studerer juss i mellom tiden, og de skal se nærmere på det de og. synes at svaret fra skyss er latterlig. De mener at jeg burde vite at enkelskyss varer i 90 IDET man kjøper billetten. Ikke idet man registrerer billetten, som en vanligvis gjør. I tillegg så er det ikke noe info om billetten i det hele tatt. Ikke på skjermen, ikke mens man kjøper, ikke skriftlig ved billettautomaten, ikke på billetten eller på kvitteringen! skyss er fader meg lavmål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå